چرا ساعت‌های لاکچری یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: زمانی که صحبت از خرید ساعت‌های لاکچری و لوکس می‌شود بسیاری از مردم نسبت به آن واکنش‌های تندی نشان می‌دهند و تصور می‌کنند که افراد این کار را صرفاً بخاطر به رخ کشیدن موقعیت اجتماعی و وضعیت مالی خود انجام می‌دهند.

چرا ساعت‌های لاکچری یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستند؟

 

 در حالی که اینطور نیست و خرید مدل‌های مختلف برندهای تولید کننده‌ی ساعت‌های لاکچری می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مناسب برای شما باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا ساعت‌های لاکچری یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستند تا انتهای این مطلب از وبلاگ فروشگاه اینترنتی ساعت الیت آنلاین همراه ما باشید.

دلایل خرید ساعت‌های لوکس

با توجه به مطالب مندرج در وب‌سایت watchesworld.com افراد جامعه به دلایل مختلفی به سراغ خرید ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت می‌روند که شامل موارد زیر هستند:

برای بعضی از افراد یک ساعت خوش‌ساخت و زیبا نمادی از موقعیت اجتماعی مناسب و لوکس بودن است و آن‌ها بخاطر توجهی که در زمان استفاده از این ساعت‌ها دریافت می‌کنند خوشحال هستند.

دسته‌ای از افراد به ساعت‌ها لوکس به عنوان کالایی برای کلکسیون خود نگاه می‌کنند.

گروه بزرگی وجود دارند که صرف نظر از قیمت فقط از عملکرد فوق‌العاده و ظاهر زیبای ساعت‌های خوش‌ساخت لذت می‌برند و در عین حال به آن‌ها به عنوان دارایی‌هایی با پتانسیل افزایش ارزش و قیمت نگاه می‌کنند.

ساعت‌های لاکچری مدت‌ها است که در کنار طلا و سایر دارایی‌های فیزیکی به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری امن در زمان بحران‌های مالی شناخته می‌شوند و در مواردی که دارایی‌های کاغذی ارزش خود را از دست می‌دهند، قیمت این دارایی‌های فیزیکی بیشتر می‌شود.

با وجود اینکه بعد از خرید یک ساعت لاکچری سود ماهانه به شما تعلق نمی‌گیرد اما این کالاها پتانسیل قابل توجهی برای افزایش ارزش در طول زمان دارند.

در حقیقت هر کس دلایل خاص خود را برای خرید ساعت‌های لوکس دارد؛‌ اما با بررسی میزان عرضه و تقاضا می‌توانید متوجه افزایش محبوبیت این ساعت‌ها در سال‌های اخیر شوید. با وجود اینکه رولکس تعداد ساعت‌های تولید شده خود را در هر سال فاش نمی‌کند؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان تقاضا برای خرید آن‌ها به شکل قابل توجهی از عرضه بیشتر است.

در چنین شرایطی فرصت ویژه‌ای برای فروش ساعت‌های دست دوم در بازار فراهم می‌شود و این مسئله یکی از دلایل اصلی اینکه چرا ساعت‌های لاکچری یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستند را مشخص می‌کند.

مزایای خرید ساعت‌های لاکچری

جدا از ارزش مالی بالای ساعت‌های لوکس برای اینکه متوجه شوید چرا ساعت‌های لاکچری یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستند، مزایای خرید این مدل‌ها را در کنار یکدیگر بررسی می‌کنیم:

مزایای سرمایه‌گذاری بر روی ساعت‌های لوکس

فراهم کردن ظاهری جذاب و قابل اعتماد

حفظ ارزش در طول زمان

دارایی قابل حمل

ارزش ثابت در طی بحران‌های اقتصادی

ظاهری جذاب و قابل اعتماد‌تر می‌سازند

استفاده از یک ساعت لوکس با یک استایل رسمی ظاهری جذاب و قابل اعتماد‌تر می‌سازد و باعث می‌شود سایرین با دید مثبت‌تری به شما نگاه کنند. حضور یافتن با این ظاهر در جلسات کاری و ملاقات با مشتریان می‌تواند سرعت رسیدن به توافق و امضای قراردادهای مختلف را هم افزایش دهد.

ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کنند

خریدن یک ساعت مناسب و لوکس به معنی دسترسی به یک اکسسوری زیبا است که در طول زمان همچنان ارزش خود را حفظ می‌کند یا در بدترین حالت ممکن ضرر حداقلی برای شما دارد.

امکان حمل و جابه‌جایی آسان آن‌ها وجود دارد

ساعت‌های لوکس نوعی دارایی ارزشمند قابل حمل هستند که می‌توانید با خیال راحت هرجایی که می‌خواهید آن‌ها را با خود ببرید یا به سادگی در مکانی امن ذخیره کنید.

ارزش آن‌ها در طی بحران‌های اقتصادی حفظ می‌شود

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان در پاسخ به پرسش «چرا ساعت‌های لاکچری یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه هستند؟» آورد این است که ساعت‌ها ارتباط چندانی با بورس و بازار سهام ندارند و عملکرد بهتری هم در مقایسه با آن‌ها نشان می‌دهد. با توجه به این مسئله می‌توان گفت که در زمان رکود و مشکلات اقتصادی همچنان ارزش خود را حفظ می‌کنند و با افت حداقلی مواجه می‌شوند. برای مثال در طی همه‌گیری کرونا ارزش ساعت‌های لوکس فقط ۸ درصد کاهش پیدا کرد در حالی که تمامی بازارهای جهانی با افت چشمگیر روبه‌رو شدند.

نکات مهم در زمان خرید ساعت‌های لوکس برای سرمایه‌گذاری

حال که تمامی دلایل و مزایای سرمایه‌گذاری بر روی ساعت‌های لوکس را در کنار یکدیگر بررسی کردیم بهتر است ببینیم که در زمان خرید این محصولات باید به چه نکات و مواردی توجه کنیم؟

برند ساعت

برند تولید کننده ساعت به اندازه‌ی قیمت آن حائز اهمیت است. زمانی که این اکسسوری‌های دوست‌داشتنی را با هدف سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنید باید از بازدهی مناسب آن مطمئن شوید و این کار صرفاً با خرید برندی شناخته شده و مشهور امکان‌پذیر است.

بنابراین اگر به سراغ یک ساعت گران‌قیمت سوئیسی رولکس یا پتک فیلیپ بروید به احتمال زیاد در ده یا بیست سال آینده زمانی که بخواهید آن را بفروشید، همچنان تقاضا برای خرید آن با قیمتی بیشتر از آنچه که امروز تهیه کرده‌اید، وجود دارد. با این حساب بهترین برندها برای سرمایه‌گذاری علاوه بر موارد ذکر شده امگا، اودمار پیگه و جاگر لکولتر هستند.

تعداد مدل‌های تولید شده از آن

محدودتر بودن تعداد مدل‌های تولید شده از ساعت انتخابی شما به معنی ارزش بیشتر آن است. برای مثال با وجود اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از ساعت‌های رولکس قدیمی وجود دارند، اما با گذشت زمان پیدا کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود و این مسئله ارزش آن‌ها را افزایش خواهد داد؛ بنابراین حتماً پیش از خرید ساعت برای سرمایه‌گذاری به سراغ مواردی بروید که دیگر تولید نمی‌شوند یا اینکه نسخه‌های محدودی از آن‌ها وجود دارد.

تاریخچه و داستان ساعت

ساعت‌هایی که تاریخچه‌ی خاص دارند و داستان‌های ویژه‌ای در مورد آن‌ها روایت می‌شود مثل اینکه «این مدل توسط یک سلبریتی استفاده می‌شود» طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند

معمولاً علاقه‌مندان به این مدل‌ها به جای شماره مرجع نام مستعار خاصی را به آن‌ها نسبت می‌دهند و آن‌ها را با اسامی ویژه‌ای مثل بتمن، پلار و جان میر می‌شناسند. لازم به ذکر است که به دلیل تقاضای بالاتری که برای خرید این ساعت‌ها وجود دارد، ارزش آن‌ها در طی زمان در مقایسه با مدل‌های مشابه بیشتر می‌شود.

وضعیت ساعت و قطعات آن

وضعیت ساعت و قطعات آن یکی دیگر از مواردی هستند که قیمت فروش آن را تعیین می‌کنند. همیشه سعی کنید مدل‌هایی را انتخاب کنید که قطعات موجود در آن‌ها همان قطعات اصلی هستند؛ چرا که ارزش بالاتری در مقایسه با مدل‌هایی دارند که به هر دلیل قطعات آن‌ها تعویض شده‌اند.

شهرت و اعتبار فروشنده

یکی از مهم‌ترین موارد در زمان خرید ساعت‌های لوکس شهرت و اعتبار فروشنده‌ای است که از او خرید می‌کنید. شما باید به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که اصالت مدل‌های خود را ضمانت می‌کنند و به این شرط آن‌ها را به فروش می‌رسانند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما