پشت پرده‌ رالی طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز پس از رسیدن به سطح حمایت 2515 دلاری، به سطح 2518 دلار افزایش یافت.

پشت پرده‌ رالی طلا

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه موفق شد اُفت روز گذشته‌ی خود را متوقف کند و پس از رسیدن به سطح حمایت 2515 دلاری، به سطح 2518 دلار افزایش یافت.

گفتنی است افزایش اخیر را می‌توان به انتظارات فزاینده در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و عدم قطعیت‌های جهانی، به ویژه تنش‌های ژئوپلیتیکی، و تقویت تقاضا برای فلز گرانبها نسبت داد.

در عین حال، نقره نیز با بهره‌مندی از شرایط مشابه بازار، با رشد قیمت روبرو شد.

انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو:

سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه‌های آینده نرخ‌های بهره را کاهش دهد. به علاوه، بازارهای آتی نرخ در ماه سپتامبر با 36.5 درصد احتمال کاهش عمیق‌تر، 25 واحد کاهش قیمت داشته‌اند.

اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جکسون هول، اشاره‌ی مستقیمی به این مطلب داشت که دوره‌ی افزایش نرخ بهره ممکن است به پایان برسد. آنچه مسلم است نرخ‌های پایین‌تر، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد و در نتیجه بر میزان تقاضا می‌افزاید.

فعالان بازار به دقت داده‌های اقتصادی ایالات متحده را زیر نظر دارند، به ویژه برآوردهای دوم تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم که انتظار می‌رود رشد 2.8 درصدی را به تصویر بکشد.

افزون بر آن، پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) جولای نسبت به سال گذشته، 2.6 درصد افزایش یابد.

این ارقام نه‌تنها در تعیین مسیر تصمیم‌گیری سیاست فدرال رزرو بسیار حائز خواهند بود، بلکه می‌توانند به طور قابل توجهی بر قیمت طلا و نقره نیز تأثیر بگذارند.

عدم قطعیت ژئوپلیتیکی

اگرچه حرکت قیمت طلا تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی، به ویژه در خاورمیانه قرار گرفته، اما تمرکز همچنان بر پیامدهای گسترده‌تر برای بازارهای جهانی باقی مانده است. افزایش بی‌ثباتی سیاسی در سطح جهانی سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های امن مانند طلا و نقره هدایت می‌کند.

تاثیر دلار آمریکا: تقاضای نسبتاً ملایم برای دلار آمریکا تاثیر کمی بر قیمت طلا دارد. از آنجایی که طلا به دلار آمریکا قیمت‌گذاری می شود، دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند و در نتیجه بر میزان تقاضای آن می‌افزاید.

رویدادهای آتی در کانون توجه معامله‌گران

در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، برآورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم و برآورد دوم تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم، که قرار است در روز پنج‌شنبه ارائه شوند، می‌توانند بینش‌های مهمی در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده ارائه دهند و بر انتظارات پیرامون سیاست پولی فدرال رزرو نیز تأثیر بگذارند.

به علاوه، شاخص قیمت PCE در ماه جولای، یا شاخص کلیدی تورم، در روز جمعه به دقت رصد خواهد شد. هر گونه ارقام شگفت‌انگیزی در این بخش می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در قیمت طلا و نقره شود، چرا که سرمایه گذاران انتظارات خود را برای اقدام فدرال رزرو مجدداً تنظیم می‌کنند.

انتظار می‌رود طلا (XAU/USD) حرکت صعودی خود را بالای 2515 دلار حفظ کند و پتانسیل آزمایش مقاومت در 2529 دلار را نیز داشته باشد. شکست زیر این سطح می‌تواند حمایت 2500 دلاری را هدف قرار دهد.

تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت طلا

طلا (XAU/USD) در حال حاضر 2518.68 دلار ارزش‌گذاری شده است که بیانگر رشد 0.51 درصدی است و انعطاف‌پذیری را درست بالاتر از نقطه محوری حیاتی 2516.55 دلار نشان می‌دهد. نمودار 4 ساعته یک الگوی صعودی را به تصویر می‌کشد که احتمال ادامه‌ی مسیر صعودی را منعکس می‌کند.

مقاومت فوری در 2529.03 دلار و موانع اضافی در 2541.48 دلار و 2555.85 دلار یافت می‌شود. میانگین متحرک نمایی 50 روزه که در 2510.15 دلار قرار دارد، زیربنای حرکت خرید مداوم است، در حالی که متحرک نمایی 200 روزه معنادارتر در 2481.08 دلار، چشم‌انداز بلندمدت صعودی را تقویت می‌کند.

اگر قیمت‌ها موقعیت خود را بالای 2515 دلار حفظ کنند، روند صعودی احتمالاً ادامه خواهد داشت. در مقابل، شکست زیر این سطح می‌تواند منجر به کاهش سریع شود و علاوه بر منطقه حمایتی 2500.15 دلاری، سطوح پشتیبانی بیشتر در 2486.23 دلار و 2470.51 دلار را هدف قرار دهد.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما