آیا روند حرکت طلا محدود است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه افزایش بازدهی که روند صعودی را حفظ می‌کند، وجود داشته است، اما در سایه ی برخی عوامل، روند قیمت طلا محدود خواهد بود.

آیا روند حرکت طلا محدود است؟

به گزارش «فارکس لایو» با وجود برخی عوامل مختلط، روند قیمت طلا همچنان محدود است.

بازده واقعی اخیرأ افزایش یافت و این روند صعودی را حفظ کرد، با این حال، هیچ سیگنالی از فشارهای تورمی در داده‌های اقتصادی وجود نداشت و انتظارات نرخ بهره نیز بدون تغییر باقی ماند.

از زمان مناظره ترامپ و بایدن، روایت قانع‌کننده‌ای در حال ظهور است که نه‌تنها ترامپ اساساً در انتخابات پیروز شده است، بلکه سیاست‌های وی نیز تورم‌زا خواهد بود. این امر بازده واقعی را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه می‌دارد یا حتی منجر به افزایش قابل توجه آن می‌شود.

اگرچه، این روایت استدلال‌های خوبی دارد، اما اکنون با توجه به متفاوت‌بودن زمینه، تصمیم‌گیری در مورد چنین تحولاتی، زودرس به نظر می‌رسد.

از آنجا که رویداد مهم دیگری جریان ندارد، بازار ممکن است بر مبنای همین سناریو حرکت خود را ادامه دهد.

اگرچه برای هفته‌‌ی پیش رو، داده‌های اقتصادی کلیدی زیادی از جمله NFP و CPI در راه خواهد بود، اما دانستن اینکه بازار چگونه به این کاتالیزورها واکنش نشان خواهد داد، خالی از لطف نیست.

در نمودار روزانه، می‌توان مشاهده کرد که طلا همچنان روند قیمتی محدود خود را حفظ می‌کند. از منظر مدیریت ریسک، خریداران ریسک بهتری برای تنظیم پاداش در اطراف منطقه پشتیبانی کلیدی 2277 خواهند داشت، جایی که می‌توانیم سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% را برای تلاقی پیدا کنیم.

از سوی دیگر، فروشندگان به منظور تغییر تعصب، در صدد هستند تا ببینند که قیمت به زیر سطح حمایت می‌رسد. دلیل دیگر زیر نظر گرفتن این سطح آن است که می‌خواهند شرط‌های نزولی را به حمایت بعدی پیرامون خط روند اصلی امتداد دهند، جایی که می‌توانیم سطح اصلاح فیبوناچی 61.8٪ را برای تلاقی پیدا کنیم.

در نمودار 4 ساعته، مشاهده می‌شود که قیمت در حال حاضر در محدوده‌ی تنگ بین سطح 2320 و مقاومت 2337 قرار دارد. خریداران به منظور داشتن اعتقاد و موضع‌گیری بیشتر برای صعود به سطح بعدی 2387، می‌خواهند ببینند که آیا قیمت بالاتر می‌رود. از سوی دیگر، فروشندگان می‌خواهند قیمت پایین‌تر را ببینند تا هدف خود را برای کاهش سطح پشتیبانی 2277 حفظ کنند.

در نمودار 1 ساعته، در حالی که منتظر کاتالیزورهای کلیدی در روزهای آینده هستیم، می‌توانیم با وضوح بیشتری محدوده بسته را ببینیم. اگر قیمت در زیر سطح 2320 باقی بماند، در کوتاه‌مدت سوگیری را به صورت نزولی‌تر حفظ می‌کند، در حالی که ماندن در بالای سطح 2337 آن را صعودی‌تر نگه می‌دارد. خطوط قرمز نمایانگر میانگین محدوده‌ی روزانه برای امروز هستند.

در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، گزارش فرصت‌های شغلی ایالات متحده و سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو توجه فعالان را جلب خواهد کرد. به علاوه، ADP ایالات متحده، مطالبات بیکاری ایالات متحده، PMI خدمات ISM ایالات متحده و صورتجلسه‌ی نشست FOMC نیز برای فردا در راه است. پنج‌شنبه برای روز استقلال ایالات متحده تعطیل است. و سرانجام، روز جمعه، هفته با گزارش NFP ایالات متحده به پایان خواهد رسید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما