آیا رشد قیمت طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه ژوئن که فراتر از انتظارات بود، طلا افزایش یافت.

آیا رشد قیمت طلا ادامه دارد؟

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا در نشست اواسط آمریکای شمالی در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در ماه ژوئن با افزایشی که فراتر از پیش‌بینی‌ها بود، همراه شد. با این حال، بازبینی‌های نزولی دو ماه قبل حاکی از آن بود که بازار کار سریع‌تر از آنچه آمار و ارقام نشان می‌دهند، سرد می‌شود. بنابراین، معامله‌گران شرط می‌بندند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ‌های بهره را کاهش دهد و باد مخالف را برای دلار به راه بیندازد و در مقابل، به نفع فلز زرد امن عمل کند.

طلا (XAU/USD) در سطح 2,391 دلار معامله شد و پس از جهش از پایین‌ترین سطح روزانه 2,349 دلار، بیش از 1.40 درصد در روز و بیش از 2.70 درصد رشد هفتگی را ثبت کرد که بخشی از آن توسط دلار ضعیف‌تر حمایت شد که با کاهش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا همراه بوده است.

در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DX) با کاهش 0.16 درصدی به 104.95 درصد رسید، در حالی که بازده معیار 10 ساله ایالات متحده بیش از شش واحد پایه (bps) کاهش یافت و به 4.284 درصد رسید.

NFPهای ایالات متحده برای ماه ژوئن مثبت بودند، اما داده‌های آوریل و می به طور نزولی مورد بازنگری قرار گرفتند که نشان می‌دهد اقتصاد 111000 شغل کمتر از میزان گزارش‌شده در این دو ماه ایجاد کرده است. به علاوه، نرخ بیکاری در ماه ژوئن یک دهم افزایش یافت که بالاتر از توافقات بود.

سایر داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) حاکی از آن بود که میانگین درآمد ساعتی (AHE) ثابت مانده است، گرچه در مقیاس سالانه کاهش یافت.

گذشته از این، تنش‌های ژئوپلیتیک همچنان نقش مهمی در مسیر حرکت فلز طلایی ایفا کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، هیئتی را برای ادامه‌ی مذاکرات درباره‌ی گروگان‌ها فرستاد و تاکید کرد تا زمانی که اسرائیل به تمام اهداف خود نرسد، جنگ پایان نخواهد یافت. به گزارش سی‌ان‌ان، یکی از رهبران حماس ابراز داشت که منتظر پاسخ مثبت اسرائیل برای آغاز مذاکرات درباره‌ی جزئیات توافق هستند.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده 206 هزار افزایش یافت و از 190 هزار نفر پیشی گرفت، اما ارقام آوریل و می به ترتیب به 108 هزار و 218 هزار کاهش یافت.

میانگین درآمد ساعتی (AHE) نیز از 4.1 درصد به 3.9 درصد در سال کاهش یافته است که مطابق با انتظارات است، در حالی که نرخ بیکاری از 4 درصد به 4.1 درصد افزایش یافته است.

روز چهارشنبه، بنا به اعلام صورتجلسه‌ی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) اکثر شرکت‌کنندگان اذعان داشتند که سیاست فعلی محدودکننده است، اما در را برای افزایش نرخ باز گذاشته‌اند. سیاستگذاران همچنین خاطرنشان کردن که اقتصاد در حال سرد شدن است و می‌تواند به ضعف غیرمنتظره‌ی اقتصادی واکنش نشان دهد.

براساس گزارش ابزار نظارت بر نرخ CME، احتمال کاهش 25 امتیازی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر 70 درصد است که از 66 درصد روز پنج‌شنبه افزایش یافته است.

قرارداد آتی نرخ وجوه فدرال رزرو در دسامبر 2024 نیز حاکی از آن است که فدرال رزرو تا پایان سال سیاست را تا 40 واحد پایه (bps) کاهش خواهد داد.

قیمت طلا قاطعانه خط گردن سر و شانه را شکسته است، و قیمت‌های نقطه‌ای را تا نزدیکی مرز 2390 دلار افزایش داده است، که نشان می‌دهد گاوها در راس کار هستند و قیمت‌های بالاتری در پیش است.

همانطور که توسط شاخص قدرت نسبی صعودی (RSI) نشان داده شده، حرکت به نفع خریداران تغییر کرده است. بسته‌شدن روزانه بالاتر از سقف 2368 دلاری 21 ژوئن می‌تواند در را برای محدوده معاملاتی بالاتر در 2370 تا 2400 دلار باز کند و خریداران قیمت‌های بالاتری را هدف قرار دهند.

اگر قیمت به بالای 2400 دلار برسد، قبل از اینکه قیمت 2500 دلاری را به چالش بکشد، بالاترین قیمت 2450 دلاری سال گذشته را به تصویر می‌کشد.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت نقدی را به زیر 2350 دلار برسانند، کاهش بیشتر می‌تواند سطح 2300 دلار را هدف قرار دهد. چنانچه این حمایت ناکام باشد، منطقه تقاضای بعدی پایین‌ترین سطح 3 می 2277 دلار و پس از آن بالاترین قیمت 2222 دلار در 21 مارس خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما