رشد قیمت طلا، جزئی یا قابل توجه؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر توسط فدرال رزرو، طلا روز جمعه با رشد قیمت به حوالی سطح 2430 دلار رسید.

رشد قیمت طلا، جزئی یا قابل توجه؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در معاملات روز جمعه نیویورک به نزدیکی 2430 دلار افزایش یافت.

با توجه به گمانه‌زنی‌های قوی مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه سپتامبر شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گرانبها همچنان ثابت است.

با این حال، سرمایه گذاران در مورد این موضوع که آیا فدرال رزرو در روند عادی‌سازی سیاست‌ها با اعلام کاهش 50 واحدی (bp) نرخ بهره، رفتار تهاجمی از خود نشان می‌دهد یا آن را به 25 واحد کاهش می‌دهد، اختلاف نظر دارند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، داده‌های قیمت‌گذاری آتی صندوق‌های 30 روزه فدرال حاکی از آن است که معامله‌گران احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در سپتامبر را 54.5 درصد می‌بینند. و اما برای کل سال، داده‌ها حکایت از کاهش 100 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو دارند.

در عین حال، بازده دلار آمریکا (USD) و اوراق قرضه پس از ناکامی در حفظ سود ناشی از مطالبات اولیه بیکاری کمتر از حد انتظار ایالات متحده برای هفته‌ی منتهی به 2 اوت، اصلاح می‌شود.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش ارز ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی می‌سنجد، از بالاترین سطح چهار روزه 103.50 به نزدیکی 103.15 کاهش می‌یابد. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به حوالی 3.97 درصد سقوط کرد.

این داده‌ها که در روز پنج‌شنبه منتشر شد، حاکی از آن بود که تعداد افرادی که برای اولین بار درخواست مزایای بیکاری داشتند، 233 هزار نفر و کمتر از برآوردهای 240 هزار نفری و 250 هزار نفر قبلی بود. اگرچه آمار بیکاری شتاب چندانی نداشت، اما داده‌ها آنچنان کافی نبود که از انتظارات بازار برای کاهش زودتر نرخ بهره بکاهد.

طلا به دلیل چشم‌انداز کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو و ادامه‌ی درگیری‌های ژئوپلیتیکی، رشد سود فراتر از 2400 دلاری را رها نمی‌کند. سقوط اخیر بازار سهام که ناشی از ترس پیرامون کندی بالقوه‌ی اقتصادی ایالات متحده به دلیل کاهش شدید رشد شغلی و افزایش نرخ بیکاری بود، انتظارات برای کاهش تهاجمی نرخ‌ها را برانگیخت.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو با اشاره به سردشدن شرایط بازار کار، ابراز اطمینان کردند که تورم به مسیر خود بازگشته است و در مسیر هدف 2 درصدی بانک حرکت می‌کند. البته مقامات تأیید کرده‌اند که تصمیمات آنها بر اساس داده‌های اقتصادی خواهد بود، نه بر اساس آشفتگی بازار سهام و ملاحظات سیاسی.

به گزارش رویترز، آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو روز پنج‌شنبه، با اشاره به عدم پاسخگویی به بازار سهام، ابراز داشت که هدف ما به حداکثر رساندن اشتغال و تثبیت قیمت‌هاست.

در عین حال، احتمال انتقام‌جویی ایران در مقابل اقدام به ترور رهبر حماس در تهران، منجر به بروز نگرانی در بین سرمایه‌گذاران شد و بدیهی است که تشدید تنش‌های خاورمیانه، همچنان جذابیت طلا را به عنوان یک پناهگاه امن تقویت می‌کند.

در آینده، قیمت طلا تحت تاثیر داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده (CPI) در ماه جولای است که در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. داده‌های تورم به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا انتظارات فعلی بازار برای کاهش نرخ مناسب است یا خیر.

قیمت طلا در بازه‌ی زمانی روزانه، به صورت کانالی معامله می‌شود که نمایانگر افزایش اندک است، اما به طور کلی عملکرد جانبی را برای بیش از سه ماه نشان می‌دهد. به علاوه، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50-EMA) نزدیک به 2370 دلار، همچنان به حمایت از گاوهای نر طلا ادامه می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) در محدوده 40.00 الی 60.00 در نوسان است که عدم تصمیم‌گیری در میان فعالان بازار را منعکس می‌کند.

چنانچه طلا از بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 2483.75 دلار عبور کند، یک روند صعودی جدید ظاهر خواهد شد که آن را به قلمروی ناشناخته خواهد فرستاد.

از جنبه‌ی نزولی، خط روند شیب‌دار به سمت 2225 دلار که از پایین‌ترین سطح 6 اکتبر نزدیک به 1810.50 دلار ترسیم شده است، در بلندمدت نمایانگر حمایت بزرگی خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما