آیا حمایتی برای طلا وجود دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه در بحبوحه‌ی تقویت دلار آمریکا (USD) و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش می‌یابد.

آیا حمایتی برای طلا وجود دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه در بحبوحه‌ی تقویت دلار آمریکا (USD) و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش می‌یابد.

با این وجود، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ‌های بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد، می‌تواند حمایتی از قیمت فلز گرانبها به عمل آورد. چرا که نرخ‌های بهره‌ی پایین‌تر از هزینه‌ی فرصت نگهداری طلای بدون بازده می‌کاهند. علاوه بر این، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی جاری در خاورمیانه ممکن است دارایی‌های امنی مانند طلا را تقویت کند.

با نگاهی به آینده، در حوزه‌ی داده‌های کلیدی، شاخص مدیران خرید (PMI) مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) در روز سه شنبه منتشر خواهد شد. غیر از آن، نکته‌ی قابل توجه در این هفته، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه اوت خواهد بود که می‌تواند شتاب کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تعیین کند و در کوتاه‌مدت بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: طلا در بحبوحه‌ی بهبود دلار با فشار فروش مواجه است

سی ان ان گزارش داد به دلیل شکست دولت اسرائیل در تأمین توافق آتش‌بس برای گروگان‌ها با حماس، اعتراضات روز دوشنبه در سراسر این کشور با خشم تازه‌ای آغاز شد. البته کشته‌شدن شش گروگان در غزه که اجساد آنها در پایان هفته توسط سربازان اسرائیلی بازگردانده شد، این سناریو را تقویت کرد.

شاخص PMI تولیدی Caixin چین از 49.8 در ماه جولای به 50.4 در ماه آگوست رشد کرد که بالاتر از اجماع 50.0 بازار بود.

پیش بینی می‌شود اقتصاد ایالات متحده در ماه آگوست شاهد 163 هزار فرصت شغلی باشد و نرخ بیکاری به 4.2 درصد کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود PMI تولید ISM ایالات متحده برای ماه آگوست از 46.8 در ماه جولای به 47.5 در آگوست بهبود یابد، در حالی که طبق برآوردها، PMI خدمات در مقابل 51.4 قبلی، به 51.1 در آگوست کاهش یابد.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، هم‌اکنون بازارها با احتمال نزدیک به 69 درصد کاهش نرخ 25 واحد پایه (bps) توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را قیمت گذاری می‌کنند، در حالی که احتمال کاهش 50 واحدی در ثانیه بر روی 31 درصد است.

قیمت طلا طی روز کاهش می‌یابد. بر اساس نمودار روزانه، چشم‌انداز سازنده‌ی فلز گرانبها غالب است، زیرا قیمت بسیار بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (100-EMA) قرار دارد. حرکت صعودی با شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) که بالای خط وسط در حدود 55.70 قرار دارد، تقویت می‌شود که نشان می‌دهد احتمال از سرگیری صعود بیشتر از معکوس‌شدن است.

به علاوه، سطح مقاومت کلیدی برای طلا (XAU/USD) در منطقه 2530 الی 2540 دلار ظاهر می‌شود و مرز بالای کانال صعودی پنج ماهه و بالاترین سطح تاریخی را به تصویر می‌کشد. شکست قاطع بالاتر از سطح ذکر شده می‌تواند منجر به صعود به سطح روانی 2600 دلار شود.

از سوی دیگر، پایین‌ترین قیمت 22 آگوست در 2470 دلار به عنوان سطح حمایت اولیه برای فلز زرد عمل می‌کند. شکستن زیر این سطح می‌تواند قیمت را به سمت جنوب و به 2,432 دلار بکشاند که پایین‌ترین سطح 15 اوت است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما