قیمت طلا در انتظار رویدادی برای صعود بیشتر

طلا و جواهر اقتصاد 100: تحلیلگران عقیده دارند بازار منتظر جرقه‌ایست تا قیمت طلا را به بالاتر از 2532 دلار برساند. فلز زرد بالاتر از مرز روانی 2500 دلار در هر اونس ایستاده است و به سوی ثبت بهترین سال خود پس از 2020 حرکت می‌کند.

قیمت طلا در انتظار رویدادی برای صعود بیشتر

فلز زرد امروز تغییر چندانی نداشت و بالاتر از مرز روانی 2500 دلار در هر اونس ایستاده است و به سوی ثبت بهترین سال خود پس از 2020 حرکت می‌کند. این رشد قیمت ناشی از خوش‌بینی سرمایه‌گذاران درباره کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر و نگرانی‌ها نسبت به تنش‌ها در خاورمیانه است.

به دنبال افزایش بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا،‌ قیمت فلز زرد با کاهش همراه شده است. با این حال، طلا به سوی ثبت بهترین سال خود پس از 2020 حرکت می‌کند.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و مسیر سیاست‌های پولی فدرال رزرو را مشخص کند.

انتظار افزایش بیشتر قیمت طلا به دلیل عدم اطمینان ژئوپلیتیکی، تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی و کاهش نرخ بهره بعید نیست.

با توجه به عوامل متعددی که تقاضا را افزایش می‌دهند، می‌توان انتظار داشت که طلا تا اواسط سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰۰ دلار آمریکا برسد. در حالی که توجه به آینده زود است اما رسیدن طلا به ۳۰۰۰ دلار دور از دسترس نیست.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 2309 دلار رسید.شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار منتظر جرقه‌ایست تا قیمت طلا را به بالاتر از 2532 دلار برساند. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در بلند مدت در محدوده 2585 تا 2595 دلار باقی بماند.

شرکت‌کنندگان بازار منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند که معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین تورم است.

تاجران در مورد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر مطمئن هستند و 67 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 25 واحد پایین بیاید. 30 درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.

شمش به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و در محیطی با نرخ بهره پایین رشد می‌کند.

اعتماد مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه اگوست در بحبوحه خوش بینی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی به بالاترین حد در ۶ ماه گذشته رسید.

کومرتس‌بانک در یادداشتی نوشت: «بسیاری از اخبار مثبت برای طلا ممکن است قبلا در قیمت آن لحاظ شده باشد. ما در دیدگاه خود مبنی بر اینکه طلا در حال حاضر پتانسیل قابل توجهی برای افزایش ندارد، باقی مانده‌ایم.»

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو هستند که برای روز جمعه ارائه خواهد شد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود در هفته گذشته نسبت به پایین آمدن نرخ بهره اطمینان داد و گفت نرخ تورم به هدف دو درصد بانک مرکزی نزدیک می‌شود.

از طرف دیگر واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه ژوئیه حدود 17 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته که اولین افزایش ماهانه از ماه مارس را نشان می‌دهد.

چین اولین مصرف‌کننده شمش است و الگوهای خرید آن می‌تواند بر قیمت‌های جهانی تأثیر بگذارد. بانک مرکزی چین در ماه می خرید طلا را متوقف کرد و جولای سومین ماه متوالی است که برای ذخایر خود خرید نمی‌کند. چهار منبع آگاه در اوایل این ماه به رویترز گفتند، با این حال، به چندین بانک چینی، سهمیه‌های واردات طلای جدید از بانک مرکزی با پیش‌بینی افزایش تقاضا علیرغم قیمت‌های بی‌سابقه داده شده است.

این سهمیه‌ها به بانک خلق چین کمک می‌کند تا میزان ورود شمش به کشور را کنترل کند. داده‌های هنگ‌کنگ ممکن است تصویر کاملی از خریدهای چینی ارائه نکند، زیرا طلا از طریق شانگهای و پکن نیز وارد می‌شود. مقامات صنعت پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای طلا در چین در ماه‌های آینده افزایش یابد زیرا مصرف‌کنندگان با قیمت‌های بالاتر سازگار می‌شوند.

انتظار می‌رود که عدم اطمینان اقتصادی و نگرانی در مورد ضعف ارز باعث افزایش جریان سرمایه‌گذاری شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.40 درصد کاهش به 30 دلار و 31 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.61 درصدی 956 دلار و 68 سنت معامله می‌شود.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما