نکات قابل‌توجه در زمان خرید سکه و طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: چه موقع سکه بخریم؟

نکات قابل‌توجه در زمان خرید سکه و طلا

بهترین زمان خرید سکه و طلا، دغدغه‌ای که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است. از آنجا که در طی سال‌های اخیر، تورم به شکل قابل‌ مشاهده‌ای در کشور، رخ نشان داده است سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای امن، مورد توجه بسیاری از افراد واقع شده است.

اگر قصد دارید تنها به‌عنوان سرمایه‌گذاری اقدام به خرید طلا، سکه یا سکه پارسیان کنید، پیشنهاد می‌دهیم پول خود را صرف خرید سکه کنید. در هنگام فروش طلا، مبلغی با عنوان اجرت ساخت از آن کم می‌شود که در فروش سکه چنین چیزی وجود ندارد.

آیا می‌دانید چه موقع باید اقدام به خرید سکه کنید؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با نکات کاربردی زمان خرید سکه بیشتر آشنا شوید.

بهترین زمان خرید طلا و سکه

بهترین زمان خرید طلا و سکه به عوامل مختلفی، بستگی دارد. بسیاری از افراد هستند که در این زمینه، تحت تاثیر شرایط مختلف جهان و کشور، قرار می‌گیرند و تصمیمی اشتباه را اتخاذ می‌کنند. خرید و فروش در بازار پرتلاطم طلا و سکه طلا، نیازمند یک سری دانش از زمان انجام آن است.

خرید و فروش طلا حتی در ساعاتی مشخص از روز هم مهم است. اگر قصد خرید طلا آنلاین یا حضوری را دارید حتماً به نکات زیر توجه کنید:

همان‌طور که می‌دانید نوسانات قیمت دلار در داخل کشور، تقریباً بر همه‌چیز تأثیرگذار است؛ ازاین‌رو زمانی که می‌خواهید اقدام به خرید سکه و طلا کنید قیمت دلار را مدنظر داشته باشید. به‌طور معمول، با بالا رفتن قیمت دلار طلا و سکه هم به تبعیت از آن، افزایش قیمت خواهند داشت. حال این سؤال پیش می‌آید پس با این‌وجود، چه زمانی موقع خرید سکه است؟ ابتدای شروع قیمت افزایشی دلار، مناسب‌ترین زمان برای خرید سکه، پیش‌بینی می‌شود.

افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی نیز، روی قیمت طلا و سکه تأثیر خود را می‌گذارد. با این‌وجود، زمانی که قیمت افزایشی اونس جهانی در ابتدای کار است باید اقدام به خرید طلا و سکه کرد.

در نظر گرفتن مسائل مختلف داخلی و خارجی نیز، بر قیمت خرید سکه تأثیرگذار است. رویدادهایی همچون فعالیت انجام‌شده از سوی بانک مرکزی، دستیابی به معدن طلا و … همگی روی کاهش قیمت سکه اثر دارد. به‌عنوان‌مثال، در زمان همه‌گیری کرونا، شاهد افت قیمت سکه بودیم.

داشتن آگاهی در زمینه بررسی تکنیکال طلا، زمینه را برای خرید به‌موقع سکه، فراهم می‌آورد.

چنانچه طلا و سکه بیشتر از میزان تقاضای آن به بازار عرضه شود، موجب کاهش قیمت آن می‌شود ولی اگر میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد شاهد افزایش قیمت این بازار خواهیم بود.

بعد از مشخص شدن اینکه چه موقع سکه بخریم باید نکاتی را در مورد خریداری سکه نیز، رعایت کرد. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

خریداری سکه تمام در مقایسه با دیگر سکه‌ها، با نوسانات بیشتری روبرو است. بالا بودن میزان نوسانات در بهره‌مندی از سود بیشتر نیز، اثر دارد.

در بین سکه‌های موجود، تقاضا برای خریداری یک سری از انواع آن نسبت به بقیه بیشتر است. به‌عنوان‌مثال سکه یک گرمی و ربع‌ سکه بهار آزادی با توجه به قیمت مناسب‌تری که دارند، طرفدار بیشتری برای خرید دارند.

بازار سکه و طلا گاهی دچار حباب می‌شود که خرید در این زمان، ریسک بالایی را در پی دارد و بهتر است انجام نشود.

در ایامی از سال همچون اعیاد که افراد به یکدیگر عیدی می‌دهند، تقاضای خرید سکه بیشتر می‌شود؛ در نتیجه قیمت آن بالاتر می‌رود. توصیه می‌شود در زمان بالا بودن تقاضای خرید سکه، اقدامی برای خرید آن انجام نشود.

توصیه می‌شود خرید سکه به ‌قصد سرمایه‌گذاری در مدت‌زمان کوتاه روی سکه یک گرمی و ربع انجام شود. خرید سکه تمام برای سرمایه‌گذاری طولانی‌ مدت مناسب‌تر است.

سال ضرب سکه نیز در قیمت آن مؤثر است و جدید بودن سال ضرب آن، در قیمت بالای آن اثر دارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما