پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده

طلا و جواهر اقتصاد 100: شرط گران شدن چیست؟

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای آینده

قیمت طلا و سکه با نوسانات جزئی همراه شده است. البته کارشناسان معتقدند که این نوسانات جزئی از روند طبیعی بازار است.

نوسانات جزئی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد. برخلاف روز گذشته، امروز هم در بازار طلا و هم در بازار سکه شاهده افزایش قیمت هستیم. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای 18 عیار امروز، 20 شهریور 1403 و تا لحظه انتشار این گزارش به نرخ سه میلیون و 642 هزار تومان را به ثبت رسانده است. طلای 24 عیار هم به چهار میلیون و 856 هزار تومان به بازار عرضه شد.

سکه هم تغییر روند داد و افزایش قیمت را در روز جدید تجربه کرد. بر این اساس، سکه طرح جدید امروز 200 هزار تومان گران شد و به 43 میلیون و 400 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و نرخ 38 میلیون و 200 هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند.

طلای جهانی که در روزهای گذشته ریزش نسبی را تجربه کرد، امروز هفت دلار افزایش قیمت داشت و در سطح 2503 دلاری در بازارهای جهانی عرضه شد.

محمد کشتی‌آرای گفت:«نوسانات اخیر بازارهای مالی،‌ نوسانات معمول و ثابت بازار بود. در واقع در روزهای اخیر این بازارها هیچ شوک قیمتی را تجربه نکردند و تغییر قیمت‌های جزئی هم بر اساس عرضه و تقاضا بود.»

کشتی آرای در ادامه توضیح داد که طلای جهانی نوسان 15 دلاری را تجربه کرد که افزایش یا کاهش عجیبی نیست. در هفته گذشته هم با توجه به افزایش تقاضا در بازار دلار،‌ نوسانات خفیفی مشاهده شد.

او تاکید کرد:« بازار روند طبیعی را طی می‌کند. با توجه به آغاز ماه ربیع‌الاول سطح معاملات افزایش یافته است و امیدواریم رکود بازار پایان یابد.»

نایب رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در رابطه با پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته‌های آینده توضیح داد:«پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در هفته آینده در همین بازه‌های فعلی باقی بماند. البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر اتفاقی در حوزه بازارها و اقتصاد جهانی رخ ندهد بازار ایران هم به همین روند فعلی ادامه خواهد داد.»



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما