راه صعود طلا باز شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه، کشش مثبتی را تجربه کرد و از پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای که روز دوشنبه ثبت شد، بار دیگر بهبود یافت.

راه صعود طلا باز شد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز چهارشنبه، کشش مثبتی را تجربه کرد و از پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای که روز دوشنبه ثبت شد، بار دیگر بهبود یافت.

گفتنی است رشد مستمر میانه‌روزی، فلز گرانبها را به بالاترین سطح جدید هفتگی می‌رساند و البته لحن ضعیف‌تر در بازارهای سهام نیز که به نفع دارایی سنتی امن است، از آن حمایت می‌کند. جدای از آن، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو چرخه‌ی کاهش نرخ خود را در سپتامبر آغاز خواهد کرد، حمایت بیشتری از فلز زرد غیر بازده به عمل می‌آورد.

در عین حال، دلار آمریکا (USD) در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به پایین‌ترین حد نزدیک به دو هفته‌ی اخیر صعود کرده است و احتمالاً هر گونه حرکت صعودی بیشتر برای طلا را حفظ می‌کند.

معامله‌گران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از قرار دادن شرط‌های جهت‌دار جدید پیرامون فلز زرد غیر بازده، منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر سیاست پولی فدرال رزرو باشند.

از این رو، تمرکز بازار بر انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی سه ماهه‌ی دوم ایالات متحده و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه باقی خواهد ماند.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: طلا در میان لحن ریسک ملایم‌تر، جریان‌های امن را جذب می‌کند

کاهش ملایم بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، همراه با لحن ریسک ملایم‌تر، به قیمت طلا کمک کرد تا در روز سه شنبه کشش مثبتی پیدا کند و از پایین‌ترین سطح یک هفته‌ای که روز قبل لمس کرده بود، فاصله بگیرد.

به علاوه، انجمن ملی مشاوران املاک گزارش داد که فروش خانه‌های موجود در ایالات متحده در ماه ژوئن، با کاهش 5.4 درصدی همراه بوده است و به نرخ سالانه تعدیل‌شده فصلی 3.89 میلیون واحد رسیده که پایین‌ترین رقم از دسامبر تلقی می‌شود و برآوردهای اجماع نیز وجود ندارد.

جدیدترین نظرسنجی بانک فدرال رزرو ریچموند حاکی از آن است که فعالیت‌های تولیدی در ماه جولای بدتر شد و شاخص تولید ترکیبی از 10- ماه قبل، به 17- در ژوئیه کاهش یافت.

 کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، از حمایت کافی نمایندگان برای کسب نامزدی دموکرات‌ها برخوردار شد که این امر، تجارت ترامپ را کمرنگ کرد و بازده اوراق قرضه ایالات متحده را پایین آورد.

در عین حال، سرمایه‌گذاران تا حد زیادی انتظار دارند که بانک مرکزی ایالات متحده، در نشست سپتامبر، کاهش هزینه‌های استقراض را آغاز کند و احتمال دو کاهش دیگر نرخ بهره را تا پایان سال جاری تعیین کرده‌اند.

این امر به نوبه‌ی خود، حمایتی را از فلز زرد غیربازده ارائه می‌کند، گرچه از آنجا که معامله‌گران در انتظار داده‌های کلیدی اقتصاد کلان ایالات متحده هستند، برخی از خریدهای بعدی دلار آمریکا مانع از هر حرکت افزایشی می‌شود.

گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده برای سه ماهه‌ی دوم روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد و پس از آن داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) برای ژوئن نیز در روز جمعه منتشر می‌شود.

بدیهی است که این موضوع، بینشی تازه از مسیر فدرال رزرو برای نرخ‌های بهره ارائه می‌کند که نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار خواهد داشت و کمکی برای تعیین مرحله‌ی بعدی حرکت جهت‌دار برای طلا XAU/USD نیز تلقی می‌شود.

حرکت جهت‌دار طلا

در عین حال، انتشار PMI های فلش در روز چهارشنبه برای نشانه‌هایی در مورد سلامت اقتصاد جهانی مورد توجه قرار می گیرد و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های کوتاه‌مدت پیرامون این فلز گرانبها استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال: گاوهای نر قیمت طلا هم‌اکنون منتظر حرکتی فراتر از مقاومت 2417 الی 2418 دلار هستند.

از منظر تکنیکال، جهش این هفته از نقطه‌ی شکست مقاومت 2,385 دلاری، که هم‌اکنون با میانگین متحرک ساده 100 دوره‌ای (100-SMA) در نمودار 4 ساعته و سطح اصلاحی 50 درصدی رالی ژوئن تا ژوئیه مصادف شده است، احتیاط را برای روند نزولی تضمین می‌کند.

منطقه مذکور هم‌اکنون باید برای معامله‌گران به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، راه را برای زیان‌های عمیق‌تری هموار می‌سازد.

پس از آن، قیمت طلا ممکن است در مسیر رسیدن به منطقه 2352-2350 دلار، به فیبوی 61.8٪ در حدود منطقه 2366-2365 دلار، کاهش یابد؛ البته پیش از اینکه در نهایت به فیبوی 78.6 درصدی، در نزدیکی منطقه 2334-2334 دلار و علامت 2300 دلار برسد.

از طرف دیگر، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومتی در نزدیکی منطقه 2417 الی 2418 دلار مواجه خواهد شد که در بالای آن حرکتی جدید با پوشش شورت می‌تواند قیمت طلا را به منطقه 2437 الی 2438 دلار برساند.

برخی از خریدهای متعاقب فراتر از رقم دوم حاکی از آن است که ریزش اخیر که در یک هفته‌ی گذشته شاهد آن بودیم روند خود را طی کرده و سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران صعودی تغییر داده است. پس از آن، مومنتوم می‌تواند به سمت آزمایش مجدد قله‌ی تاریخ، در حدود منطقه 2482 دلاری که در 17 ژوئیه لمس شد، با مقداری مقاومت متوسط ​​در نزدیکی منطقه 2458 دلار امتداد یابد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما