با خواص فوق العاده یاقوت کبود و سرخ آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ یاقوت سرخ که به خاطر رنگ قرمز روشن آن از دیگر سنگ ها متمایز می شود، نشان دهنده عشق، اشتیاق، شجاعت و احساسات است

با خواص فوق العاده یاقوت کبود و سرخ آشنا شوید

یاقوت سرخ

سنگ یاقوت سرخ که به خاطر رنگ قرمز روشن آن از دیگر سنگ ها متمایز می شود، نشان دهنده عشق، اشتیاق، شجاعت و احساسات است که قرن ها به عنوان پادشاه تمام جواهرات بوده و امروزه هم به عنوان با ارزش ترین سنگ در نظر گرفته می شود. در کنار رنگ، ویژگی های دیگری نظیر سختی، دوام ، درخشش و کمیابی آن ارزش آن را چند برابر کرده است.

طلا با یاقوت سرخ

از زمان های قدیم اعتقاد بر این بوده که استفاده از سنگ یاقوت سرخ برای دارنده آن خوش اقبالی به همراه دارد. استفاده از یاقوت سرخ به حل مشکلات مربوط به بینایی و گردش خون کمک می کند.

یاقوت کبود (SAPPHIRE) :

Sapphier در زبان یونانی به معنای آبی است و سنگ یاقوت کبود به خاطر رنگ عالی، سختی، درخشش و دوام آن به عنوان با ارزش ترین و گرانبها ترین سنگ آبی شناخته شده است. در اساطیر یاقوت کبود سنگ حکمت و سلطنت بوده و نماد نبوت و خیر الهی می باشد و استفاده از آن خیر و خوش اقبالی را به ارمغان می آورد. این سنگ برای افزایش تمرکز و آرامش مفید است.

سنگ یاقوت کبود و یاقوت سرخ هر دو از انواع سنگ سنباده هستند، بنابراین همه ی ویژگی های آنها به جز رنگ مشترک می باشد.

یاقوت کبود بیشتر در کشورهای  سریلانکا، برمه (میانمار)، تایلند، ماداگاسکار، تانزانیا، استرالیا و ایالات متحده آمریکا یافت می شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما