طلا روند قبلی را معکوس کرد

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم دو هفته‌ای یعنی 2477 دلار در پی انتشار آمار ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده مسیر خود را معکوس کرد.

طلا روند قبلی را معکوس کرد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم دو هفته‌ای یعنی 2477 دلار در پی انتشار آمار ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده مسیر خود را معکوس کرد و با سقوط تقریباً 1 درصدی همراه شد.

طلا XAU/USD در زمان نگارش این مقاله در سطح 2420 دلار معامله شد.

گفتنی است سقوط طلا بر دلار تأثیر گذاشت و بازده خزانه‌داری آمریکا را نیز به شدت کاهش داد. در همین راستا، دلار آمریکا براساس شاخص دلار آمریکا (DXY) که در 103.16 قرار دارد، آسیب دید و بیش از 1.13 درصد سقوط کرد.

انتظار سرمایه‌گذاران بر آن بود که فدرال رزرو بتواند نرخ‌ها را سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردند، کاهش دهد. 

با توجه به اینکه شاخص‌های اقتصادی ناامیدکننده‌ی آمریکا بر بازدهی دلار و خزانه‌داری تأثیر می‌گذارد، واکنش‌های طلا XAU/USD کاملأ مشهود است.

آمارهای حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه، سرمایه‌گذاران را ناامید کرد، چرا که هنوز در حال ارزیابی و هضم گزارش تأسف‌بار PMI تولید ISM بود که نگرانی‌ها را در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده برانگیخت.

بنا بر اعلام وزارت کار ایالات متحده، در ماه جولای 114 هزار نفر به نیروی کار اضافه شدند که مطابق با برآوردهای 175 هزار نفری نبود و ارقام قبلی نیز از 206 هزار نفر به 179 هزار نفر کاهش یافت. داده‌های بیشتر حاکی از آن است که نرخ بیکاری از 4.1 درصد به 4.3 درصد رسیده است و میانگین درآمد ساعتی با کاهش به میزان یک دهم، از 0.3 درصد به 0.2 درصد کاهش یافته است.

در این بین، شمش نیز به شدت افزایش یافت و از کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرد که با افزایش بیش از 15 واحد پایه به 3.815 درصد رسید.

در پی انتشار این داده‌ها، اکثر بانک‌ها سیاست‌های پولی تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو را قیمت‌گذاری کردند. بانک آمریکا انتظار دارد به جای دسامبر، اولین کاهش در ماه سپتامبر انجام شود، در حالی که سیتی و جی‌پی مورگان انتظار دارند فدرال رزرو در سپتامبر و نوامبر نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه کاهش دهد.

تحلیل قیمت و چشم‌انداز تکنیکال طلا XAU/USD

به لطف سودگیری آخر هفته، طلا به سمت پایین‌ترین سطح 31 جولای 2404 تا 2410 دلار عقب‌نشینی کرد.

در این بین، بازدهی آمریکا و دلار در پایین‌ترین حد هفتگی باقی مانده‌اند. از چشم‌انداز فنی، طلا XAU/USD قرار است صعودی باقی بماند و اگر خریداران به بسته‌شدن روزانه بالای 2450 دلار دست یابند، این امر می‌تواند چالشی را به سمت بالاترین سطح تاریخی، بالاتر از مرز 2500 دلار تشدید کند.

در صورت ضعف بیشتر، قیمت‌ها زیر 2400 دلار سقوط می‌کنند که می‌تواند راه را برای عقب نشینی به سمت میانگین متحرک 50 روزه (DMA) در 2364 دلار هموار کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما