طلا خیال ارزان شدن ندارد !

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی همچنان به رکورد شکنی ادامه می دهد.

طلا خیال ارزان شدن ندارد !

صعود قابل توجه قیمت طلا به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و چشم‌انداز کاهش بیشتر نرخ فدرال رزرو آمریکا همچنان ادامه دارد .

حالا تمرکز سرمایه‌گذاران بر اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار افزایش به 2588 دلار رسید.

افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پس از انتشار اطلاعات مربوط به آهسته شدن رشد اقتصاد این کشور قیمت طلا را بالا برده است. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

دلار آمریکا ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. همه به فدرال رزرو در این هفته تمرکز دارند زیرا گمانه زنی‌ها در مورد میزان کاهش نرخ بهره و سرعت کاهش آتی در نشست سیاست پولی آن افزایش می‌یابد.

با توجه به ابزار CME FedWatch در حال حاضر بازارها با احتمال ۵۲ درصدی کاهش ۵۰ واحدی در پایان نشست دو روزه در روز چهارشنبه قیمت گذاری می‌کنند که از ۴۳ درصد در روز جمعه است. نرخ های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

نقطه عطف ۳۰۰۰ دلار در هر اونس در کانون توجه قرار گرفته است که با توجه به تسهیل پولی بانک‌های مرکزی بزرگ و رقابت فشرده انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده افزایش یافته است.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۰۳ درصد کاهش یافت و به ۸۷۰.۵۱ تن رسید.

این هفته، 13 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و در حالی که نتایج نشان دهنده خوش بینی در تعادل بود، بسیاری از آنها ابراز نگرانی کردند که فلز زرد در هر دو طرف تصمیم فدرال رزرو می تواند در هر دو جهت حرکت کند. با این حال، هشت کارشناس، معادل 62 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که سه تحلیلگر دیگر، معادل 23 درصد، معتقدند که طلا هفته آینده کاهش خواهد یافت. دو کارشناس باقی مانده، که 15 درصد را نمایندگی می کنند، قیمت جانبی این فلز گرانبها را پیش بینی کردند.

رویترز گزارش کرد که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۳۰.۸۹ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹۳ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۵ دلار و ۷۸ سنت رسید.

بازارهای مالی حالا 48 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس 17 و 18 سپتامبر 25 واحد پایین بیاید و 52 هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.

از طرف دیگر، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بیش از پیش از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت می‌کند.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه گفت یمن بهای سنگینی به خاطر حمله موشکی به این رژیم پرداخت خواهد کرد.

اما مشکلات اقتصادی چین و نگرانی نسبت به کند شدن رشد اقتصاد این کشور مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت طلا می‌شود چون چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز گرانبهاست. خرده فروشی و تولید صنعتی در چین در ماه اوت پایین‌تر از حد انتظار بوده است. تولید صنعتی هم با پایین‌ترین سرعت از ماه مارس رشد کرده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما