صعود گسترده و غیرمنتظره قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورت‌جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که در اواخر امروز منتشر می‌شود و همچنین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می‌شود تا دید واضح‌تری نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا به دست آورند.

صعود گسترده و غیرمنتظره قیمت طلا

قیمت طلا امروز پنجشنبه پس از آنکه داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا به امیدها مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزوده شد، افزایش یافت.

قیمت طلا در روز گذشته با افزایش بیش از ۱ درصدی به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو هفته گذشته رسید. این افزایش قیمت به دنبال افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر رخ داد، چراکه داده‌های اخیر ایالات متحده حاکی از ضعیف شدن بازار کار است.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر صورت‌جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا هستند که در اواخر امروز منتشر می‌شود و همچنین گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می‌شود تا دید واضح‌تری نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا به دست آورند.

روز گذشته قیمت هر اونس طلا تا 2362 دلار هم رسید اما امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 22 دلار افزایش نسبت به روز گذشته در این لحظه به 2355 دلار رسید.

تای وانگ، یک معامله‌گر مستقل فلزات در نیویورک، گفت: «مجموعه فلزات گران‌بها و همچنین فلزات پایه به‌طور گسترده در حال افزایش هستند. داده‌های مربوط به شرکت پردازش داده‌های حقوق و دستمزد (ADP) و تعداد متقاضیان جدید بیکاری، روایت ضعیف شدن اقتصاد را تقویت می‌کند که به احتمال زیاد منجر به نخستین کاهش نرخ بهره در سپتامبر می‌شود.»

او افزود: «بازار در حال پیش‌بینی انتشار گزارشی ضعیف از داده‌های حقوق و دستمزد در روز جمعه است.»

تعداد متقاضیان جدید بیکاری در ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یافته، در حالیکه تعداد افرادی که همچنان بیکار هستند تا پایان ماه ژوئن به بالاترین رقم دو و نیم سال گذشته رسیده است که با روند تدریجی تضعیف بازار کار سازگار است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که درخواست‌های دریافت مزایای بیکاری در ایالات‌متحده در هفته گذشته افزایش یافته است، در حالی که تعداد افرادی که در فهرست بیکاری قرار می‌گیرند در پایان ژوئن به بالاترین حد در ۲ سال و نیم افزایش یافته است که مطابق با سرد شدن تدریجی در بازار کار است.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها با احتمال ۷۴ درصدی قیمت‌گذاری شده‌اند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش دهد. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

به دنبال انتشار داده‌های ایالات متحده، ارزش دلار به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رسید که باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب‌تر شود، در حالیکه بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا نیز کاهش یافت.

در همین حال، مقامات فدرال رزرو در آخرین جلسه خود اذعان کردند که به نظر می‌رسد اقتصاد ایالات‌متحده در حال کند شدن است، اما همچنان بر اساس صورتجلسه جلسه ۱۱ تا ۱۲ ژوئن، قبل از تعهد به کاهش نرخ بهره، رویکرد انتظار را در نظر گرفتند.

رویترز گزارش کرد که جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک اظهار کرد که سطح نرخ‌های بهره که در تأثیر آن بر اقتصاد خنثی است، احتمالاً افزایش چندانی نداشته است. معامله گران اکنون به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده که در روز جمعه منتشر می شود، تمرکز می‌کنند.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا در سال جاری میلادی با توجه به انتخاب‌های متعددی که برگزار خواهد شد، احتمالا افزایش می‌یابد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما