طلا رکورد گرانی را زد

طلا و جواهر اقتصاد 100: بررسی روند طلا از ابتدای سال جاری حاکی از آن است که این بازار مالی همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب است و به عنوان سپری در مقابل تورم به حساب می‌آید.

طلا رکورد گرانی را زد

بررسی بازار طلای جهانی نشان می‌دهد که این فلز زرد ارزشمند، که از آغاز سال جاری با نوسانات کمی مواجه بود، در هفته گذشته توانست به رکورد تاریخی نزدیک به ۲۵۰۰ دلار برای هر انس دست یابد.

به نظر می‌رسد، چشم انداز کاهش نرخ بهره از سوی ژاپن و ایالت متحده جذابیت طلا را به عنوان یک پناهگاه امن افزایش داده است.

روند نرخ طلای جهانی در سال جاری

بررسی روند طلا از ابتدای سال جاری حاکی از آن است که این بازار مالی همچنان برای سرمایه‌گذاران جذاب است و به عنوان سپری در مقابل تورم به حساب می‌آید.

بر این اساس، نرخ طلای جهانی طلا که ابتدای سال ۱۴۰۳ به مرز ۲ هزار و ۱۰۰ دلار رسیده بود در ۳۱ تیرماه امسال به مرز دو هزار و ۵۰۰ دلار نزدیک شد و رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

روند نرخ طلای جهانی در سال ۱۴۰۲

همچنین، نرخ طلای جهانی در اول فروردین ماه سال گذشته به مرز هزار و ۹۰۰ دلار رسیده بود و بعد از نوساناتی در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ به هزار و ۸۰۰ دلار کاهش یافت و دراوایل اسفند روند افزایشی در پیش گرفت و به ۲ هزار و ۱۰۰ دلار نزدیک شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ بازده طلا از ابتدای سال میلادی حدود ۲۰ درصد بوده در حالی که بازده یک ساله آن ۲۶ درصد و بازده سه ساله آن ۳۶ درصد بوده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما