چرا اکسسوری های نقره سیاه و کدر می شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: فلز نقره به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود مانند زیبایی و درخشندگی خیره کننده و دوام بالا در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

چرا اکسسوری های نقره سیاه و کدر می شود؟

نقره‌ پس از استفاده مکرر و به مرور زمان دچار تیرگی و تغییر رنگ می شود که امروزه روش تمیز کردن نقره سیاه شده، یکی از معضلات خانم‌ها محسوب می‌شود. اما نگران نباشید. این طبیعی است که نقره پس ‌از چند سال استفاده دچار تیرگی و لک شود. اما شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، آن‌ها را براق و درخشنده کنید. 

نقره خالص بسیار نرم بوده و برای ساخت ظروف و زیورآلات مناسب نیست. به‌ همین دلیل برای ساخت این وسایل، مقداری فلز مس به آن می‌افزایند تا قابلیت چکش‌خواری آن بیشتر شود. توجه داشته باشید که از هر فلزی می‌توان برای افزایش چکش‌کاری نقره استفاده کرد. اما تجربه نشان داده که بهترین فلز برای همراهی با نقره، فلز مس است. زیرا به خوبی باعث افزایش ماندگاری و سختی آن می‌شود. با تمام این تعاریف، می‌توان نتیجه گرفت که نقره یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین فلزها در دنیای امروز محسوب می‌شود. اما دلیل سیاه شدن نقره چیست؟

دلیل سیاه شدن نقره

پیش از توضیح روش‌های تمیز کردن نقره باید بدانید که سطح نقره با هوا و اجزای دیگر وارد واکنش شیمیایی شده و به ‌مرور زمان دچار تیرگی و لکه‌هایی به رنگ زرد و سیاه می‌شود. توجه داشته باشید که نقره خالص در دمای منزل دچار تیرگی نمی‌شود. اما همان‌ طور که گفتیم برای ساخت زیورآلات و ظروف نقره، آن را با مس ترکیب کرده و یک آلیاژ می‌سازند.

مس موجود در ظروف و زیورآلات نقره‌ با گوگرد و نمک ترکیب ‌شده و باعث سیاهی زیورآلات می‌شود. اگر نقره در تماس با مواد آرایشی بهداشتی و انواع شوینده‌ها باشد، این تیرگی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. سیاه شدن نقره با واجبی و سیاه شدن نقره توسط وایتکس نیز به همین دلیل اتفاق می‌افتد. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با اندکی مراقبت احتمال تیرگی نقره را کاهش داده و در صورت سیاه شدن آن، نقره خود را تمیز کنید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما