طلا همچنان در اوج!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه در جریان معاملات آسیایی در محدوده 2,589 دلار به اوج خود رسید و به این ترتیب برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

طلا همچنان در اوج!

به گزارش«اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه در جریان معاملات آسیایی در محدوده 2,589 دلار به اوج خود رسید و به این ترتیب برای سومین روز متوالی افزایش یافت. معامله‌گران در بحبوحه‌ی نشانه‌های بیشتر از کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده، احتمال کاهش بیش از حد نرخ بهره توسط فدرال رزرو را قیمت‌گذاری کرده‌اند. این موضوع باعث می‌شود دلار آمریکا (USD) نزدیک به سطح YTD پایین‌تر در ماه آگوست تحت فشار قرار بگیرد و به نظر می‌رسد که عاملی کلیدی است که به عنوان باد دمی برای فلز زرد غیر بازده عمل می‌کند.

جدای از این، عدم قطعیت سیاسی ایالات متحده در آستانه انتخابات نوامبر و ریسک‌‌های مداوم ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را به عنوان پناهگاه امن تقویت می‌کند. با این حال، لحن کلی مثبت در بازارهای جهانی سهام نقش یک باد مخالف برای فلز گرانبها را دارد.

معامله‌گران همچنین ترجیح می‌دهند به جای اتخاذ تصمیمات معاملاتی، در حاشیه رویدادهای مهم بانک مرکزی این هفته منتظر بمانند، رویدادهایی همچون تصمیم‌گیری مهم کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه و پس از آن جلسات سیاستگذاری بانک انگلستان (BoE) و بانک ژاپن (BoJ) به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: طلا تحت تأثیر تمایلات فروش دلار آمریکا که از سوی فدرال رزرو الهام گرفته شده است، مورد حمایت قرار می‌گیرد

معامله‌گران در بحبوحه‌ی نشانه‌هایی مبنی بر کاهش تورم در ایالات متحده، که همچنان به عنوان بادگیر برای فلز زرد غیر بازده عمل می‌کند، شرط‌بندی برای کاهش بزرگ نرخ بهره توسط فدرال رزرو را لغو کردند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، قیمت‌گذاری فعلی بازار احتمال بیش از 50 درصدی را در بر می‌گیرد که بانک مرکزی ایالات متحده هزینه‌های استقراض را تا 50 واحد پایه در اواخر این هفته کاهش دهد.

البته در هفته‌ی گذشته، کاهش شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) و گزارش شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برخی انتظارات را تقویت کرده بود. گفتنی است این داده‌ها شواهد بیشتری از کاهش فشارهای تورمی را ارائه کرد.

به علاوه، در حالی که دلار آمریکا در فاصله‌ی قابل توجهی از پایین‌ترین سطح YTD که ماه گذشته لمس شد، باقی مانده، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده به نزدیکی پایین‌ترین سطح خود از ماه مه 2023 کاهش یافته است.

در حوزه‌ی رویدادهای کلیدی، گزارش‌ها مبنی بر دومین سوء قصد به قتل «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا در باشگاه گلف فلوریدا در روز یکشنبه، تقاضا برای شمش‌های امن را تقویت می‌کند.

افزون بر آن، عامل دیگری که همواره حامی فلز زرد امن بوده، جنگ طولانی روسیه و اوکراین، همراه با افزایش بی‌ثباتی و خطر تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه است.

با این حال، به نظر می‌رسد معامله‌گران صعودی تمایلی به انجام شرط‌بندی های جدید ندارند و ترجیح می‌دهند پیش از این کار، منتظر نتیجه‌ی جلسه‌ی سیاست پولی مورد انتظار FOMC در روز چهارشنبه بمانند.

در کنار این‌ها، نشست‌های سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلستان و بانک مرکزی ژاپن می‌تواند سرنخ‌هایی را در اختیار معامله‌گران قرار دهد. چرا که نتایج این جلسات نه‌تنها ممکن است باعث ایجاد نوسان در بازارها شود، بلکه انگیزه‌ای نیز برای فلز زرد امن ایجاد کند.

چشم انداز تکنیکال: طلا به احتمال زیاد در نزدیکی مرز کانال صعودی، حدود 2600 دلار با مقاومت سخت مواجه خواهد شد.

از منظر تکنیکال، حرکت صعودی اخیر در امتداد یک کانال صعودی از ژوئن به یک روند صعودی تثبیت‌شده اشاره دارد و از چشم‌انداز سودهای بیشتر حمایت می‌کند. با این اوصاف، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه در آستانه‌ی شکست در منطقه اشباع خرید قرار دارد که احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند. از این رو، هر حرکت صعودی بعدی به احتمال زیاد با مقاومت سخت مواجه می‌شود و در نزدیکی انتهای بالای کانال شیب‌دار رو به بالا، که در حال حاضر نزدیک به رقم 2600 دلاری است، محدود می‌شود. سطح مذکور باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند که اگر به طور قاطع پاک شود، یک شکست جدید را به تصویر می‌کشد و راه را برای صعود بیشتر هموار می‌کند.

از طرف دیگر، منطقه 2565-2564 دلار هم‌اکنون به نظر می‌رسد از نزولی فوری قبل از نقطه شکست مقاومت قوی 2532-2530 دلار محافظت می‌کند. هر گونه کاهش بیشتر احتمال بیشتری دارد که خریداران جدید را جذب کند و در نزدیکی مرز روانی 2500 دلار باقی بماند. با این حال، برخی از فروش‌های متعاقب زیر محدوده 2,485 دلار، می‌توانند قیمت طلا را آسیب‌پذیر کنند تا لغزش به سمت حمایت افقی 2,470 دلار در مسیر تلاقی 2,464 دلار را تسریع کنند. سطح اخیر شامل پشتیبانی کانال صعودی و میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) است که در صورت شکسته‌شدن قاطعانه ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت به نفع معامله‌گران نزولی را تغییر دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما