از مزایای ممنوعیت فروش طلای دست دوم بیشتر بدانیم

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز عنوان کرد: با ممنوع شدن فروش طلای دست دوم دست اتحادیه های طلا و جواهر برای برخورد با متخلفان باز شده است و می توانند افراد سودجو را جمع و واحدهای متخلفی که اقدام به فروش طلای دست دوم می کنند را پلمپ کند.

از مزایای ممنوعیت فروش طلای دست دوم بیشتر بدانیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز عنوان کرد: با ممنوع شدن فروش طلای دست دوم دست اتحادیه های طلا و جواهر برای برخورد با متخلفان باز شده است و می توانند افراد سودجو را جمع و واحدهای متخلفی که اقدام به فروش طلای دست دوم می کنند را پلمپ کند.

 محمد زرین مهر، رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز بیان داشت: با پیگیری کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف کد آیسیک فروش طلای دست دوم ممنوع شد و باید ظرف یک ماه آینده پروانه های کسب دست دوم فروشی طلا تغییر کند و پس از پایان مهلت یک ماهه دیگر واحدها حق ارائه طلا دست دوم ندارد.

وی افزود: فروش طلای دست دوم معایب زیادی دارد و علاوه بر اینکه از لحاظ بهداشتی درست نیست و عیار و کد استاندارد ندارد بلکه  عمومیت پیدا کردن فروش طلا دست دوم و رو آوردن مردم به خرید طلای دست دوم باعث شد صنف طلا نابود شود، که این امر دلیلی برای پیگیری ممنوعیت فروش طلای دست دوم بود.

زرین مهر تصریح کرد: در گذشته فروش طلای دست دوم بود ولی با توجه به اینکه کد آیسیک صادر نمی شد رواج چندانی نداشت ولی اکنون با صدور کد آیسیک خرید و فروش طلای دست دوم افزایش یافته و عرف بازار بهم ریخت و عملا صنف طلا و تولید کننده در حال نابود شدن بود.

فرار مالیاتی با فروش طلای دست دوم

وی با اشاره به رواج تبلیغات  فروش طلای دست دوم در سایت ها و فضای مجازی بیان داشت: عده ای با تبلیغات فروش طلای دست دوم بازار را به دست گرفته اند و عرف بازار را بهم ریختند و با افزایش فروش طلای دست دوم، نو فروش ها بیکار شده اند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز بیان داشت: در فروش طلای دست دوم گاهی طلاهای بدون استاندارد و کد کارگاهی در قالب طلای دست دوم به فروش می رسید که این تخلفات دلیلی بود تا همه اتحادیه های صنف طلا در شهرستانها از طریق اتاق اصناف موضوع  ممنوعیت فروش طلای دست دوم را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: فروش طلای دست دوم فرار مالیاتی هم داشت و مردم طلای دست دوم را بدون مالیات و مزد ساخت خرید می کرند که با ممنوع شدن فروش طلای دست دوم کمکی به صنف طلا می شود.

بهبود وضعیت بازار طلا در یک ماه گذشته

زرین مهر خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به اعیاد و جشن ها و افزایش مراسم های عروسی در یک ماه گذشته وضعیت بازار در در یک ماه گذشته نسبتا 50 درصد بهتر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز اذعان داشت: گرانی قیمت  طلا برای مردم عادت شده و در بین مردم این مسئله که  قیمت طلا دیگر از گرمی سه میلیون تومان کمتر نخواهد شد، جا افتاده است.

وی ادامه داد: ولی به دلیل تعطیلی هایی که در بازار طلا بود خرید طلا مردم جمع شد و در ماه گذشته مردم برای خرید طلا هجوم آورده اند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما