صعود قیمت طلا در این هفته ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: به عقیده تحلیلگران در حال حاضر زمان مناسب برای طلا است.

صعود قیمت طلا در این هفته ادامه دارد؟

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان صنعت و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند طلا بالاتر از بالاترین رکورد اخیر این هفته خواهد بود.

کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور به دنبال اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر، قیمت طلا را بیش از یک درصد در روز جمعه افزایش داد.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی به 2512 دلار رسید

این هفته، 12 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند که اکثریت قابل قبولی از وال استریت شاهد افزایش بالقوه بالاتر از بالاترین رکورد جدید این هفته بودند. هفت کارشناس، معادل 58 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که دو تحلیلگر، معادل 17 درصد، بر این باورند که طلا هفته آینده کاهش خواهد یافت. سه کارشناس باقی مانده، که 25 درصد از کل را تشکیل می دهند، یک برش جانبی برای فلز گرانبها پیش بینی کردند.

در همین حال، 225 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق ریخته شد که سرمایه گذاران نسبت به همتایان متخصص خود در تراز صعودی تر بودند. 146 تاجر خرده‌فروشی یا 65 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 41 یا 18 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کمتر معامله شود، در حالی که 38 پاسخ دهنده که 17 درصد باقی مانده را نشان می دهند شاهد تثبیت قیمت ها در هفته پیش رو بودند.

فعالان بازار بر روی داده‌های کلیدی تورم در هفته آینده متمرکز خواهند شد و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه برجسته‌تر است.

معامله گران همچنین به نظرات کریستوفر والر فدرال رزرو در اوایل صبح چهارشنبه و رافائل بوستیک در بعدازظهر پنجشنبه توجه خواهند کرد.

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار فکر می کند قیمت طلا در هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت. او گفت: «من فکر می‌کنم ما شاهد کاهش سود و عقب‌نشینی برای آزمایش زیر 2500 دلار خواهیم بود، اما من انتظار ندارم که هیچ دنباله نزولی در این مرحله طولانی‌مدت باشد.

پاول با تاکید بر اینکه تورم به هدف دو درصد بانک مرکزی نزدیک شده گفت زمان کاهش نرخ بهره فرا رسیده است.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران 59.5 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در ماه سپتامبر کاهش دهد و 40.5 درصد هم احتمال می‌دهند این کاهش بیشتر و برابر با 50 واحد باشدپ

کوین گریدی، رئیس شرکت فیوچرز و آپشن فونیکس، گفت که بازار طلا کاملاً بر کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو متمرکز است و دلیل خوبی نیز دارد.

او گفت: که عملکرد طلا حتی در یک محیط با نرخ بالا به این معنی است که این فلز گرانبها پس از شروع کاهش نرخ ها، بالاتر خواهد رفت.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما