طلا برای فروشندگان جذاب شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی توقف خرید طلا از سوی بانک مرکزی چین، فلز زرد قدرت خود را از دست داد. البته امروز برخی فروشندگان به سمت آن جذب شدند.

طلا برای فروشندگان جذاب شد

به گزارش اینوستینگ، طلا (XAU/USD) در اوایل جلسه‌ی اروپا در روز دوشنبه، برخی از فروشندگان را جذب کرد.

بر اساس داده‌های رسمی منتشرشده در روز یکشنبه، در حالی که بانک مرکزی چین (PBoC)، خرید طلا را برای دومین ماه در ژوئن متوقف کرد، این فلز گرانبها قدرت خود را از دست داد. گفتنی است چین بزرگترین مصرف‌کننده شمش در جهان است و از این رو، توقف خرید طلا از سوی این کشور می‌تواند قیمت این فلز زرد را تحت تأثیر قرار دهد.

از سوی دیگر، افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره‌ توسط فدرال رزرو آمریکا در سه ماهه‌ی سوم، ممکن است قیمت طلای بدون بازده افزایش دهد. علاوه بر این، عدم اطمینان سیاسی در فرانسه پس از نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که دور نهایی انتخابات پارلمانی فرانسه به پارلمان معلق اشاره دارد که ممکن است دارایی‌های امنی مانند طلا را تقویت کند.

شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز سه‌شنبه پیش از انتشار داده‌های تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده ژوئن (CPI) در ایالات متحده، در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP)، به دنبال افزایش 218 هزار نفری ثبت‌شده در ماه می، در ژوئن 206 هزار افزایش یافت. ناگفته نماند که این رقم بالاتر از انتظار 190000 بازار بود.

نرخ بیکاری از 4 درصد در ماه مه، به 4.1 درصد در ماه ژوئن افزایش یافت. به علاوه، میانگین سود ساعتی، تورم دستمزد، مطابق با انتظارات بازار، از 4.1 درصد در ماه می به 3.9 درصد در ماه ژوئن کاهش یافت.

داده‌های اشتغال اخیر محرکی برای افزایش شانس کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر بوده است، به طوری که بازارها با احتمال 77 درصدی این فرضیه را در نظر گرفتند که این رقم از 70 درصد قبل از گزارش، افزایش یافته است.

نیتش شاه، استراتژیست کالا در ویزدم‌تری (WisdomTree) با اشاره به بیش از حد بالاماندن قیمت طلا، برنامه‌ی آتی PBoC را پیش از شروع دوباره‌ی روند خرید طلا، انتظار برای عقب نشینی بیشتر برشمرد.

طلا طی روز کاهش یافته است. از نظر تکنیکال، فلز زرد روند صعودی را در نمودار روزانه حفظ می‌کند، چرا که بالاتر از میانگین متحرک نمایی 100 روزه (100-EMA) قرار دارد. این فلز گرانبها شکست(بریک‌اوت) خود را در بالای کانال روند نزولی که در 10 می شکل گرفت، حفظ می‌کند.

به علاوه، از آنجا که شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در منطقه صعودی بالای خط وسط 50 قرار دارد، مسیر کمترین مقاومت طلا به سمت صعود است.

اولین مانع صعودی برای طلا (XAU/USD) در سطح روانی 2400 دلار ظاهر خواهد شد. فیلتر صعودی اضافی برای مشاهده 2,432 دلار است که در واقع، سقف قیمت 12 آوریل است. منطقه مقاومت بالقوه‌ی بعدی در سطح بالاترین قیمت 2,450 دلاری مشاهده می‌شود.

از جنبه نزولی، سطح حمایت اولیه برای فلز زرد در منطقه 2330 الی 2340 دلار قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی پایین‌ترین سطح 17 ژوئن و منطقه مقاومت سابق است. زیان‌های طولانی می‌تواند تا سطح 2273 دلار کاهش یابد که میانگین متحرک نمایی 100 روزه است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما