سرمایه‌گذاری در طلای سفید بهتر است یا پلاتین؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: مصرف فلز پلاتین بیشتر در صنعت بوده ولی طلا در ساخت سکه و جواهرات بهره برده می شود و به همین دلیل سرمایه گذاری متفاوتی از هم دارند.

سرمایه‌گذاری در طلای سفید بهتر است یا پلاتین؟

پلاتین

هر زمان که اقتصاد وارد رکود گردد قیمت پلاتین هم کم می شود و هر زمان اقتصاد در جهان رشد کند، به دلیل نیاز صنایع به فلز، قیمت آن بالا می رود. تعداد خرید و فروش طلا در طلا فروشی ها در ایران که تعداد آن ها نیز زیاد هستند اتفاق می افتد؛ ولی افرادی که در بازار پلاتین خرید و فروش این فلز را انجام می دهند تعداد کمی بوده اند و به همین دلایل سرمایه گذاری پلاتین، نقدشوندگی کمتری به نسبت طلای سفید خواهد داشت.

طلا سفید

امروزه خرید طلای سفید بیشتر مورد استقبال افراد است و از پلاتین بیشتر رواج دارد. قیمت طلا از پلاتین پایین تر بوده و هم این مورد و هم اعتماد کمتر افراد به پلاتین، باعث شده که مردم بیشتر به سمت طلا تمایل پیدا کنند.

همانطور که در این مطلب عنوان کردیم، طلای سفید از ترکیب آلیاژ طلا و سایر فلزات ایجاد می شود و باعث خواهد شد تا درجه خلوص آن کمتر شود. پلاتین فلزی است که رنگی سفید دارد و از لحاظ وزنی سنگین تر بوده و دوام بالاتری را به نسبت طلای سفید دارد؛ به همین دلیل هم جواهراتی که از پلاتین ساخته می شوند از طلای سفید بادوام تر هستند و بسیار به ندرت تغییر رنگ داده یا آسیب می بینند.

از خصوصیات خوب فلز پلاتین، درجه خلوص بالای آن است و اینکه حساسیت و تحریک پوستی از خود نشان نمی دهد؛ ولی برای افرادی که به طلا آلرژی دارند گزینه مناسبی خواهد بود. دلیل قیمت بالای پلاتین هم کمیاب بودن، درجه خالصی آن و ساخت زمان بر آن است که همه این عوامل می تواند وقت و انرژی زیادی را صرف کند و قیمت نهایی آن پلاتین را به نسبت طلای سفید بالاتر ببرد.

در نهایت با توجه به خصوصیات عنوان شده از طلای سفید و پلاتین باید بدانید که کدام مورد را می پسندید و دوست دارید با توجه به دانستن تفاوت های آن ها، کدام یک از آن ها را خریداری کنید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما