مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت اسپریت

طلا و جواهر اقتصاد 100: انتخاب ساعت به عنوان یک اکسسوری مهم و کاربردی، اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام خرید ساعت به آن دقت می‌کنیم برند آن است که می‌تواند روی کیفیت ساخت، ظاهر و ویژگی‌های فنی ساعت تاثیر بسیاری داشته باشد.

مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت اسپریت

سیتیزن و اسپریت دو مورد از برندهای معروف ساعت هستند که در بازارهای ایران هم حضور پررنگی دارند و شاید اسم‌شان را زیاد شنیده باشید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت های اسپریت بپردازیم که به شما کمک می‌کند در انتخاب ساعت مورد علاقه خود راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

تاریخچه برند سیتیزن

سیتیزن یکی از معروف‌ترین برندها در سطح جهانی در زمینه تولید ساعت است. این برند در دهه ۱۹۲۰ در توکیو ژاپن شروع به کار کرد و نیازی به گفتن نیست که ساعت‌های ژاپنی چه کیفیت و شهرتی دارند، البته از بسیاری از قطعات سوئیسی در ساخت این ساعت‌ها استفاده می‌شود. این برند تعدادی از بهترین ساعت‌های کوارتز را تولید کرد و به واسطه همین هم توانست شهرت بالایی برای خود دست و پا کند. البته سری Eco-drive هم از دیگر دلایل معروف شدن این برند است. این سری ساعت‌ها از انرژی نور خورشید و موارد دیگر استفاده می‌کنند و مکانیزم عملکرد بسیار جذابی دارند.

تاریخچه برند اسپریت

برند اسپریت یک برند اسپرت و کژوال مناسب برای استفاده روزمره است. این برند آمریکایی در سال ۱۹۶۸ در کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. تاسیس این برند کار یک زوج آمریکایی بود و اولین بار کار خود را از فضای منزل خودشان شروع کردند، هرچند که بعدها توانستند با ابتکار و توانایی‌های خود این برند را به کل جهان بشناسانند. البته برند اسپریت مختص ساعت نبود و کار خود را با مجموعه‌ای از انواع لباس و اکسسوری‌های مختلف آغاز کرد. این برند به مرور کار خود را گسترش داد و اکنون به یک برند نام آشنا تبدیل شده است.  

ویژگی‌های ساعت اسپریت

برای مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت های اسپریت باید با ویژگی‌های این دو برند بیشتر آشنا شویم. البته که هر دو برند ویژگی‌‌های خاص و مخصوص به خودشان را دارند که سبب می‌شود در زمینه‌های مختلف برتری‌‌هایی داشته باشند. در مقایسه این دو ساعت باید به نکات زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های ساعت سیتیزن

ساعت سیتیزن دارای طرح‌های سیار متنوعی است و نمی‌توان چند ویژگی‌ خاص را به تمام مدل‌های آن نسبت داد. این ساعت به دقت و کیفیت ساخت بالای خود معروف است و می‌توان ویژگی‌های زیر را در مدل‌های مختلفش دید که آن را نسبت به مدل‌های دیگر در درجه بالاتری قرار می‌دهد:

ضد آب بودن:‌ اکثر مدل‌های سیتیزن ضدآب هستند. این ویژگی مقاومت بسیار بهتری را برای ساعت به ارمغان می‌آورد و سبب می‌شود در شرایط مختلف بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید و نگران نفوذ آب یا رطوبت به آن نباشد.

طراحی و کیفیت ساخت: ساعت سیتیزن همواره سعی کرده با طراحی پرجزئیات خود از سایرین متمایز شود. این برند در مدل‌های مختلفی مانند ساعت‌های کلاسیک، لوکس و اسپرت تولید می‌شود و همین هم انتخاب را برای خریداران راحت‌تر می‌کند.

ساعت جهانی: این ویژگی برای همه‌ی ساعت‌های سیتیزن نیست، اما مدل‌های متنوعی از این ساعت دارای ساعت جهانی هستند که به شما اجازه می‌دهد زمان مکان‌های مختلف را همزمان داشته باشید و برای کارهای خود از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های ساعت اسپریت

ساعت اسپریت هم جذابیت‌های مخصوص به خودش را دارد. شاید این ساعت مدل‌های بسیار لوکس به اندازه سیتیزن را نداشته باشد، اما در مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت های اسپریت می‌توان برای این ساعت هم ویژگی‌های مثبتی را در نظر گرفت:

ارزش خرید بالا: مدل‌های مختلفی از ساعت سیتیزن با قیمت مناسب در دسترس هستند. علیرغم قیمت بسیار مناسب، این برند ویژگی‌های فنی بسیار خوبی را هم ارائه می‌کند که ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد.

طراحی مینیمال:‌ ساعت‌های اسپریت به طراحی‌های ساده و مینیمال خود معروفند. البته مدل‌های پرجزئیات‌تری را هم می‌توانید در میان ساعت‌‌های این برند پیدا کنید، اما به طور کلی اکثر ساعت‌های این برند مینیمال و در عی حال شیک و جذاب هستند.

مناسب برای موقعیت‌‌های مختلف: همین طراحی مینیمال سبب شده بتوانید از ساعت‌‌های اسپریت در انواع موقعیت‌ها استفاده کنید و یک ساعت چند کاره، جذاب و کاربردی داشته باشید.

مقایسه ساعت‌های اسپریت و سیتیزن

اما به مهم‌ترین بخش این مقاله یعنی مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت های اسپریت می‌رسیم. همانطور که گفته شد هر دو ساعت جذابیت‌های خاص خودشان را دارند، اما تفاوت‌هایی هم دارند که سبب می‌شود بتوانید راحت‌تر متناسب با کاربرد و سلیقه خود انتخاب کنید. باید گفت برند سیتیزن با توجه به سابقه بالای خود در زمینه ساخت ساعت و آن هم به صورت تخصصی، تنوع بالاتری دارد و می‌توانید متناسب با موقعیت یکی از ساعت‌های آن را انتخاب کنید. در مقابل برند اسپریت برندی جوان‌تر است و سعی کرده ساعت‌های ساده‌تر و مینیمال‌تر را ارائه دهد که در حالت روزمره و موقعیت‌های کژوال بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این‌ها باید به کلاس قیمتی بالاتر ساعت سیتیزن اشاره کنیم که در کل برند لوکس‌تری را ارائه می‌دهد. موارد اصلی تفاوت‌های دو برند را در جدول زیر آورده‌ایم که به شما در مقایسه ساعت‌ های سیتیزن و ساعت های اسپریت کمک می‌کند.  

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما