این تحولات به نفع طلا خواهد بود

طلا و جواهر اقتصاد 100: تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالاً تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود.

این تحولات به نفع طلا خواهد بود

قیمت طلا در معاملات امروز کمی کاهشی شد اما افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت طلا شد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار کاهش به 2427 دلار رسید.

کارشناسان به شکل گسترده انتظار دارند قیمت اونس طلا در هفته معاملاتی آتی با رشد همراه شود.

آمار ناامیدکننده اشتغال در آمریکا در ماه ژوئیه ترس از رکود را بالا برده و احتمال پایین آمدن نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش داده است. بازار حالا 70 درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر پایین بیاورد.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد

.بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران احتمال بیش از ۷۰ درصدی را برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر در مقایسه با احتمال ۱۱.۵ درصدی هفته قبل از آن تعیین می‌کنند.

در سایر بازارها، بازارهای سهام کاهش یافتند و اوراق قرضه در آسیا افزایش یافت، زیرا ترس از اینکه ایالات‌متحده به سمت رکود پیش می‌رود، باعث ایجاد ریسک گریزی گسترده شد.

قیمت طلا در هند هفته گذشته کاهش یافت، زیرا بهبود قیمت‌ها تمایل خرید ناشی از تصمیم دولت برای کاهش مالیات واردات را کاهش داد، در حالی که کاهش احساسات مصرف‌کننده بر تقاضا در چین تاثیر گذاشت.

گزارش دفتر آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه نشان داد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور 114 هزار در ژوئیه افزایش داشته، در حالی که این رقم در ماه قبل از آن برابر با 179 هزار بوده است. انتظار می‌رفت لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی تا 175 هزار رشد داشته باشد. در این بین، نرخ بیکاری در آمریکا به بالاترین رقم از نوامبر 2021 رسیده و 4.3 درصد در ماه ژوئیه اعلام شده است. این رقم در ماه ژوئن برابر با 4.1 درصد بود.

از طرف دیگر، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احتمالاً تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و به نفع این فلز گرانبها خواهد بود. بی‌بی‌سی گزارش داده چندین کشور از شهروندان خود خواسته‌اند لبنان را ترک کنند. نگرانی در مورد گسترش جنگ در این منطقه بالا گرفته است.

رژیم صهیونیستی و آمریکا آماده حمله احتمالی ایران به تلافی ترور رهبر حماس در این کشور می‌شوند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.98 درصد افزایش به 28 دلار و 67 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.60 درصدی 954 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، انتظار دارد قیمت‌های طلا با رشد بیشتری همراه شود.

او گفته: «طلا یک فرصت مهم برای شکستن رکورد قیمتی پیشین خود دارد، چراکه اقتصاد آمریکا ضعیف شده و احتمال کاهش نرخ بهره افزایش یافته است. در چندین چرخه اخیر که فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره اقدام کرده، طلا روند مثبتی داشته است.»

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، انتظار دارد قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی آتی کاهش یابد. او گفته: «کاهش شدید نرخ بهره و دلار ضعیف‌تر به رشد قیمت طلا کمک می‌کند. در حال حاضر هدف بعدی سطح 2500 دلار است، اما در هفته معاملاتی جدید، انتظار روزهای آرام‌تری را داشته باشید.»

در این هفته 14 کارشناس در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو شرکت کردند. خوش‌بینی وال‌استریت نسبت به طلا پس از تزلزل بازارهای سهام در بحبوحه تهدیدات اقتصادی و ژئوپولیتیکی، افزایش یافته است. یازده کارشناس معادل 79 درصد کل، انتظار دارند قیمت‌های طلا با رشد بیشتری در هفته معاملاتی آتی همراه شود. در این میان تنها یک کارشناس یا 7 درصد پیش‌بینی کرده که قیمت فلز زرد کاهش می‌یابد. دو کارشناس باقی‌مانده معادل 14 درصد، اعلام کرده‌اند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در این میان، 191 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد و 140 معامله‌گر خرد یا 73 درصد پیش‌بینی می‌کنند قیمت فلز زرد با رشد همراه شود. همچنین 28 نفر معادل 15 درصد اعلام کرده‌اند قیمت طلا پایین‌تر خواهد بود، در حالیکه 23 پاسخ‌دهنده معادل 12 درصد انتظار دارند قیمت‌ها در هفته آینده در یک الگوی تثبیت قرار بگیرد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما