نقره و پلاتین، یک گام عقب‌تر از طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه با اندک افزایشی همراه بود و در نزدیکی بالاترین رکورد اخیر خود باقی ماند.

نقره و پلاتین، یک گام عقب‌تر از طلا

 

به گزارش  اینوستینگ، طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه با اندک افزایشی همراه بود و در نزدیکی بالاترین رکورد اخیر خود باقی ماند؛ هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2574.15 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا 0.3 درصد افزایش یافت و سطح 2600.40 دلار در هر اونس را ثبت کرد.

معامله‌گران منتظر بودند تا میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو مشخص شود.

در همین راستا، قیمت شمش در بحبوحه‌ی انتظارات رو به رشد برای کاهش 50 واحد پایه، برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود در این هفته رسید که بهای دلار و بازدهی خزانه‌داری را کاهش داد.

البته نباید فراموش کرد که برخی از داده‌های قوی‌تر ایالات متحده، انتظارات پیرامون کاهش شدید نرخ بهره را پیچیده‌تر کرد.

قیمت‌های نقطه‌ای درست زیر بالاترین رکورد 2589.78 دلار در هر اونس بود که در اوایل این هفته به ثبت رسید.

آنچه مسلم است بزرگترین نقطه‌ی حمایتی طلا، افزایش باور به این موضوع بود که فدرال رزرو در پایان جلسه‌ی روز چهارشنبه نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

در حالی که بازارها در ابتدا در مورد کاهش 25 یا 50 واحدی به دو دسته تقسیم شدند، ابزار نظارت بر نرخ گروه CME حاکی از آن بود که انتظارات در جلسات اخیر به سمت کاهش 50 واحدی در ثانیه تغییر کرده است.

حتی زمانی که داده‌های خرده‌فروشی و تورم اخیر با ارقامی قوی‌تر از انتظار، انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده را به تصویر کشید، شرط‌بندی کاهش 50 واحدی در ثانیه همچنان ادامه یافت.

با این حال، انتظار می‌رود نگرانی‌ها در مورد تضعیف بازار کار باعث شود که فدرال رزرو چرخه‌ی تسهیلی را آغاز کند که این امر می‌تواند نرخ بهره را تا پایان سال 2024، حداقل 100 واحد در ثانیه کاهش دهد.

نرخ‌های پایین‌تر از آنجا که هزینه‌ی فرصت نگهداری را برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده کاهش می‌دهد، برای طلا و سایر فلزات گرانبها نویدبخش اخبار خوب است.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه با بازگشایی بازارهای بزرگ واردکننده‌ی چین پس از یک تعطیلات آخر هفته‌ی طولانی، همگام با واکنش معامله‌گران محلی به داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از این کشور، کاهش یافت.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن، با 0.6 درصد کاهش به 9326.50 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.9 درصد کاهش، سطح 4.2475 دلار در هر پوند را به ثبت رساند.

در چشم‌انداز گزارش‌های اقتصادی، داده‌های ضعیف تولید صنعتی و خرده‌فروشی از چین که در آخر هفته منتشر شد، به ضعف پایدار در بزرگترین موتورهای اقتصادی این کشور اشاره داشت و از این رو، منجر به نگرانی معامله‌گران پیرامون تشدید تمایل این کشور برای مس شد.

افزون بر آن، آمار و ارقام ضعیف برخی از شرط‌بندی‌ها را برانگیخت که مقامات پکن مجبور خواهند شد اقدامات محرک بیشتری را اعمال کنند، که این امر می‌تواند رشد کوتاه‌مدت را تقویت کرده و کمکی برای افزایش تقاضای مس نیز باشد. در نتیجه‌، این تصورات کمکی برای محدودکردن تلفات کلی مس شد.

و اما سایر فلزات گرانبها از طلا عقب ماندند، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.5 درصد کاهش، به 30.837 دلار در هر اونس رسید، معاملات آتی پلاتین نیز در حرکتی مشابه 0.5 درصد کاهش یافت و سطح 983.90 دلار در هر اونس را ثبت کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما