نقره در مسیر نزولی قرار گرفت

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه به 29.70 دلار در هر اونس تروی کاهش یافت.

نقره در مسیر نزولی قرار گرفت

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی آسیایی روز دوشنبه به 29.70 دلار در هر اونس تروی کاهش یافت. علیرغم این روند نزولی، با توجه به اینکه انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه سپتامبر حداقل ۲۵ واحد کاهش نرخ را ارائه دهد، نقره بدون بازده همچنان مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد.

و اما مطابق با ابزار نظارت بر نرخ، بازارها در حال حاضر با احتمال 100 درصدی پیش بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر حداقل یک چهارم واحد (bps) نرخ را کاهش دهد.

علاوه بر این، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هول به این موضوع تأکید کرد که «زمان تعدیل سیاست فرا رسیده است». گرچه پاول به زمان آغاز کاهش نرخ‌ها و همچنین ابعاد بالقوه‌ی آن، اشاره‌ی صریحی نکرد، اما ابراز داشت که همزمان با افزایش ریسک‌های بازار کار، ریسک‌های تورمی کاهش یافته است.

در کنار این‌ها، عامل دیگری که از قیمت نقره به عنوان یک فلز امن حمایت کرد، نگرانی‌ها در مورد تشدید درگیری در خاورمیانه بود. تنش بین اسرائیل و حزب الله همچنان ادامه دارد و هر یک از طرفین گرچه تمایلی به تشدید درگیری ندارند، اما تاکنون از حملات موشکی صرفنظر نکرده‌اند.

به گزارش رویترز، این موضوع می‌تواند بر میزان نگرانی‌ها پیرامون احتمال گسترش درگیری جاری غزه و تبدیل آن به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر بیفزاید که در این بین، احتمالاً ایران، حماس، اسرائیل و متحد اصلی آن ایالات متحده، درگیر خواهند شد.

گذشته از آن، تقاضا برای نقره می‌تواند تحت تأثیر داده‌های اخیر اداره ملی آمار چین نیز قرار گیرد؛ گفتنی است این داده‌ها نشان می‌دهد اقتصاد در حال مبارزه در بزرگترین مرکز تولیدی جهان است و از آنجایی که نقره نقش مهمی در کاربردهای مختلف صنعتی ایفا می‌کند، این رکود در فعالیت‌های صنعتی می‌تواند چالش‌های مهمی را برای تقاضای فلز کاربردی بیافریند.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما