نوسان بهای طلا ادامه دارد

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در تلاش برای بهره‌برداری از جهش خود از کف قیمت است و نوسان این فلز گرانبها در محدوده‌ی مشخصی تداوم می‌یابد.

نوسان بهای طلا ادامه دارد

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در تلاش است تا جهش مطلوب روز قبل از حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در حدود منطقه 2,365-2,364 دلار یا پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای خود را مورد بهره‌برداری قرار دهد و طی جلسه‌ی آسیایی در یک محدوده در نوسان است.

چرخش در احساس ریسک جهانی، که با رالی جبرانی در بازارهای سهام نشان داده شده است، به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن عمل می‌کند. علاوه بر این، بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافته است که علاوه بر آنکه حمایت نسبی از دلار آمریکا (USD) به عمل می‌آورد، سقف صعودی برای فلز زرد غیر بازده را محدود می‌کند.

داده‌های کلان دریافتی ایالات متحده، نه‌تنها بر میزان نگرانی‌ها در مورد رکود در بزرگترین اقتصاد جهان افزود، بلکه انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو را نیز افزایش داد. این امر باید هر گونه افزایش معنادار برای بازده اوراق قرضه آمریکا و دلار را حفظ کند که در کنار خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه، مسیر حمایت از طلا را ادامه می‌دهد. این موضوع، در بحبوحه‌ی عدم وجود داده‌های اقتصادی مربوطه ایالات متحده، احتیاط را قبل از تعیین موقعیت برای تمدید سقوط هفته‌ی گذشته از حوالی اوج تاریخی ضروری می‌سازد. 

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: تضعیف طلا به دلیل ریسک مثبت

داده‌های کلان ایالات متحده که هفته‌ی گذشته منتشر شد نشان داد که فعالیت‌های تجاری در بخش تولید در ماه جولای شدیدتر از حد انتظار کاهش یافت و رشد مشاغل نیز در ماه گذشته با کاهش فراتر از انتظار روبرو شد.

این موضوع باعث ترس از رکود احتمالی در ایالات متحده و چشم‌انداز کاهش سیاست تهاجمی تر توسط فدرال رزرو می‌شود که به نوبه‌ی خود عقب‌نشینی شدید اخیر در بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را رقم زد. در واقع، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود از اواسط سال 2023 سقوط کرد.

در حال حاضر، معامله گران با احتمال 100 درصدی برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر قیمت گذاری می‌کنند.

این موضوع، تا حد زیادی، داده‌های خوش‌بینانه‌ی PMI خدمات ایالات متحده را تحت‌الشعاع قرار داد، که از 48.8 در ماه قبل به 51.4 در ماه جولای بهبود یافت و از برآوردهای اجماع برای رؤیت رقم 51 پیشی گرفت.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز دوشنبه با اشاره به این مطلب که نرخ‌های بهره برای حفظ تعادل اشتغال کامل و ثبات قیمت‌ها کاهش می‌یابند ابراز داشت که کندی بازار کار هنوز دلیلی برای هشدار نیست.

در عین حال، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک پس از قتل «اسماعیل هنیه» ایران، باعث تقویت بیشتر فلز امن شد.

با تمام این‌ها، انگیزه‌ی ریسک‌پذیری، همراه با افزایش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا و رشد متوسط ​​دلار آمریکا، در جلسه‌ی آسیایی روز سه‌شنبه نمی‌تواند در جذب خریداران به این کالا کمک کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال

از منظر تکنیکال، جهش یک شبه حمایت قوی در نزدیکی SMA 50 روزه را تأیید کرد که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2365-2364 دلار قرار دارد. این اکنون باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی برای معامله‌گران کوتاه‌مدت عمل کند که اگر به طور قاطع شکسته شود، باید راه را برای امتداد عقب‌نشینی اخیر از مجاورت اوج تاریخی هموار سازد.

به علاوه، برخی از فروش‌های متعاقب به پایین‌تر از کف نوسانی هفته‌ی گذشته، در حدود منطقه 2353-2352 دلار، مجدداً سوگیری منفی را تأیید کرده و قیمت طلا را به منطقه 2342 دلار یا SMA 100 روزه می‌کشاند.

شکست متقاعدکننده به زیر دومی ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد و فروش فنی تهاجمی را برانگیزد.

از طرف دیگر، سطح 2,430 دلار می‌تواند مقاومتی فوری در برابر منطقه افقی 2,448 الی 2,450 دلار ایجاد کند. مانع مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2468 الی 2469 دلار قرار دارد که بالاتر از آن قیمت طلا می‌تواند سقف قیمت تاریخی را در نزدیکی منطقه 2483 الی 2484 دلاری که در ماه ژوئیه لمس شد، به چالش بکشد.

سطح اخیر، علامت روانی 2500 دلاری را به دنبال دارد که اگر به طور قاطع برداشته شود، زمینه را برای حرکت صعودی کوتاه‌مدت بیشتر فراهم می‌کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما