طلا از عقبگرد دلار، سود برد

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در ایالات متحده، قیمت دلار کاهش یافت و در عوض طلا با رشد قیمت مواجه شد.

طلا از عقبگرد دلار، سود برد

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به بالاترین حد خود نزدیک شد. هر اونس طلا با 0.1 درصد رشد قیمت به 2519.73 دلار رسید، در حالی که قیمت قرارداد آتی طلای منقضی‌شده در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، به 2548.45 دلار در هر اونس رسید.

در چشم‌انداز رویدادهای کلیدی، مناظره آتشین میان نامزدهای ریاست جمهوری کامالا هریس و دونالد ترام، منجر به عدم اطمینان در مورد انتخابات 2024 شد.

گفتنی است در پی این مناظره دلار کاهش یافت، اما پیش‌بینی نرخ تورم کلیدی در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را نسبت به پناهگاه‌های امنی مانند شمش و ین ژاپن متمایل کرد.

آنچه مسلم است کاهش در معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده، از افزایش ریسک‌پذیری خبر می‌دهد.

قبل از قرائت آمار تورم شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده که اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌شود، سرمایه‌گذاران موضع احتیاط را ترجیح می‌دهند. البته انتظارات بر آن است که این قرائت حکایت از کاهش بیشتر تورم در ایالات متحده داشته باشد که احتمالاً به فدرال رزرو اطمینان بیشتری برای شروع کاهش نرخ‌های بهره خواهد داد.

داده‌های تورم روز چهارشنبه تنها یک هفته قبل از نشست فدرال رزرو منتشر می‌شود، و این نشستی است که انتظار می‌رود بانک مرکزی در آن، نرخ بهره را حداقل 25 واحد پایه کاهش دهد.

اما نشانه‌های اخیر انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده باعث شد که معامله‌گران از میزان شرط‌بندی‌ها برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره بکاهند. این تصور نه‌تنها طلا را از قله‌های جدید دور نگه داشت، بازارهای مالی جهانی را نیز در هفته‌ی گذشته متزلزل کرد.

کاهش دلار، همزمان با رشد طلا به دنبال مناظره

مناظره ریاست جمهوری در اواخر روز سه شنبه، کاهش ارزش دلار را به دنبال داشت و از آنجا که طلا همواره با ارز ایالات متحده روند معکوس دارد، فلز زرد با رشد قیمت مواجه شد.

گفتنی است هر دو نامزد درگیر لفاظی‌های آتشین در مقابل شخص و سیاست‌های یکدیگر بودند و این مناظره، بر میزان انتظارات برای رقابت پرشور ریاست‌جمهوری 2024 افزود. البته این تصور، عدم اطمینان در مورد انتخابات 2024 را به دنبال داشت، به ویژه با توجه به اینکه هریس و ترامپ هر دو برنامه‌های متفاوتی را برای اقتصاد ارائه کردند.

در پی این مناظره، طلا از تقاضای پناهگاه امن منتفع شد، به طوری که قیمت‌های نقدی دقیقاً کمتر از رکورد 2532.05 دلار در هر اونس قرار گرفتند.

همزمان با ادامه‌ی نگرانی‌های چین، قیمت مس افزایش می‌یابد

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس گرچه توانست بخشی از ضررهای اخیر خود را جبران کند، اما نگرانی‌ها در مورد چین، به ویژه در بخش کاهش تقاضای مس در این کشور، در کنار جنگ تجاری احتمالی با غرب، کاهش بهای مس را به احتمالی پایدار بدل کرد.

در همین راستا، معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با 0.7 درصد رشد، به 9086.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با افزایش 0.6 درصدی، به 4.1285 دلار در هر پوند رسید.

قانونگذاران آمریکایی مجموعه‌ای از محدودیت‌های جدید بر صنایع چین را در برنامه‌ی خود دارند که البته پکن آن را مورد انتقاد قرار داد. پرواضح است که تصویب چنین محدودیت‌هایی، به‌ویژه پس از وضع تعرفه‌های سنگین وارداتی از سوی آمریکا و متحدانش بر خودروهای برقی چینی، می‌تواند حامل اخباری مبنی بر یک جنگ تجاری مجدد با غرب باشد.

سایر فلزات گرانبها در روز چهارشنبه با افزایش همراه بودند. در حالی که معاملات آتی نقره با 0.6 درصد رشد، به 28.777 دلار در هر اونس رسید، معاملات آتی پلاتین با 0.1 درصد افزایش، به 945.50 دلار در هر اونس رسید. البته هر دو فلز در ماه‌های اخیر تا حد زیادی از طلا عقب مانده بودند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما