تاریخچه پر رمز و راز برند گیلاروش
طلا و جواهر اقتصاد 100: برند گیلاروش (Guy Laroche) یکی از نامهای برجسته و معتبر در صنعت مد فرانسوی است که در زمینه طراحی لباس و عطر و ساعت شناخته میشود.
تأسیس این برند به سال ۱۹۵۷ باز میگردد، زمانی که خود گای لاروش، با تجربهای طولانی در صنعت مد، تصمیم به ایجاد برند خود گرفت. از آن زمان تاکنون، گیلاروش با طراحیهای خاص و متفاوت خود، توانسته است جایگاه ممتازی در بازار جهانی مد و عطر ایجاد کند. ساعتها و لباسهای این برند اغلب به عنوان نماد شیک و زیبایی شناخته میشوند و عطرهای آن نیز با رایحههای مدرن و جذاب، مورد توجه علاقه مندان به عطر قرار میگیرند. با تاریخچهای که به دههها پیش میرود، گیلاروش به عنوان یکی از نمادهای مد جهانی شناخته میشود.
گیلاروش چه کسی بود؟
آقای گی لاروش در سال 1921 در بندر لاروشل اقیانوس اطلس در بخش غربی فرانسه به دنیا آمد، اگرچه در جوانی مدرسه را ترک کرد. استعداد نهایی او در استایل و مد به او قدرت داد تا به دنبال خود آموزی و علاقه شخصی باشد. در سن 15 سالگی نقاشیهای چاپ شده خود را به ایو سن لوران فروخت و استعداد خود را در طراحی مد ثابت کرده بود. گای لاروش در سن 18 سالگی دستیار ژان دس، طراح فرانسوی بسیار معروف آن زمان شد. از آنجا، یک طراح لباس نمادین اصیل (گیلاروش) در زمینه مد مدرن به همراه بسیاری از طراحان مد مشهور ظهور کرد و شروع به ساختن حرفه ایدئولوژیک خود کرد.
راه اندازی برند گیلاروش
زمانی که گیلاروش در سال 1957 برند مد لباس خود را راه اندازی کرد، هدف روشنی در ذهن داشت: رهایی بدن زنان به دور از نگاه جدید، به سمت ظرافتی راحت و بینظیر، هم "تصفیه شده و هم محتاطانه".
اولین مجموعه تاریخچه برند گیلاروش Guy Laroche که در آن رنگهای پر جنب و جوشی مانند صورتی، نارنجی، مرجانی، توپاز و فیروزه ای را دوباره معرفی کرد مورد استقبال قرار گرفت. لباسهای او همچنین دارای خطوط یقه و پشتی بود. ترکیب رنگهای زیبای سنتی در طراحیهای او نیز جزء اصلی لباسها بودند. او که به عنوان شخصی متواضع و مهربان شناخته میشود(برخلاف ماهیت گوشه گیر اکثر طراحان پاریسی)، لباسهای مد و کاربردی را برای زنان طراحی کرد. برای بازار آمریکا، او یکی از اولین کسانی بود که جدایی ایجاد کرد.
در سال 1961، او به محلههای بزرگتری در خانهای شهری در 29 Avenue Montaigne، پاریس نقل مکان کرد، یک بوتیک در آنجا افتتاح کرد و اولین مجموعه لباسهای آمادهاش را معرفی کرد. طرحهای او دههها را رقم زد: خلاقیتهایی مانند کت و پیراهن همچنان جزء اصلی کمد لباسهای زنانه امروزی هستند. در سال 1966، گیلاروش، Guy Laroche Monsieur را راه اندازی کرد.
آخرین مجموعه از تاریخچه برند گیلاروش در 25 ژانویه در هفته نمایشهای بهار و تابستان در هتل بزرگ ارائه شد و آقای لاروش در پایان با مدلهای خود ظاهر شد تا تعظیم خود را بگیرد. روز بعد، او به دلیل داشتن زیباترین مجموعه در پاریس، توسط هیئت داوران و ویراستاران مد به عنوان جایزه انگشتان طلایی انتخاب شد.
عرضه عطرهای 'Fidji' در سال 1966 و 'Drakkar Noir' در سال 1982 ده ها میلیون فروش داشت. این خانه به زودی نشان داد که یک کانون برای مشتریانش است: جین فوندا، فی داناوی یا میریل دارک در اطراف بوتیکها کار میکردند.
درگذشت گیلاروش
پس از درگذشت گیلاروش در 17 فوریه 1989 در 67 سالگی در پاریس، هدایت خلاقانه خانه گیلاروش به چندین طراح از جمله میشل کلاین، آلبر الباز، مارسل مارونگیو، آدام آندراسیک و امروز رنه ریچارد واگذار شد. Guy Larocheیک برند معتبر مد فرانسوی است که به دلیل طراحیهای ظریف و دقیق خود مشهور است. مجموعه محصولات لوازم جانبی مد او شامل پوشاک (کت و شلوار مردانه، لباس زنانه، لباس ورزشی...)، عطر، جواهرات، ساعت، عینک، کفش و کالاهای چرمی است. توزیع جهانی گیلاروش در سراسر آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه، روسیه، آسیا، آسیای جنوب شرقی و استرالیا است. گیلاروش در بیش از 8000 فروشگاه خرده فروشی فعالیت میکند.
سال 1986 راه اندازی برند ساعت های گای لاروش Guy Laroche
ساعتهای کلاسیک توسط شرکت فرانسوی ساعت سازی Guy Laroche کیفیت بالایی دارند و سبکهای مدرن را به هنر ساعت سازی وارد میکنند. گای لاروش برندی است که بسیاری با آن آشنا هستند، از زمانی که در سال 1957 وارد مد لباسهای مد بالا شد. موفقیت مد لباس آن باعث شد که این خانه قدرتمند، مجموعه ای از ساعتهای مد خود را در سال 1986 راه اندازی کند. خانه گای لاروش که در اصل از دنیای مد لباس است، با روح خلاقانه و سبک اصیل خود که در طیف متنوعی از محصولات نشان داده شده است، شهرت بین المللی به دست آورده است. پس از جواهرات، گای لاروش همکاری خود را با گروه کریستین برنارد برای ایجاد یک مجموعه ساعت تمدید کرد.
این مجموعه، 18 مدل انحصاری برای مردان (80 درصد از مجموعه) و زنان را ارائه کرده است. 60 نسخه، با قابهای منحنی یا فوق العاده مسطح و همراه با بند ساعتهای فولادی نفیس یا بند چرمی وجود دارد. تاکید بر کیفیت، کارایی و مراقبت دقیق اصل محصولات گیلاروش است. این امر با کنترلهای دقیق در کارگاه های تخصصی کریستین برنارد (در فرانش-کونت، منطقه اصلی ساعت سازی در فرانسه) انجام شده و ضمانت دو ساله تأیید میشود. ساعتهای Guy Laroche از 150 یورو به فروش میرسند، یک انتخاب مناسب برای دسترسی مقرون به صرفه مشتریان به دنیای لوکس.
در تاریخچه برند گیلاروش، این ساعتها نمونه ای شگفت انگیز از مهارتی است که گیلاروش آن را طراحی میکند. هر ساعت Guy Laroche دارای بالاترین استاندارد است،
ساعتهای گای لاروش زیبایی را به تصویر میکشند، به طوری که شما میخواهید که این ساعت را در تمام طول روز بپوشید. ظاهر شیک وکلاسیک، با بدنه فولادی ضد زنگ صیقلی، زیبایی این ساعتها را دو چندان کرده است. کیفیت بند چرم اصل را میتوانید احساس کنید، زیرا نوبوک نرم آن بر روی پوست شما قرار میگیرد و آن را به یکی از راحت ترین ساعتهای شما تبدیل میکند. برخی از ساعتها برجسته و با ظاهری پر سر و صدا و شلوغ هستند. اما ساعت Guy Laroche بیانیه ای ظریف است که نشان میدهد چگونه ظرافت و زمان سنجی میتوانند کنار هم قرار بگیرند.
ارسال نظر