آیا روند ریزش طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در روز جمعه پس از رشد و بهبودی از میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در سطح 2370 دلار در هر اونس معامله شد.

آیا روند ریزش طلا ادامه دارد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا در روز جمعه پس از رشد و بهبودی از میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در سطح 2370 دلار در هر اونس معامله شد.

بررسی روندهای اخیر قیمت حاکی از آن است که طلا در روز پنج‌شنبه بیش از 1.0 درصد فروخته شد، چرا که تحت تأثیر نگرانی‌ها در مورد رشد جهانی بخش کالا یا کومودیتی، با عقب‌نشینی مواجه شده بود.

شاخص تورم مورد علاقه‌ی فدرال رزرو می‌تواند طلا را به تحرک وا دارد

طلا می‌تواند در روز جمعه پس از انتشار شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده در ماه ژوئن، که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای نرخ تورم است، نوسانات بیشتری را تجربه کند.

این داده‌ها می‌تواند منجر به قدرت‌گرفتن چشم‌انداز نرخ بهره در ایالات متحده شود که خود بر فلز زرد تأثیرگذار باشد.

در حال حاضر انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه سپتامبر، نرخ بهره را با 0.25 درصد کاهش، از باند بالای 5.50 درصد به 5.25 درصد برساند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، احتمالی بیش از 50 درصد وجود دارد که دو کاهش 0.25 درصدی دیگر نیز تا قبل از پایان سال در راه باشد. آخرین آمار PCE هسته در ماه می، 2.6 درصد در مقیاس سال به سال بوده است که هم‌اکنون اقتصاددانان انتظار دارند که در ماه ژوئن به 2.5 درصد کاهش یابد، چرا که به سطح 2.0 درصدی هدف فدرال رزرو نزدیک‌تر می‌شود.

کاهش فراتر از انتظار، احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو پس از سپتامبر را افزایش می‌دهد و در عوض، برای یک نتیجه بالاتر از پیش بینی‌ها، روند برعکس آن صادق است.

گفتنی است معمولاً پیش‌بینی فروش در برابر عدم تعادل موقعیت‌های خرید که در حوزه‌ی فلز گرانبها ایجاد می‌شود، می‌تواند به عنوان تعادل مجدد بازارها عمل کند که به نظر می‌رسد این موضوع در مورد طلا صادق است. به گفته‌ی تحلیلگران تی‌دی سکیوریتیز (TD Securities)، طلا احتمالأ همچنان با فشار ناشی از افزایش و کاهش بیش از حد تقاضای آسیایی مواجه خواهد شد. 

از سوی دیگر، موقعیت معامله‌گران کلان فراتر از انتظارات بازارها برای کاهش نرخ‌های فدرال رزرو باقی مانده است.

در کنار این‌ها، تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی آسیا که اغلب طلا را برای محافظت در برابر کاهش ارزش پول در برابر دلار آمریکا (USD) احتکار می‌کنند، به دلیل تضعیف اخیر دلار و افزایش ارزش ارزهای داخلی کاهش یافته است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا در SMA 50 روزه پشتیبانی می‌کند

طلا همچنان در محدوده‌ی وسیعی که از ماه مه شکل گرفته است، به روند نزولی جدید خود ادامه می‌دهد. این حرکت در یک روند بازار جانبی و نه جهت‌دار است که با توجه به ضرب‌المثل «روند بازار دوست شماست» احتمالا ادامه خواهد داشت.

روند نزولی در SMA-50 روزه در سطح 2360 دلار به حمایت رسیده و اندکی افزایش یافته است. چنانچه این دارایی در سطحی کمتر از SMA بسته شود، احتمالاً کاهش خود را به سطح حمایت بعدی در پایه‌ی دامنه گسترده و SMA 100 روزه در حدود 2320 دلار امتداد خواهد داد.

این واقعیت که نشانگر میانگین متحرک واگرایی همگرایی مکدی (MACD) از زیر خط سیگنال خود عبور کرده است، تأیید نزولی بیشتری را به حرکت نزولی که در حال حاضر آشکار می‌شود می‌افزاید. مکدی MACD تمایل دارد به ویژه در سیگنال‌دهی چرخش قیمت در بازارهای جانبی خوب عمل کند.

شکست یا بریک اوت فراتر از سطح 2,483 دلار بالاترین قیمت تاریخی، نشان‌دهنده ایجاد یک سقف قیمت بالاتر است و احتمال شکست به سمت صعودی و گسترش روند صعودی طولانی‌مدت را به تصویر می‌کشد.

چنین حرکتی ممکن است راه را به سمت هدف صعودی بعدی طلا در حدود 2555 تا 2560 دلار باز کند که با برون‌یابی نسبت فیبوناچی 0.618، ارتفاع دامنه‌ی بالاتر محاسبه می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما