فرصت خرید طلا فراهم می‌شود؟

فرصت خرید طلا  فراهم می‌شود؟

روند صعود قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، طلای ۱۸ عیار امروز، پنجم شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، افزایش قیمت داشت و به سه میلیون و ۶۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم، صعود قیمت را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و ۸۴۴ هزار تومان عرضه شد.

سکه هم پیرو بازار طلا شد و در این بازار نیز شاهد افزایش قیمت هستیم. سکه طرح جدید امروز در مرز کانال بالاتر قرار گرفت و به ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم امروز در نرخ ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه شد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازار‌های مالی، در گفتگو با اکوایران مطرح کرد: «اخبار مربوط به تعیین کابینه دولت چهاردهم زمینه یک بازار بی‌جهتی را فراهم کرد، اما در حال حاضر باید به رفتار رئیس بانک مرکزی توجه کرد و رفتار اوست که روند بازار دلار و به تبع آن، بازار طلا و سکه را مشخص می‌کند.»

این کارشناس بازار‌های مالی در ادامه توضیح داد: «رفتار انس جهانی و سقف‌شکنی‌های آن را باید تحت تاثیر نرخ بهره فدرال رزرو دانست و اگر تعداد کاهش نرخ بهره طی سال بیش از دو مورد باشد، بازار جهانی طلا شاهد روز‌های پررونق‌تری خواهد بود.»

او در رابطه با بازار داخلی سکه گفت: «اگر رفتار صعودی طلای جهانی اصلاح نشود و در آن طرف هم دلار هم جهش قابل توجهی نداشته باشد، سکه می‌تواند به تغییر کانال دهد.»

این کارشناس درباره بازار داخلی طلا هم افزود: «طلای ۱۸ عیار هم در حالت نوسانی قرار دارد و احتمال کاهش جزئی قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. افزایش قیمت طلا در کشور تحت تاثیر عواملی، مانند کاهش طلای جهانی و در بازار داخلی هم کاهش نرخ دلار است و ترکیب این دو عامل می‌تواند فرصت خرید را برای خریداران فراهم کند.»

دیبا تاکید کرد: «البته باید به این نکته توجه کرد که بازار‌ها در حالت تعطیلی و رکورد به سر می‌برند و احتمال دارد که در این هفته نتوان ریتم یا روند مشخصی را در آن مشاهده کرد.»



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما