آیا قیمت طلا باز هم رشد می‌کند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) پس از صعود به سطح مقاومت نمودار کلیدی در 2470 دلار روز گذشته، در روز سه شنبه در سطح 2460 دلار معامله شد.

آیا قیمت طلا باز هم رشد می‌کند؟

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) پس از صعود به سطح مقاومت نمودار کلیدی در 2470 دلار روز گذشته، در روز سه شنبه در سطح 2460 دلار معامله شد.

گفتنی است فلز زرد این روند رشد را مدیون کاهش بازده اوراق قرضه آمریکاست که با طلا همبستگی معکوس دارد. البته نقش تهدید فزاینده تشدید درگیری در خاورمیانه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

با این حال، از آنجا که معامله‌گران پیش از انتشار داده‌های تورمی ایالات متحده برای سه شنبه و چهارشنبه سود می‌برند، طلا هم‌اکنون از بالاترین رقم روز دوشنبه عقب نشینی می‌کند.

در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) در روز سه شنبه و شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) در روز چهارشنبه منتشر می‌شود. هر دوی این داده‌ها می‌توانند چشم‌انداز نرخ‌های بهره در ایالات متحده را که محرک اصلی قیمت طلاست، تغییر دهند.

افزایش طلا به دلیل کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا

طلا به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است کاهش شدید نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند، رشد قیمت داشته است. فعالان بازار هم‌اکنون احتمال 49.5 درصد کاهش 0.50 درصدی را پیش بینی می‌کنند و برای نرخ وجوه فدرال نیز کاهش به 5.00 درصد را انتظار دارند. البته پیش از این، انتظارات بر کاهش متوسط ​​0.25 درصدی و برای نرخ وجوه فدرال، کاهش به 5.25 قرار داشت.

بازده اوراق قرضه پایین منعکس‌کننده‌ی انتظارات نرخ بهره پایین‌تر است که عموماً برای قیمت طلا مثبت است. طلا زمانی که نرخ‌های بهره پایین باشد، دارایی جذاب‌تری خواهد بود، چرا که برخلاف پول نقد یا معادل آن هیچ سودی به دارنده نمی‌پردازد و دارایی بدون بهره است.

بنابراین، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده و قیمت طلا را با بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده مقایسه می‌کند، بازده و قیمت طلا همبستگی منفی دارند.

بررسی نوسانات تاریخی حاکی از آن است که در آغاز حمله‌ی روسیه به اوکراین، تقاضای بانک مرکزی برای طلا به اوج خود رسید و به این ترتیب، نقش طلا به عنوان یک پناهگاه امن برجسته‌تر شد. به گفته‌ی ریوارد اسوشییتز (Redward Associates) که در تهیه‌ی گزارش ماهانه طلا با شاخص IG همکاری می‌کند، این تقاضا در طول زمان کاهش یافته است.

طلا تا سقف محدوده‌ای که از ماه جولای در آن نوسان داشته است، صعود کرده، اما پس از لمس این سقف در روز دوشنبه، ناگزیر به عقب‌نشینی شده است. این روند احتمالاً جانبی است و احتمالاً در مسیر بازار، گسترش خواهد یافت.

این جفت پس از رسیدن به بالاترین رقم 2477 دلار در اوایل روز، سقوط کرده است و به نظر می‌رسد آماده است تا روند نزولی جدیدی را در این محدوده آغاز کند و در نتیجه روند نزولی را امتداد دهد. یک الگوی کندل ژاپنی نزولی در بالای محدوده شکل گرفته است، و اگر دوره‌ی 4 ساعته فعلی به عنوان یک کندل قرمز متمایل به نزولی به پایان برسد، این امر تأیید بیشتری برای بازگشت کوتاه‌مدت به سطوح پایین‌تر خواهد داشت. اگر چنین باشد، قیمت احتمالاً در وضعیت حداقلی، تا 2400 دلار یا شاید کف محدوده در 2390 دلار کاهش یابد. با توجه به این واقعیت که دامنه اندکی کاهش می‌یابد، ممکن است در مراحل نهایی توسعه نیز یک الگوی مثلثی باشد.

با این حال، یک شکست قاطع در بالای سقف محدوده لازم است تا نشان دهد روند صعودی بیشتری در حال توسعه است. چنین حرکتی احتمالاً تا 2550 دلار خواهد رسید که با محاسبه نسبت فیبوناچی 0.618 ارتفاع محدوده و برون‌یابی آن بیشتر محاسبه می‌شود.

مشخصه‌ی یک شکست قاطع می‌تواند یک کندل سبز بلند که به وضوح به این سطح نفوذ می‌کند و نزدیک به ارتفاع آن بسته می‌شود، یا سه کندل سبز متوالی که در سطح شکسته شده است، باشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما