ترفندی جالب برای تمیز کردن طلا با مایع ظرفشویی

طلا و جواهر اقتصاد 100: شما می‌توانید هر نوع تیرگی طلا را به وسیله مایع ظرفشویی از روی طلای خود پاک کنید.

ترفندی جالب برای تمیز کردن طلا با مایع ظرفشویی

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن طلا باید از یک مایع ظرفشویی ملایم و فاقد فسفات استفاده کنید. برای شروع چند قطره مایع ظرفشویی را داخل مقداری آب ولرم ریخته و هم بزنید. بعد از حدود ۱۵ ثانیه و ترکیب شدن کامل آب و مایع ظرفشویی، طلا را به مدت ۱۵ دقیقه درون محلول بگذارید تا کامل خیس بخورد (همان‌ طور که گفتیم مایع ظرفشویی شما باید فاقد فسفات باشد وگرنه باعث خوردگی سطح طلای شما می‌شود).

بعد از گذشت حدود ۱۵ دقیقه، هرگونه سیاهی و کثیفی از سطح طلای شما حذف می‌شود. پس‌ از آن می‌توانید طلا را از داخل محلول بیرون آورده و با یک دستمال تمیز خشک کنید. با یک دستمال تمیز روی سطح طلا بکشید تا تیرگی‌های آن جدا شود. اگر با دستمال، کدری طلای شما برطرف نشد می‌توانید از یک مسواک بسیار نرم آغشته به محلول مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. مسواک را از روی جاهایی که تیره و کدر شده‌اند، بکشید.

دقت داشته باشید که مسواک شما باید بسیار نرم بوده و خیلی روی طلا فشار نیاورید زیرا این کار ممکن است باعث ایجاد خراش روی سطح طلای شما شود. پس ‌از انجام این مراحل طلای خود را زیر شیر آب کشی گرفته و به‌ طور کامل شسته و تمیز کنید. توجه داشته باشید که با انجام این کار ممکن است طلا از دست شما افتاده و در چاه سینک گیر کند برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که از یک سبد با سوراخ‌های بسیار ریز یا آبکش درون سینک استفاده کنید.

پس ‌از شستشو و تمیز کردن طلا، طلای خود را با یک دستمال نرم و بدون پرز مانند دستمال مخصوص پاک کردن جواهرات یا دستمال عینک، خشک کنید. پس از آن زیورآلات خود را یک شب تا صبح در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به ‌طور کامل خشک شود. پس از آن نیز می‌توانید با دستمال مخصوص برق انداختن جواهرات، سطح طلای خود را دستمال کشیده و باعث درخشش بیشتر آن شوید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما