حقایقی جالب در رابطه با الماس که نمی دانستید

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از گران قیمت‌ترین سنگ‌ها در سراسر جهان که از زمان‌های قدیم تا کنون مورد استفاده گرفته، الماس است.

حقایقی جالب در رابطه با الماس که نمی دانستید

​ داستان‌های جالبی در مورد الماس‌های گرانبها در دنیا

زیبایی و درخشندگی و همچنین سختی این سنگ باعث شده است تا در جواهرات قیمتی همیشه ردی از آن وجود داشته باشد. این سنگ بسیار زیبا و فوق العاده که دقیقا از اعماق زمین استخراج می‌شود، حقایقی را در خود جای داده است که می‌تواند هر فردی را به خود مجذوب کند. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با حقایق الماس صحبت و چندین مورد از این حقایق را برای شما عزیزان بازگو کنیم.‌ 

با ماهیت الماس آشنا شوید!

قبل از بازگو کردن حقایق الماس لازم است تا به یک سوال بسیار مهم‌تر پاسخ دهیم، اینکه الماس چیست و چرا افراد علاقه‌مند به خرید طلا با الماس هستند؟

در پاسخ به چیستی الماس باید بگوییم که یک سنگ بسیار باارزش و در عین حال زیبا است که در اثر فشار و دما زیاد در پوسته‌های زمین طی میلیون‌ها سال تشکیل می‌شود. سختی بسیار بالایی دارد و هر چیزی را می‌تواند به راحتی بخراشد. فعالیت‌های شدید آتشفشانی باعث می‌شود تا الماس‌های ساخته شده در زیر زمین به سطح زمین برسند.

از آنجایی که فرایند تولید این سنگ میلیون‌ها سال طول می‌کشد، طبیعی است که هزینه لازم برای خریدشان بسیار بالا باشد. الماس‌ها طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها همچون الماس صورتی، آبی، نارنجی، قهوه‌ای، خاکستری، سیاه، سفید، ارغوانی و غیره را شامل می‌شود. 

به عبارتی می‌توان گفت که ما شاهد طیف وسیعی از انواع رنگ‌های الماس هستیم‌. الماس کولینان که به عنوان معروف‌ترین الماس دنیا شناخته می‌شود، بازتاب دهنده زیبایی این سنگ در سراسر جهان است. زیبایی و درخشندگی این سنگ یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود از آن در طراحی و ساخت انواع و اقسام سنگ‌های گران قیمت استفاده شود. 

چندین حقیقت تاریخی در مورد الماس

از آنجایی که اولین استفاده انسان از الماس به سالیان دور باز می‌گردد، طبیعی است که حقایق تاریخی بسیار درباره این سنگ دوست داشتنی وجود داشته باشد. برخی از این حقایق عبارتند از:

شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما باید بدانید که گذشتگان ما تا ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از الماس استفاده می‌کردند تا بتوانند سنگ‌های دیگر را برش دهند. این موضوع به وضوح قدرت برس الماس را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که هیچ سنگی به غیر از الکی قادر نیست تا یک الماس دیگر را برش دهد.

در زمان‌های گذشته که رومیان و یونانیان دلیل تشکیل الماس در اعماق زمین را نمی‌دانستند، اینگونه تصور می‌کردند که این سنگ قیمتی در نتیجه اشک خدا پدید آمده است.

در سال ۲۰۰۴ میلادی یک فضانورد توانست یک الماس بسیار بزرگ که تقریبا ۴ هزار کیلومتر وسعت داشت با فاصله ۵۰ هزار سال نوری از زمین را بیابد. این موضوع نشان می‌دهد که احتمال وجود الماس در سیاره‌های دیگر بالا است. 

نکاتی جالب و حیرت انگیز در رابطه با الماس

در بین حقایق الماس یک سری حقیقت یافت می‌شود که به دلیل عجیب بودن می‌تواند شما را به وجد آورد. برخی از این حقایق عبارتند از:

شاید تصور کنید که هر الماس استخراج شده از اعماق زمین برای استفاده در جواهرات گران قیمت مناسب است؛ اما این باور کاملا اشتباه است. چرا که تنها ۲۰ درصد از الماس‌های یافت شده توسط بشر قابلیت استفاده در طراحی و ساخت جواهرات را دارد.

رد پای الماس حتی در سیاه‌های دیگر نیز دیده می‌شود. دانشمندان بر این باورند که در سیاره زحل و مشتری به دلیل شرایط جوی موجود گاهی باران الماس می‌بارد.

در ایالت متحده آمریکا یک پارک بسیار عجیب وجود دارد که به داشتن معدن الماس معروف است. افراد عادی می‌توانند به این معدن ورود پیدا کنند و هر آنچه را که یافتن برای خودشان است. به عبارتی می‌توان گفت افراد این ایالت می‌توانند با مراجعه به این معدن خود به استخراج الماس بپردازند.

با اینکه الماس کمیاب نیست اما به دلیل بالا بودن تقاضا برای خریداری آن گردانندگان بازار الماس این سنگ زیبا و دوست داشتنی را با قیمتی بالا در اختیار جواهر سازان قرار می‌دهند.

جواهرات و الماس کمیاب سلبریتی‌ها

سلبریتی‌ها افراد مشهوری هستند که گاهی از شهرت خود به کسب درآمد می‌پردازند. گاهی نیز دلیل اصلی شهرت آن‌ها بالا بودن ثروت‌شان است‌. همین موضوع باعث می‌شود تا اکثر سلبریتی‌ها توانایی خرید الماس را داشته باشند و بتوانند جواهراتی با سنگ الماس خریداری کنند. برخی از حقایق الماس در رابطه با سلبریتی‌ها به شرح زیر است:

ویکتوریا بکهام همسر فوتبالیست معروف انگلیسی دارای ۱۳ انگشتر گران قیمت است که نگین‌های الماس دارند. این موضوع به وضوح ثروت بالا این خانواده را به رخ می‌کشد.

جسیکا آلبا دارای یک گردنبند نسبتا بزرگ است که کاملا از الماس پوشیده شده است. این گردنبند که تخمین زده می‌شود حداقل ۶ میلیون دلار قیمت داشته باشد یکی از گران قیمت‌ترین گردنبندهای ساخته شده از الماس در سراسر جهان محسوب می‌شود.

اسکارلت جوهانسن یک بازیگر بسیار معروف و در عین حال معروف آمریکایی است که به دلیل داشتن شهرت بالا توانسته است موفقیت‌های زیادی را پشت سر بگذارد و به ثروت بالایی دست یابد. این بازیگر جوان دارای یک گل سر بسیار زیبا است که از الماس ساخته شده و قیمت بالایی دارد. استفاده از این گل سر در برخی مراسمات باعث شده است تا این بازیگر زیبارو بسیار بیشتر از گذشته بر سر زبان‌ها بیفتد.

 داستان‌های جالبی در مورد الماس‌های گرانبها در دنیا

لازم به ذکر است که حقایق الماس تنها به گزینه‌های بیان شده محدود نمی‌شود. حقایق دیگری نیز وجود دارد که شاید دوست داشته باشید، بدانید. برخی از این حقایق عبارتند از:

گذشتگان ما بر این باور بودند که سنگ الماس دارای یک قدرت جادویی است و با استفاده از آن می‌توان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج جسمی و روانی را درمان کرد. این موضوع را می‌توان در تاریخ نیز به وضوح مشاهده کرد. به گونه‌ای که افراد خاص و والا مقام هنگامی که به بیماری مبتلا می‌شدند، اطرافیان به آن‌ها جواهرات ساخته شده از الماس یا خود الماس را هدیه می‌دادند.

یک کمپانی سوئیسی با این هدف که خاطرات افراد از دست رفته را حفظ کند. مردگان را به الماس تبدیل می‌کند. متخصصان در این شرکت ابتدا فرد را به خاکستر تبدیل می‌کنند و سپس خاکستر ساخته شده فشرده سازی می‌شود. در مرحله بعدی با استفاده از الماس‌های مصنوعی از این خاکسترهای فشرده سازی شده سنگ‌های جدیدی ساخته می‌شوند که به عنوان نگین انگشتر و گردنبند به کار می‌روند.

در زمان‌های قدیم کشور هند رکورددار استخراج الماس در جهان بود. اما این رکورد در سال ۲۰۱۴ توسط کشور روسیه شکسته شد. اگر چه در سراسر جهان به خصوص کشورهای آمریکایی زبان استخراج الماس بسیار بالا است اما بیشترین الماس استخراج شده در جهان در حال حاضر در کشور روسیه است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما