ترفندهای طلایی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن ساعت کاسیو

طلا و جواهر اقتصاد 100: شرکت رایانه‌ای کاسیو در سال 1946 در توکیوی ژاپن تأسیس شد و بیش از 60 سال است که محصولات الکترونیکی را با بالاترین کیفیت در این صنعت تولید کرده است.

ترفندهای طلایی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن ساعت کاسیو

 این شرکت به خاطر تولید محصولاتی مانند ماشین حساب، PDA، دوربین و تجهیزات صوتی معروف شده است؛ اما بسیاری از مصرف‌کنندگان، ساعت‌های بسیار محبوب کاسیو را معروف‌ترین محصولات آن در بازار می‌دانند.

محبوبیت، تقلید را هم با خود به همراه می‌آورد و در نتیجه، بازار امروز پر شده است از اجناس تقلیدی و جعلی بسیار زیاد و چشمگیر. هنگام خرید آنلاین ساعت‌های کاسیو، نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

ابتدا وب سایت کاسیو را بررسی کنید – ببینید که آیا آن‌ها مستقیماً از شرکت خرید می‌کنند یا خیر. این موضوع می‌تواند به شما در محدود کردن جستجوهای اضافی خود کمک کند.

اگر از یک سایت حراج آنلاین خریداری می‌کنید، حتما اطمینان حاصل کنید که فروشنده نظرات و بازخورد مثبتی درباره محصولاتی که می‌فروشند، از مشتریان دریافت کرده باشند. هیچ تضمینی برای رفتار تجاری فروشنده وجود ندارد، اما این روش خوبی برای ارزیابی کیفیت کلی محصولات و خدمات آن‌ها است.

مهم نیست که چه نوع سایتی است، فروشنده باید از ساعت‌های کاسیوی خود عکس‌هایی در سایت خود داشته باشد. لطفاً آن تصاویر را با عکس‌های موجود در وب سایت رسمی Casio Watch مقایسه کنید.

تمام ساعت‌های کاسیو با لوگوی CASIO در سمت جلو و عقب ساعت تولید می‌شوند. این اسم معمولا با حروف کوچک نوشته می‌شود.

همچنین، شماره مدل به صورت کلی یا جزئی نیز در کنار آن نوشته می‌شود.

گاهی اوقات چندین ساعت مشابه از یک طرح پشت برای ساعت خود استفاده می‌کنند و فقط قسمت اول شماره مدل عمومی مشترک را در این قسمت چاپ می‌کنند. تصاویر ارائه شده توسط فروشندگان باید این قسمت را به‌خوبی نشان بدهد.

هنگام خرید از بازار، همیشه باید به سراغ یک جواهرساز با مکان ثابت یا یک فروشگاه بزرگ بروید. اما، فرض کنیم که می‌خواهید از فروشگاهی در بازار محلی یا بازار روز خود خرید کنید. چند مورد وجود دارد که باید هنگام بررسی ساعت به آن‌ها دقت کنید:

در این مورد هم مانند خرید آنلاین، حتماً روی ساعت و قاب آن دنباله علامت‌ها و نشانه‌های رسمی برند بگردید.

اطمینان حاصل کنید که کلمه CASIO و همچنین شماره مدل به صورت کامل یا جزئی در پشت و جلوی ساعت درج شده است.

اطمینان حاصل کنید که شماره مدل با شماره‌های رسمی مدل Casio Watch مطابقت دارد. این کار شاید به کمی برنامه‌ریزی و تحقیقات قبلی از طرف شما نیاز داشته باشد، اما زحمت آن ارزش نخریدن کاسیوی جعلی را دارد.

به پشت قاب ساعت نگاه کنید – در کنار بارکد باید یک شماره مدل نیز باید باشد که با مدل ساعت مطابقت داشته باشد.

مراقب ساعت‌های مچی که در جعبه اشتباهی قرار داده شده‌اند یا اصلاً جعبه‌ای ندارند، باشید.

نشانه‌هایی از کار ضعیف را نیز می‌توانید در یک کاسیوی جعلی مشاهده کنید.

ساعت را از فاصله‌ای نزدیک نگاه کنید تا هر گونه لبه تیز و خشن، رنگ‌پریدگی یا متن‌های عجیب و غریب روی صفحه ساعت را تشخیص بدهید. همچنین، کیفیت تسمه و قلاب آن را هم بازرسی کنید. همچنین باید درخشندگی صفحه عقربه ساعت را نیز تست کنید. چرا که صفحه بسیاری از ساعت‌های جعلی کاسیو بسیار کمرنگ‌تر از ساعت‌های واقعی کاسیو هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما