آیا طلا از 2400 دلار عبور می‌کند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) آخرین بار به بالای محدوده روزانه رسید. البته نتوانست به سطحی فراتر از 2400 دلار صعود کند.

آیا طلا از 2400 دلار عبور می‌کند؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) با معکوس‌‌کردن نزول جلسه‌ی معاملاتی آسیایی، در آخرین ساعت، به بالای محدوده‌ی روزانه صعود کرد؛ با این حال، زیر رقم 2400 دلار باقی ماند.

گفتنی است عوامل کلیدی از جمله انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، در کنار نگرانی‌های پایدار در مورد رکود ایالات متحده، کاهش رشد اقتصادی چین و تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به عنوان بادی برای این فلز گرانبها عمل می‌کند.

با این حال، در بحبوحه‌ی افزایش مطلوب تقاضای دلار آمریکا (USD) که بهبود بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده آن را تقویت کرده است، جهش روزانه تبعات قوی را به دنبال ندارد. جدای از این، به نظر می‌رسد که یک لحن کلی مثبت در بازارهای جهانی سهام به محدودکردن رشد قیمت طلا کمک می‌کند. با این وجود، پس‌زمینه‌ی بنیادین برای معامله‌گران نزولی تهاجمی، احتیاط لازم را می‌طلبد.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: طلا در میان شرط‌های کاهش نرخ فدرال رزرو و ریسک‌های ژئوپلیتیکی، برخی از خریداران را جذب می‌کند.

به نظر می‌رسد به دلیل ترس از رکود اقتصادی آمریکا، فروش جهانی در بازارهای سهام، در بحبوحه‌ی برخی خریدهای مقرون به صرفه کاهش یافته و این امر ‌‌‌در روز چهارشنبه فشارهایی را بر قیمت طلای امن اعمال کرده است.

بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده برمبنای افزایش یک شبه ایجاد می‌شود که بزرگترین افزایش آنها از اوایل ژوئن بوده است و از دلار آمریکا حمایت می‌کند و در مقابل، ضعف فلز زرد بدون بازده را به همراه دارد.

داده‌های دولتی منتشر شده در روز سه‌شنبه حاکی از آن بود که کسری تجاری ایالات متحده، 2.5 درصد کاهش یافته و  از 75.0 میلیارد دلار در ماه مه، به 73.1 میلیارد دلار در ژوئن رسیده است که علت آن، می‌تواند افزایش 1.5 درصدی صادرات هواپیما و نفت و گاز تولیدی ایالات متحده باشد.

و اما احتمال بازارها برای آغاز به کاهش هزینه‌های استقراضی در جلسه‌ی سیاست‌گذاری آتی در سپتامبر توسط فدرال رزرو، 100 درصد، و احتمال کاهش 50 واحدی نرخ پایه نیز 70 درصد است.

این امر به نوبه‌ی خود باید به منزله‌ی درپوشی بر روی بازده اوراق قرضه‌ی ایالات متحده و دلار آمریکا باشد که همراه با خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه، می‌تواند نقش باد موافقی را برای طلا XAU/USD ایفاء کند.

در حوزه‌ی ژئوپلیتیک، حزب‌الله لبنان روز سه شنبه در تلافی قتل فرمانده‌ی ارشد حزب‌الله و رهبر حماس، یک سری حملات پهپادی و موشکی را علیه اسرائیل انجام داد.

بازار هم‌اکنون ممکن است در غیاب داده‌های کلان مربوطه از ایالات متحده به سمت یک الگوی معمولی تثبیت حرکت کند و قبل از اعمال شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید منتظر کاتالیزور اصلی بعدی باشد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا ممکن است برای سرمایه‌گذاری در جهش روزانه فراتر از مرز 2400 دلار تلاش کند.

از منظر تکنیکال، هر کاهش بعدی ممکن است همچنان حمایتی در نزدیکی میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) پیدا کند که نزدیک به منطقه 2368-2367 دلار است. به دنبال آن، کف نوسانی هفته‌ی گذشته، حول منطقه 2353-2352 دلار و منطقه 2344 دلار یا SMA-100 روزه قرار دارد. ضعف پایدار در زیر این سطح به عنوان یک محرک تازه برای معامله‌گران نزولی تلقی می‌شود و راه را برای ضررهای عمیق‌تر هموار می‌کند. با توجه به اینکه نوسانگرهای نمودار روزانه به تازگی کشش منفی را به دست آورده‌اند، طلا ممکن است روند نزولی را برای به چالش‌کشیدن رقم گرد 2300 دلاری تسریع بخشد.

از طرف دیگر، بازیابی به بالای سطح 2400 دلار احتمالاً با مقاومتی نزدیک به سقف نوسانی یک شبه، در اطراف منطقه 2418 دلار روبرو خواهد شد. برخی از خریدهای متعاقب می‌تواند قیمت طلا را فراتر از سد 2430 دلاری به سمت مانع مرتبط بعدی در نزدیکی منطقه افقی 2448 الی 2450 دلار برساند. این حرکت می‌تواند بیشتر به سمت منطقه 2468 الی 2469 دلار در مسیر رسیدن به قله تاریخی، نزدیک به منطقه 2483 الی 2484 دلاری که در ماه جولای لمس شد، امتداد یابد.

پس از آن گاوها ممکن است به دنبال فتح سطح روانشناختی 2500 دلاری باشند که اگر قاطعانه برداشته شود، زمینه را برای حرکت صعودی کوتاه‌مدت بیشتر فراهم می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما