ترفندی بدون هزینه برای تمیز کردن و براق کردن طلا با آمونیاک

طلا و جواهر اقتصاد 100: برای انجام این کار باید حدود ۲۴۰ میلی‌لیتر آب ولرم را داخل یک کاسه شیشه‌ای ریخته و یک قاشق چای‌خوری صابون ظرفشویی یا مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. سپس حدود ۲ و نیم میلی‌لیتر یا نصف قاشق چای‌خوری آمونیاک را به محلول خود اضافه کرده و آن را با یک اسفنج هم بزنید.

ترفندی بدون هزینه برای تمیز کردن و براق کردن طلا با آمونیاک

پیش ‌از آموزش روش تمیز کردن طلا با آمونیاک لازم است به این نکته اشاره کنیم که آمونیاک می‌تواند باعث خارش، سوزش و حساس شدن پوست شما شود. بنابراین هنگام کار با آن باید نکات ایمنی را رعایت کرده و حتما از دستکش برای محافظت از دستان خود استفاده کنید. برای انجام این کار باید حدود ۲۴۰ میلی‌لیتر آب ولرم را داخل یک کاسه شیشه‌ای ریخته و یک قاشق چای‌خوری صابون ظرفشویی یا مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. سپس حدود ۲ و نیم میلی‌لیتر یا نصف قاشق چای‌خوری آمونیاک را به محلول خود اضافه کرده و آن را با یک اسفنج هم بزنید.

دقت داشته باشید که آمونیاک دارای بوی بسیار تند و زننده بوده و ممکن است باعث ناراحتی شما شود. به‌ همین دلیل بهتر است که این کار را در یک فضای باز مانند بالکن یا کنار پنجره انجام دهید. اگر امکان انجام این کار در فضای باز برای شما مقدور نیست می‌توانید از ماسک استفاده کنید تا آسیبی به ریه‌های شما وارد نشود. طلایی که دچار کدری شده را داخل کاسه انداخته و اجازه دهید که ۱۰ ثانیه به همان صورت باقی بماند. برای این‌ که طلا را داخل محلول آمونیاک قرار دهید، توصیه می‌کنیم که آن را بالاتر از کاسه گرفته و به‌ آرامی داخل محلول پرت کنید. هنگام انجام این کار دقت کنید که محلول آمونیاک به بیرون از ظرف نپاشد.

بعد از ۱۰ ثانیه، طلای خود را به وسیله یک انبر بیرون بیاورید. پیش ‌از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که همه جای طلای شما داخل محلول آمونیاک قرار گرفته باشد. پس‌ از آن به وسیله یک مسواک بسیار نرم، روی تیرگی و کدری های طلای خود بکشید. دقت داشته باشید که این کار را حتما در بالای ظرف حاوی محلول آمونیاک انجام دهید تا در هنگام تمیز کردن طلا، محلول آمونیاک به بیرون و بر روی سطوح دیگر نپاشد. بازهم تاکید می‌کنیم که در هنگام انجام این کار حتما از دستکش استفاده کنید. زیرا آمونیاک می‌تواند باعث ایجاد حساسیت به پوست شما شده و می‌تواند به آن آسیب برساند.

پس ‌از مسواک زدن طلای خود را به مدت ۳۰ تا ۴۵ ثانیه در داخل یک ظرف حاوی آب سرد انداخته یا آن را زیر آب سرد شیر ظرفشویی خود بگیرید. اطمینان حاصل کنید که آمونیاک از سطح طلای شما به ‌طور کامل پاک شود و پس ‌از پاک کردن آمونیاک، طلای خود را به کمک یک دستمال نرم یا حوله خشک کنید. پس ‌از تمیز کردن طلا با آمونیاک، آن را به وسیله محلول آب و مایع ظرفشویی و همچنین با کمک گرفتن از یک اسفنج دوباره شستشو دهید تا مطمئن شوید که هیچ آمونیاکی بر روی سطح آن باقی نمی‌ماند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما