سرمایه گذاران طلا بخوانند؛این شرایط موقتی است

طلا و جواهر اقتصاد 100: تحلیلگران عقیده دارند با توجه به ادامه بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی و همچنین بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، طلا دوباره موقعیت خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به دست می‌آورد.

سرمایه گذاران طلا بخوانند؛این شرایط  موقتی است

 

قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت اما دوباره وارد کانال 2400 دلاری شد. تشدید نگرانی‌های اقتصادی سقوط بازار سهام را به دنبال داشته، اما تحلیلگران عقیده دارند این شرایط موقتی است و نسبت به قیمت فلز زرد خوش‌بین هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 23 دلار کاهش به 2404 دلار رسید .قیمت نقره هم 5.1 درصد کاهش یافته و به 27 دلار و 10 سنت رسیده است.

شمش در جلسه قبل بدترین روز خود را در نزدیک به دو هفته گذشته ثبت کرد، زیرا در بحبوحه نگرانی‌های اقتصادی فزاینده در جریان فروش جهانی و بازار گسترده‌تر قرار گرفت.

ترس از رکود اقتصاد دنیا به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف اقتصادی این کشور در هفته گذشته باعث سقوط وال استریت شده و به سایر بازارهای دنیا هم راه یافته است.

اعدادی که روز دوشنبه بر روی صفحه‌های معاملاتی بازار سهام نمایان شدند حتی برای کهنه‌کاران بازار نیز تکان‌دهنده بود؛ در توکیو، نیکی ۲۲۵ به میزان ۱۲ درصد و در سئول، کوسپی ۹ درصد کاهش یافتند همچنین، با آغاز معاملات نیویورک، نزدک در عرض چند ثانیه ۶ درصد سقوط کرد. ارزهای دیجیتال سقوط کردند و شاخص VIX، معیار نوسانات بازار سهام، نیز سر به فلک کشید.

سرمایه‌گذاران نگرانند و این نگرانی باعث شده هرچه را دارند به فروش برسانند که شامل طلا و نقره هم می‌شود.

قیمت پلاتین 4.9 درصد پایین آمده و به 911 دلار و 10 سنت رسیده و پالادیوم با 5.7 درصد کاهش 839 دلار و 50 سنت معامله می‌شود، یعنی پایین‌ترین رقم از ماه اوت 2018 برای این دو فلز گرانبها.‌

با وجود اینکه همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما این فلز گرانبها هم نتوانست از حجم بالای فروش در روز دوشنبه ایمن بماند.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم از اواسط 2023 رسیده است. گزارش لیست حقوق بگیران آمریکا در ماه ژوئیه ترس از رکود را تشدید کرده است.

بازارها اکنون انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در جلسه سپتامبر خود نرخ بهره را به میزان نیم درصد کاهش دهد.

اما تحلیلگران عقیده دارند با توجه به ادامه بی‌ثباتی‌های اقتصادی و سیاسی و همچنین بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، طلا دوباره موقعیت خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به دست می‌آورد.

بازارها به دنبال اطلاعات مربوط به کسری تجاری ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و داده های مربوط به مطالبات بیکاری در روز پنجشنبه هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما