معامله‌گران در انتظار صعود طلا باشند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا تا حوالی سطح حمایت کلیدی 2400 دلار افزایش یافت.

معامله‌گران در انتظار صعود طلا باشند؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی روز دوشنبه اروپا تا حوالی سطح حمایت کلیدی 2400 دلار افزایش یافت.

گفتنی است پس از آنکه نامزدی معاون رئیس جمهور کامالا هریس برای رهبری دموکرات‌ها در برابر جمهوری‌خواهان به رهبری دونالد ترامپ، عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده را عمیق‌تر کرد، طلا توانست در مسیر سودگیری به جایگاه امنی دست یابد.

کناره گیری جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از نامزدی مجدد برای انتخابات، راه را برای کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها هموار کرد.

این موضوع همچنین پیامدهای مثبتی برای دلار آمریکا (USD) داشت. به طوری که شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش ارز ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، پس از بهبودی قوی از پایین‌ترین سطح چهار ماهه 103.65، در روز دوشنبه، با کاهشی جزئی به سطح 104.20 رسید.

با نگاهی به روندهای اخیر می‌توان مشاهده کرد که پیش از این، احتمال بیشتر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری باعث بهبود ارزش دلار شده بود. کارشناسان بازار، پیروزی ترامپ را برای رشد اقتصادی مساعد می‌دانستند، چرا که وی وعده‌ی کاهش مالیات و نرخ بهره شرکت‌ها را داده بود. این امر به علاوه، منجر به افزایش ریسک انتظارات تورمی مصرف‌کننده شده است.

کارشناسان همچنین انتظار دارند در صورت ورود جمهوری‌خواهان به کاخ سفید، محدودیت‌های تجاری بیشتری اعمال شود. گفتنی است چشم‌انداز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، پس از اقدام به ترور وی، بهبود یافت.

در عین حال، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به 4.22 درصد کاهش یافت. بدیهی است که بازدهی کمتر دارایی‌های بهره‌دار، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: همزمان با سقوط دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه، طلا کاهش می‌یابد

طلا پس از کاهش متوالی در سه روز معاملاتی با تمرکز بر هفته‌ی اطلاعاتی ایالات متحده، حمایت موقتی نزدیک به 2400 دلار پیدا کرد. داده‌های اقتصادی سرنخ‌های تازه‌ای درباره‌ی زمانی که فدرال رزرو کاهش نرخ‌های بهره را در سال جاری آغاز خواهد کرد، ارائه می‌کند.

در این هفته، سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های کلیدی اعم از شاخص اولیه‌ی مدیران خرید جهانی S&P (PMI) برای ماه جولای، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه دوم و شاخص قیمت سفارشات کالاهای بادوام و هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه ژوئن، تمرکز خواهند کرد.

بر اساس برآوردها، PMI پیشرفته با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل رشد کرد. در عین حال، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی با سرعت 2.0 درصد به صورت سالانه، از انتشار 1.4 درصد قبلی رشد کند.

سرمایه‌گذاران به شدت بر داده‌های اصلی تورم PCE، که معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، تمرکز خواهند کرد. در مقیاس ماهیانه، برآورد شده است که معیار تورم با سرعت 0.2 درصدی نسبت به نرخ قبلی 0.1 درصد رشد داشته باشد.

در حال حاضر، بازارهای مالی انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر، کاهش نرخ‌های استقراضی کلیدی خود را آغاز کند و در سال جاری در برابر پیش‌بینی کاهش توسط سیاست‌گذاران در آخرین نمودار نقطه‌ای، دو کاهش نرخ را انجام دهد.

اخیراً اعتماد مقامات فدرال رزرو به بازگشت تورم به 2 درصد افزایش یافته است. قرائت تورم ژوئن حاکی از آن بود که فشارهای قیمتی با سرعتی کمتر از حد انتظار رشد کرده‌اند. همچنین تورم ماهانه برای اولین بار در بیش از چهار سال گذشته کاهش یافت.

طلا در روز دوشنبه در محدوده‌ای تنگ نزدیک به 2400 دلار معامله شد. این فلز گرانبها به حوالی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (20-EMA) که حدود 2390 دلار معامله می‌شود، کاهش می‌یابد و نشان می‌دهد که چشم‌انداز کوتاه‌مدت هنوز از نظر فنی آنچنان ضعیف نشده است.

پیشروی خط روند که از پایین‌ترین سطح 14 فوریه در 1984.30 دلار ترسیم شده است، حمایت اصلی برای گاوهای طلا خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (14-RSI) در محدوده 40.00 الی 60.00 کاهش می‌یابد که نشان می‌دهد حرکت صعودی متوقف شده است. با این حال، سوگیری صعودی همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند.

اگر قیمت طلا از بالاترین سطح تاریخی در حدود 2480 دلار عبور کند، یک روند صعودی جدید ظاهر خواهد شد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما