با تفاوت ساعت‌های لاکچری و معمولی بیشتر آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: ساعت‌ها اکسسوری‌های پرطرفداری هستند که انواع و اقسام آن‌ها در بازار با بازه‌ی قیمتی و کیفیت متفاوت موجود است.

با تفاوت ساعت‌های لاکچری و معمولی بیشتر آشنا شوید

 با این حال در سال‌های اخیر ساعت‌های لاکچری برندهای مشهور دنیا به دلیل قابلیت سرمایه‌گذاری و ظاهر زیبایی که به استایل افراد می‌بخشند، طرفداران زیادی به دست آورده‌اند، اما وقتی که تمامی مدل‌های موجود در بازار صرف نظر از قیمت و کیفیتی که دارند زمان را نشان می‌دهند، چرا باید به سراغ ساعت‌های لوکس برویم؟

مشخصات ساعت‌های لاکچری

بررسی ماهیت و مفهوم کلمه‌ی لاکچری و آشنایی با مشخصات ساعت‌های لوکس به ما کمک می‌کند که تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی را بهتر درک کنیم. کلمه‌ی لاکچری برای برخی معادل با ثروت و دارایی است؛ در حالی که بسیاری از افراد آن را مترادف با ساخت باکیفیت، طراحی با جزئیات پیچیده و محصولی ماندگار و خاص در نظر می‌گیرند. با توجه به این موارد و اطلاعات مندرج در وب‌سایت truefacet.com مشخصات ساعت‌های لاکچری را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

موتورهای مکانیکی و باکیفیت شرکتی

در بسیاری از ساعت‌های لوکس یک موتور مکانیکی با کیفیت به کار رفته است که معمولاً توسط همان شرکت سازنده ساخته می‌شود. این مسئله تضمین می‌کند که ساعت در بخش‌های طراحی و مونتاژ از نظر دقت تست می‌شود تا از همه نظر رضایت خاطر مشتریان را جلب کند.

ساخت با دست

یکی از مهم‌ترین تفاوت های ساعت های لاکچری و معمولی ترکیبات مورد استفاده برای ساخت آن‌ها است. سازندگان فقط از ترکیبات و قطعات با بالاترین کیفیت ممکن برای ساخت ساعت‌های لوکس خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید مدل‌هایی با فلزکاری‌های دستی و هنرمندانه و حتی بندهای چرمی دست‌دوز را به سادگی در بین انواع ساعت‌های لاکچری بازار پیدا کنید.

متریال‌ها و ترکیبات مقاوم و باکیفیت

از دیگر تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی می‌توانیم به کیفیت بالای ساخت مدل‌های لوکس اشاره کنیم. برای رسیدن به این هدف سازندگان از موادی مانند فولاد ضد زنگ (استنلس استیل) یا تیتانیوم برای ساخت بدنه و کریستال یاقوت کبود هم که در برابر خراش و شکستگی مقاوم است در طراحی شیشه استفاده می‌کنند. علاوه بر این موارد گاهی اوقات طلا، پلاتین، الماس و سنگ‌های نیمه‌قیمتی هم در مدل‌های خاص برندهای لوکس به کار می‌روند.

طراحی خاص و جذاب

آن چیزی که در نگاه اول سبب تمایز ساعت‌های لاکچری از مدل‌های معمولی موجود در بازار می‌شود طراحی زیبا و جذاب ظاهر آن به همراه جزئیاتی پیچیده و هنرمندانه است. در حقیقت گاهی اوقات سازندگان از طرح‌های خاصی در ساخت مدل‌های گوناگون خود استفاده می‌کنند و نتیجه‌ای به شدت تماشایی و خیره‌کننده را رقم می‌زنند.

برند سازنده

برند سازنده‌ی یک ساعت اولین موردی است که می‌تواند در مورد لوکس بودن یا نبودن آن به شما اطلاعات دهد. برای مثال برندهای رولکس، پتک فیلیپ، امگا و کارتیه تاریخچه‌ی درخشانی در زمینه‌ی تولید ساعت‌های لاکچری دارند و مدل‌های تولید شده توسط آن‌ها به دلیل قابلیت‌های تکنولوژیک و طراحی‌های خاص و زیبا در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار برتری چشمگیری دارند.

قیمت‌های بالا

مجموعه‌ی تمامی موارد فوق یعنی کیفیت ساخت، طراحی خاص و موتورهای قدرتمند باعث می‌شود که ساعت‌های لوکس قیمت بالاتری در مقایسه با سایر مدل‌ها داشته باشند. علاوه بر این نباید انتظار داشته باشید که آن‌ها را در تمامی فروشگاه‌های سطح شهر پیدا کنید، چرا که معمولاً تولید آن‌ها محدود است یا اینکه صرفاً توسط مجموعه‌های خاصی عرضه می‌شوند.

نگاه کلی به تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی

با توجه به موارد ذکر شده در قسمت‌های قبل مجموع تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد:

تفاوت ساعت‌های لوکس و معمولی

ساعت‌های لاکچری

ساعت‌های معمولی

ترکیبات و متریال‌های مقاوم

متریال‌های معمولی

ساخت هر مدل با دست به صورت مجزا

تولید عمده

قیمت بالا

قیمت پایین و مناسب

طراحی خاص و متمایز

طراحی عادی

مناسب برای سرمایه‌گذاری

مناسب برای کاربری‌های روزمره و عادی

معرفی ۳ برند تولید کننده ساعت‌های لاکچری

حال که با تفاوت ساعت های لاکچری و معمولی آشنا شدیم، بد نیست نگاهی هم به ۳ برند معروف تولید کننده ساعت‌های لوکس در جهان داشته باشیم که به نوعی بازار را در چنگ خود دارند:

۱. رولکس

رولکس یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای ساعت‌سازی در جهان است که در سال ۱۹۰۵ توسط هانس ویلسدورف تاسیس شد. این برند به دلیل تولید ساعت‌های فوق‌العاده، تبلیغات رسانه‌ای صحیح و ثبات همیشگی در تولید مدل‌های زیبا و کاربردی توانست به جایگاه فعلی خود در دنیا دست پیدا کند. تعدادی از اختراعات و حق امتیازهای ثبت شده به نام این برند شامل موارد زیر هستند:

تولید اولین ساعت مچی دریافت‌کننده گواهینامه کرنومتر در سال ۱۹۱۰

معرفی اولین ساعت مچی ضد آب در سال ۱۹۲۶

تولید اولین ساعت مچی با قابلیت تغییر خودکار روز و تاریخ روی صفحه در سال ۱۹۵۶ و...

۲. پتک فیلیپ

پتک فیلیپ هم یکی از بهترین برندهای تولید کننده ساعت‌های لوکس در دنیا است که در سال ۱۸۳۹ در ژنو سوئیس تاسیس شد و از آن زمان تاکنون همواره با تولید مدل‌هایی بی‌عیب و نقص توانسته است نظر مثبت خریداران را به خود جلب کنند. کیفیت ساعت‌های پتک فیلیپ به حدی زیاد است که می‌توانید آن‌ها را تا چندین نسل بدون کم شدن ارزش بالایی که دارند در خانواده‌ی خود حفظ کنید.

تعدادی از دستاوردهای این برند در ادامه بررسی شده است:

ساخت اولین ساعت مچی سوئیسی در سال ۱۸۶۸

ثبت حق اختراع مکانیسم تقویم دائمی برای ساعت‌های جیبی در سال ۱۸۸۹

ساخت اولین ساعت مچی کرنوگراف در سال ۱۹۲۳

اختراع پیچیده‌ترین ساعت مکانیکی جهان در سال ۱۹۳۳ و...

۳. اودمار پیگه

داستان برند اودمار پیگه به سال ۱۸۷۳ و کشور سوئیس باز می‌گردد. در آن زمان دو دوست قدیمی که علاقه‌ی زیادی به ساعت‌سازی داشتند و برای شرکت‌های مختلف کار می‌کردند، در نهایت بعد از دو سال توانستند کارخانه‌ی خود را تاسیس کنند که به سرعت توانست به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان تبدیل شود.

تعدادی از دستاوردها و اختراعات برند اودمار پیگه موارد زیر را در بر می‌گیرد:

ساخت اولین ساعت مچی ورزشی لوکس در سال ۱۹۷۲

تولید نازک‌ترین ساعت مچی جهان به ضخامت ۱.۶۴ میلی‌متر در سال ۱۹۴۶

نازک‌ترین تقویم خودکار جهان در سال ۲۰۱۹ و...

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما