طلا برای نوسانات کوتاه‌مدت آماده است؟

با توجه به نشانه‌هایی از کاهش تورم ایالات متحده و فشار بر دلار، طلا امروز به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 2589 دلار رسید.

طلا برای نوسانات کوتاه‌مدت آماده است؟

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) در معاملات روز دوشنبه آسیایی به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 2589 دلار رسید.

با توجه به اینکه نشانه‌هایی از کاهش تورم ایالات متحده بر دلار فشار می‌آورد، این افزایش به دلیل انتظارات فزاینده در مورد کاهش قابل توجه نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است. بدیهی است که با تضعیف دلار، جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن بدون بازده قوی‌تر می‌شود.

بازده دلار و اوراق قرضه ضعیف‌تر، رالی طلا را تقویت می‌کند

دلار آمریکا نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در سال باقی مانده است، و دلیل عمده‌ی آن را می‌توان به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا 50 واحد در این هفته کاهش دهد، نسبت داد.

اخیراً داده‌های تورم، از جمله شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI)، امیدها به کاهش نرخ بهره را تقویت کرده و قیمت طلا را بالاتر برده است. به علاوه، بازده اوراق قرضه پایین نیز در این بین، نقش مهمی ایفا می‌کند. در حال حاضر، اوراق قرضه خزانه‌داری نیز نزدیک به پایین‌ترین حد خود از می 2023 در نوسان است و بر فشار نزولی دلار می‌افزاید.

عدم قطعیت سیاسی و ژئوپلیتیکی، حامی درخواست پناهگاه امن

عدم اطمینان سیاسی در ایالات متحده در آستانه انتخابات نوامبر آینده، از افزایش قیمت طلا حمایت می‌کند. افزون بر آن، خطرات ژئوپلیتیکی جاری، از جمله درگیری‌های طولانی در اوکراین و خاورمیانه، طلا را به یک سرمایه‌گذاری امن و جذاب تبدیل کرده است.

پناهگاه امن طلا

علیرغم این فشارهای صعودی، رشد کلی طلا با جو مثبت در بازارهای سهام جهانی تعدیل می‌شود. سرمایه‌گذاران موضع احتیاط را برگزیدند و در انتظار تصمیمات کلیدی بانک مرکزی از سوی فدرال رزرو، بانک انگلستان و بانک ژاپن در اواخر این هفته هستند.

با نزدیک‌شدن به این داده‌های کلیدی، مسیر طلا همچنان به به روز رسانی سیاست‌های بانک مرکزی و احساسات گسترده‌تر بازار وابسته خواهد بود.

پیش بینی کوتاه‌مدت

طلا (XAU/USD) با نوسان در زیر سطح 2589.52 دلار، برای نوسانات کوتاه‌مدت آماده است. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند قیمت‌ها را با مقاومت 2598.25 دلار و 2606.64 دلار افزایش دهد.

پیش‌بینی و تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا (XAU/USD) با 0.28 درصد افزایش در سطح 2581.55 دلار معامله شد، البته در زیر نقطه محوری کلیدی خود در 2589.52 دلار باقی ماند. مقاومت فوری در 2598.25 دلار قرار دارد، و سطوح مقاومت بیشتر در 2606.64 دلار و در صورت افزایش مومنتوم صعودی، 2616.22 دلار خواهد بود.

در سمت نزولی، حمایت فوری در 2571.38 دلار و پس از آن 2560.25 دلار خواهد بود. میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2531.74 دلار قرار دارد که در صورت باقی‌ماندن قیمت‌ها در بالاتر از این سطح، روند صعودی را تقویت می‌شود.

با این حال، چشم‌انداز نزولی در زیر 2589 دلار باقی می‌ماند و شکستن بالاتر از این سطح بحرانی می‌تواند باعث تجدید حرکت صعودی شود. معامله‌گران باید به علامت 2589 دلار توجه داشته باشند تا ارزیابی کنند که آیا طلا می‌تواند به رشد خود ادامه دهد یا با تثبیت بیشتر روبرو خواهد شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما