قیمت طلا در این زمان گران می شود

طلا و جواهر اقتصاد 100: ادوارد میر، تحلیلگر مارکس گفت که بازار طلا چند هفته‌ای است که ثابت بوده و در بازه محدودی قرار دارد و افزود که قیمت شمش ممکن است اواخر امسال افزایش یابد.

قیمت طلا در این زمان گران می شود

فعالان بازار به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در صبح روز سه‌شنبه، با توجه به تورم، نرخ بهره و چالش‌های پیش روی اقتصادهای مربوطه خود، توجه زیادی داشتند.

رئیس فدرال رزرو آمریکا اظهار کرد با از سرگیری روند کاهش تورم، برای تغییر سیاست پولی به اعتماد بیشتری نیاز است.

قیمت جهانی طلا امروز کمی افزایشی شد در هر حال سرمایه‌گذاران منتظر آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو برای سرنخ‌های تازه در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بودند.

هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار افزایش به 2333 دلار رسید.

طلا از زمان رکورد قیمتی 2449 دلار در هر اونس که در 20 می (31 اردیبهشت) به آن رسید، 5 درصد کاهش یافته است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «بازار همچنان به هر گونه بحثی در مورد نرخ بهره یا هر موضوع مرتبط با سیاست فدرال رزرو، بسیار حساس است. بنابراین، فکر می‌کنم بازار هنوز در حالت تردید و انتظار به سر می‌برد.»

ادوارد میر، تحلیلگر مارکس گفت که بازار طلا چند هفته‌ای است که ثابت بوده و در بازه محدودی قرار دارد و افزود که قیمت شمش ممکن است اواخر امسال افزایش یابد.

یک معامله‌گر گفته: «تقاضای فیزیکی در بازارهای اصلی مانند هند و ترکیه همچنان کم‌رنگ است، اما نشانه‌هایی از بهبود در آنجا وجود دارد زیرا مصرف‌کنندگان علاقه‌مند به محافظت در برابر عوامل دیگری مانند تورم داخلی هستند که همچنان بالا باقی مانده است.»

جروم پاول پیش از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو گفت که ایالات‌متحده در «مسیر کاهش تورم» است، اما سیاستگذاران قبل از کاهش نرخ‌ها به داده‌های بیشتری نیاز داشتند تا تأیید کنند که قرائت‌های ضعیف‌تر اخیر تورم تصویر دقیقی از این موضوع ارائه می‌کند. موضوع دیگر برای سرمایه گذاران، داده‌های استخدام و مطالبات بیکاری هفتگی است که قرار است منتشر شود و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است روز جمعه منتشر شود.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۷ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، یک نظرسنجی در بخش خصوصی نشان داد که فعالیت خدمات چین با کمترین سرعت در ۸ ماه گذشته گسترش یافته است و اعتماد به پایین‌ترین سطح چهار ماهه در ژوئن رسیده است.

دربازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۹.۶۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۱۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گفته تحلیلگران فلزات گرانبها دورنمای پیروزی ترامپ در ماه نوامبر می تواند سرمایه گذاران در سراسر جهان را به سمت فلز زرد سوق دهد، در حالی که قیمت طلا و نقره هر دو از تعرفه ها و اختلافات تجاری سود می برند.

هرائوس در آخرین گزارش خود درباره فلزات گرانبها پیشنهاد کرد که سیاست های اقتصادی دولت دوم ترامپ می تواند سرمایه گذاران جهانی را به سمت طلا سوق دهد.

اکنون تمرکز به آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه معطوف شده است که برای ارزیابی اینکه آیا بازار کار ایالات متحده در برابر بالاترین نرخ بهره در چند دهه اخیر همچنان مقاوم باقی می‌ماند، حیاتی است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما