چشم‌انداز طلا، صعودی باقی می‌ماند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی اظهارات میانه‌روی جروم پاول و کاهش دلار و اوراق قرضه، طلا در روز جمعه با رشد بیش از 1 درصدی همراه شد.

چشم‌انداز طلا، صعودی باقی می‌ماند؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در روز جمعه بیش از 1 درصد افزایش یافت و علت آن بود که در پی اظهارات میانه‌روانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که حکایت از اطمینان او از پیشروی تورم به سمت هدف 2 درصدی و کاهش نرخ‌ها داشت، بازدهی اوراق قرضه دلار و خزانه‌داری ایالات متحده افت کرد.

طلا (XAU/USD) پس از جهش از پایین‌ترین سطح روزانه 2484 دلار، آخرین بار در 2510 دلار معامله شد و قیمت شمش نیز به شدت افزایش یافت.

گفتنی است پاول با اشاره به اینکه تورم در مسیر 2 درصدی قرار دارد، اظهار داشت که زمان تعدیل سیاست فرا رسیده است و افزود که فدرال رزرو به سمت دستیابی به حداکثر تعهد در بخش اشتغال حرکت می‌کند.

پس از این اظهارات، دلار بر روند زیان خود افزود و طلا رقم 2500 دلار را پس گرفت. شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر اندازه‌گیری می‌کند، با 0.82 درصد کاهش، در سطح 100.68 معامله شد.

بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نیز بلافاصله کاهش یافت و اوراق 10 ساله ایالات متحده با 5 واحد کاهش به 3.80 درصد رسید. معامله‌گران بر میزان شرط‌بندی‌های خود برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سپتامبر افزودند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، فعالان بازار با احتمال 100 درصدی، کاهش 25 واحدی (bps) را قیمت‌گذاری کرده‌اند، در حالی که شانس ابعاد بزرگتر این کاهش، 36.5 درصد است که نسبت به 24 درصد روز گذشته، افزایش یافته است.

در حال حاضر با عطف توجه فدرال رزرو به سمت بازار کار، گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آگوست آخرین قطعه از پازل تعیین اندازه‌ی کاهش خواهد بود.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: افزایش طلا در آستانه‌ی گزارش تورم هفته‌ی آینده ایالات متحده

اگر آمارهای اقتصادی ایالات متحده همچنان ملایم باشد، روند قیمت طلا، صعودی باقی خواهد ماند که این امر گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش بزرگ نرخ را تقویت می‌کند.

پس از سخنرانی پاول، سایر مقامات فدرال رزرو نظرات قابل توجهی ارائه کردند. پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، خاطرنشان کرد که فدرال رزرو باید به شیوه‌ای هدفمند، اقدام به کاهش نرخ بهره کند.

آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، با تأکید بر اینکه سیاست پولی در حال حاضر در محدودترین سطح خود قرار دارد، ابراز داشت که تمرکز فدرال رزرو هم‌اکنون به سمت دستیابی به تعهدات استخدام خود تغییر جهت می‌دهد.

هفته‌ی آینده، سند اقتصادی ایالات متحده شامل سفارشات کالاهای بادوام، شاخص اعتماد مصرف‌کننده (CB) کنفرانس (CB)، داده‌های اولیه مطالبات بیکاری برای هفته‌ی منتهی به 24 آگوست، و شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) خواهد بود.

افزون بر آن، سخنرانان فدرال رزرو به رهبری کریستوفر والر و رئیس فدرال رزرو آتلانتا، رافائل بوستیک، زمینه را پیش از نشست سپتامبر آماده کردند.

روند صعودی طلا دست‌نخورده باقی می‌ماند و اگر خریداران قیمت‌ها را بالاتر از سقف تاریخی (ATH) 2531 دلار برسانند، ممکن است این روند امتداد یابد. رد سطح اخیر، رقم 2550 دلار و به دنبال آن 2600 دلار را به تصویر می‌کشد.

از طرف دیگر، اگر طلا به بسته‌شدن روزانه زیر 2500 دلار دست یابد، آزمایش مجدد بالاترین رکورد قبلی (ATH) 2483 دلاری در مسیر باقی می‌ماند. در صورت پیشی‌گرفتن از این سطوح، حمایت بعدی طلا قله 2450 دلاری در 20 می، و پس از آن میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در 2402 دلار خواهد بود.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما