صعود مجدد قیمت طلا در هفته آینده

طلا و جواهر اقتصاد 100: سیاستگذاران فدرال رزرو در روز جمعه شواهد بیشتری در مورد موفقیتشان در مبارزه با تورم به دست آوردند و احتمالاً در اجلاس هفته آینده در مورد پایین آوردن نرخ بهره در ماه سپتامبر سخن خواهند گفت.

صعود مجدد قیمت طلا در هفته آینده

 آخرین داده‌های اقتصادی باعث خوش‌بینی مجدد در بازار طلا شده است و قیمت‌ها به بیش از 20 دلار افزایش یافته است زیرا سرمایه‌گذاران نشانه‌هایی از کاهش تورم و رشد اقتصادی قوی را هضم می‌کنند. خوش‌بینی نسبت به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 2386 دلار ثابت ماند

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان صنعت بار دیگر تمایل به صعودی بیشتری دارند، در حالی که احساسات خرده فروشی نسبت به هفته گذشته بیشتر بهبود یافته است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از آن بود که فشار تورم رو به کاهش است و راه را برای دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی آماده کرده است.

سیاستگذاران فدرال رزرو در روز جمعه شواهد بیشتری در مورد موفقیتشان در مبارزه با تورم به دست آوردند و احتمالاً در اجلاس هفته آینده در مورد پایین آوردن نرخ بهره در ماه سپتامبر سخن خواهند گفت.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تقاضا برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

در حالی که فدرال رزرو تعادل ظریف بین مهار تورم و حمایت از رشد اقتصادی را دنبال می کند، سرمایه گذاران از نزدیک به دنبال نشانه هایی از چرخش به سمت عادی سازی نرخ بهره هستند.

اقدامات بانک مرکزی در ماه های آینده می تواند پیامدهای گسترده ای بر قیمت طلا و چشم انداز مالی گسترده تر داشته باشد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت: با افزایش احتمال کاهش کوتاه مدت نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلا افزایش خواهد یافت.

 این هفته، 16 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و وال استریت نسبت به چشم انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها خوش بینی دوباره نشان داد. هفت کارشناس که 44 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تنها چهار نفر یا 25 درصد اکنون کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. پنج تحلیلگر باقی مانده، یا 31 درصد، روند صعودی طلا را در هفته پیش رو مشاهده می کنند.

در همین حال، 193 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که سرمایه‌گذاران نسبت به هفته گذشته صعودی‌تر شدند. 127 خرده فروش یا 66 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 37 یا 19 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالی که 29 پاسخ دهندگان، که 15 درصد باقی مانده را نشان می دهند، شاهد تثبیت قیمت ها در محدوده هفته آینده بودند.

ریسک معاملات هفته آینده با تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در ماه جولای و کنفرانس مطبوعاتی در بعدازظهر پنجشنبه و به دنبال آن انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه جولای در صبح جمعه، بر دو روز گذشته متمرکز خواهد شد.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق فعالان بازار از بانک مرکزی انتظار توقف دارند، معامله گران فلزات گرانبها بسیار علاقه مند خواهند بود که اگر لحن جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در واکنش به گزارش تورم این هفته بالاتر از حد انتظار PCE در ماه جولای تغییر کند، بسیار علاقه مند خواهند بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما