طلا گام صعودی خود را برداشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: در حالی که معامله‌گران در انتظار نشانه‌های بیشتر در مورد مسیر آتی نرخ بهره هستند، طلا امروز افزایش یافت.

طلا گام صعودی خود را برداشت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) طی جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، افزایش یافت.

گرچه به نظر می‌رسد رشد فلز زرد بر اساس جهش روز قبل از منطقه حمایتی 2,319-2,318 دلار صورت گرفته است، با این حال، در محدوده معاملاتی آشنا زیر مقاومت محوری میانگین متحرک ساده (50-SMA) 50 روزه باقی می‌ماند، و در این بین، معامله‌گران ترجیح می‌دهند قبل از شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید، در انتظار نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو باشند.

در حوزه‌ی رویدادها و آمارهای مهم، تمرکز بر انتشار صورتجلسه‌ی FOMC معطوف شده است که در کنار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه، می‌تواند بر انتظارات در مورد تصمیم‌گیری سیاست آتی فدرال رزرو تأثیر بگذارد. اهمیت این داده‌ها بدان جهت است که می‌تواند دلار آمریکا (USD) را به تحرک درآورد و انگیزه‌ی جدیدی برای فلز زرد بدون بازده ایجاد کند.

در این میان، پذیرش فزاینده مبنی بر کاهش هزینه‌های استقراض در دسامبر و همچنین نرخ‌های بهره در نشست سپتامبر توسط فدرال رزرو، به عنوان یک باد موافق برای قیمت طلا عمل می‌کند. البته اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز سه‌شنبه، بار دیگر این احتمالات را تأیید کرد.

چنین مسائلی در کنار کاهش اندک بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، دلار آمریکا را در حالت تدافعی نگه می‌دارد.

جدای از این‌ها، نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی، تنش‌های ژئوپلیتیکی مستمر، همراه با عدم اطمینان سیاسی در ایالات متحده و اروپا، باید حمایت از فلز گرانبهای امن را بر عهده بگیرد.

معامله گران برای انگیزه‌های معاملاتی، هم‌اکنون به داده‌های کلان ایالات متحده - گزارش ADP در مورد اشتغال در بخش خصوصی و PMI خدمات ISM - توجه دارند.

آنچه بازار طلا را به تحرک واداشت

گرچه شرط‌بندی‌های کاهش نرخ فدرال رزرو در سپتامبر تا حدی از قیمت طلا حمایت می‌کند، اما این روند، فاقد اعتقاد صعودی است.

سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در حاشیه منتظر بمانند تا در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو شفاف‌سازی بیشتری صورت گیرد. این موضوع، حرکت قیمت محدود‌شده‌ی طلا را برای چهارمین روز متوالی در روز چهارشنبه کاهش داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت تورم، خاطرنشان کرد که می‌خواهد قبل از شروع روند کاهش نرخ‌ها، اطمینان بیشتری کسب کند که حرکت پایدار به سمت هدف 2 درصدی ادامه دارد.

در حال حاضر بازارها با احتمال بیشتری قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو هزینه‌های استقراض را در ماه سپتامبر کاهش دهد و احتمال کاهش مجدد نرخ در دسامبر نیز افزایش یافته است که این موارد، منجر به کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا می‌شود.

بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده از بالاترین سطح یک ماهه خود که روز دوشنبه ثبت شد، عقب نشینی کرد. ناگفته نماند که این عقبگرد، نه‌تنها نقش بادگیر را برای طلا ایفاء می‌کند، بلکه دلار آمریکا را نیز در حالت تدافعی نگه می‌دارد.

البته نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار یا گزارش JOLTS که حکایت از افزایش فرصت‌های شغلی ایالات متحده در آخرین روز ماه می به 8.140 میلیون نفر داشت، این موضوعات را تحت‌الشعاع قرار داد.

علاوه بر این‌ها، انتظارات مبنی بر اینکه انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور، منجر به تعرفه‌های بالاتر و استقراض دولت و تورم بیشتری نسبت به دولت بایدن می‌شود، باید به نوبه‌ی خود کاهش نرخ بازده اوراق قرضه آمریکا را رقم بزند.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران مشتاقانه در انتظار انتشار صورتجلسه‌ی FOMC هستند که قرار است بعداً منتشر شود، تا پیش از جزئیات استخدام ماهانه‌ی ایالات متحده یا گزارش NFP در روز جمعه، انگیزه‌های مهمی را به دست آورند.

غیر از آن، سند اقتصادی روز چهارشنبه ایالات متحده، انتشار گزارش ADP در مورد اشتغال بخش خصوصی و PMI خدمات ISM را در بر می‌گیرد که ممکن است بر دلار آمریکا تأثیر بگذارد و فرصت‌های کوتاه‌مدتی را پیرامون فلز زرد ایجاد کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا باید بالاتر از SMA 50 روزه باشد تا گاوها بتوانند کنترل کوتاه‌مدت را در دست بگیرند.

از منظر تکنیکال، حرکت اخیر قیمت محدود به محدوده به عدم تصمیم معامله‌گران در مسیر کوتاه‌مدت اشاره دارد. علاوه بر این، نوسانگرهای خنثی در نمودار روزانه، قبل از قرار دادن شرط‌های جهت‌دار تهاجمی، احتیاط بیشتر را تضمین می‌کنند.

در عین حال، SMA 50 روزه، که در حال حاضر در نزدیکی منطقه 2340 دلار قرار دارد، ممکن است همچنان به عنوان یک مانع فوری در آستانه‌ی اوج نوسانی اواخر ژوئن، در حدود منطقه 2،365 الی 2،370 دلار عمل کند. برخی از خریدهای متعاقب باید به گاوها اجازه دهند تا علامت گرد 2400 دلاری را پس بگیرند و هدف خود را به چالش قله تاریخی، حوالی منطقه 2450 دلاری که در ماه می لمس کردند، برسانند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که منطقه 2319-2318 دلاری به عنوان حمایت قوی فوری جلوتر از مرز 2300 دلار و منطقه افقی 2285 دلار ظاهر شده است. شکست متقاعدکننده به زیر دومی به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته می‌شود و قیمت طلا را برای تسریع کاهش بیشتر به سمت SMA 100 روزه، که در حال حاضر نزدیک به منطقه 2258 دلاری است، آسیب‌پذیر می‌کند. این فلز می‌تواند مسیر نزولی را بیشتر به سمت منطقه 2225-2220 دلار امتداد دهد و در نهایت به رقم گرد 2200 دلار سقوط کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما