طلا در صدد حفظ شتاب صعودی

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در روزهای اخیر در پی عبور از یک جلسه‌ی معاملاتی آرام، توانست شتاب صعودی پیدا کند و بالاتر از سطح 2380 دلار قرار گرفت.

طلا در صدد حفظ شتاب صعودی

طلا پس از گذراندن یک جلسه‌ی آرام در اروپا، مومنتوم صعودی را جمع‌آوری کرد و طی روز به طور قاطع بالاتر از سطح 2380 دلار معامله شد.

در کنار این، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در روز در پی انتشار داده‌های تورم PCE ایالات متحده بیش از 1% از دست داد و به صعود طلا XAU/USD دامن زد.

از آنجا که کاهش تورم همچنان ادامه دارد و با وجود تسریع در رشد اقتصادی ایالات متحده، بازارها به طور قطعی، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر را قیمت‌گذاری می‌کنند.

قیمت طلا در ابتدا به انتشار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده واکنش منفی نشان داد و روند نزولی خود را به 2353 دلار تسریع بخشید، اما این روند تداوم نداشت و با کاهش نرخ تورم هسته مرکزی ایالات متحده، بازگشت متوسطی را تجربه کرد و روز پنج‌شنبه بالاتر از حمایت کلیدی در 2360 دلار قرار گرفت.

در نیمه‌ی اول معاملات روز پنج‌شنبه، قیمت طلا بیش از 1 درصد سقوط کرد که در سطح 2400 دلار با عدم پذیرش مواجه شد که علت این امر، افزایش سود در بحبوحه‌ی جابجایی بازار در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی تاثیرگذار بود.

در کنار این‌ها، نگرانی‌های کاهش رشد اقتصادی چین نیز در کاهش قیمت طلا نقش داشت، چرا که سرمایه‌گذاران نگرانی‌های تقاضا را از سوی بزرگترین مصرف‌کننده‌ی فلز زرد در جهان مطرح کردند.

خریداران طلا همچنین از ضعف مستمر جفت دلار/ین (USD/JPY)، به دلیل افزایش سرعت معاملات ین ژاپن در آستانه نشست سیاست بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در هفته‌ی آینده، اندکی وقفه پیدا کردند. با توجه به اطلاعات تورم توکیو که اوایل جمعه منتشر شد، احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته‌ی آینده در حال رشد است.

در اواخر روز جمعه، انتظار می‌رود که شاخص قیمت اصلی سالانه PCE ایالات متحده در ماه ژوئن، 2.5% افزایش داشته باشد که کمی کمتر از 2.6% ماه مه است. همچنین پیش بینی می‌شود که رقم سرفصل سالانه، 2.5 درصد در مدت مشابه افزایش یابد. مطابق با انتظارات بازار یا گزارش کمتر از حد انتظار، نرخ تورم هسته مرکزی ایالات متحده احتمالاً به عنوان نقطه‌ی عطفی برای خریداران طلا عمل می‌کند.

واکنش به داده‌ها عمدتاً پس از داده‌های اصلی سه ماهه PCE در روز پنج‌شنبه کاهش می‌یابد، اما جریان‌های پایان هفته و تعدیل موقعیت‌ها، پیش از اعلام سیاست‌های فدرال رزرو و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در هفته‌ی آینده، می‌تواند نوسانات را پیرامون قیمت طلا افزایش دهد.

تحلیل اجمالی تکنیکال

فروشندگان طلا در اوایل روز جمعه کنترل خود را حفظ کردند و شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) موقعیت خود را که در حال حاضر نزدیک به 46 است، زیر سطح 50 حفظ کرد.

میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در سطح قیمت 2360 دلار بار دیگر مورد هجوم قرار می‌گیرد.

گفتنی است قیمت طلا برای شروع یک روند نزولی جدید به سمت حمایت 100-SMA در 2324 دلار، نیاز به بسته‌شدن روزانه زیر این سطح دارد.

با این حال، خریداران می‌توانند بار دیگر در سطح روانی 2350 دلاری، حمایت را پیدا کنند.

از طرف دیگر، مقاومت فوری در حمایت قبلی SMA-21 در 2,387 دلار مشاهده می‌شود که بالاتر از آن، علامت 2,400 دلار قابل آزمایش مجدد است.

اهداف بازیابی بعدی در منطقه 2,412 دلار و مقاومت ایستا در 2,425 دلار مشاهده می‌شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما