سرمایه گذاران طلا در انتظار تغییر قیمت ها !

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلای جهانی ممکن است همچنان در محدوده ۲۲۷۵ تا ۲۲۸۶ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا روند نزولی ثابتی دارد.

سرمایه گذاران طلا در انتظار تغییر قیمت ها !

قیمت طلای جهانی با کاهش 1 درصدی به کمترین سطح خود در بیش از دو هفته اخیر رسید. علت این امر شاخص دلار قوی‌تر و بازده بالاتر اوراق قرضه بوده است، در حالیکه معامله‌گران در انتظار داد‌ه‌های تورمی آمریکا هستند که قرار است در روزهای آینده منتشر شود.

قیمت هر اونس طلا در لحظاتی به زیر 2300 دلار هم رسید اما امروز در لحطه تنظیم این گزارش 2300 دلار می باشد.

تاجران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است تا پایان این هفته منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی این کشور ارائه دهد.

قیمت طلا در مقابل تمام این شاخص‌ها حساس است. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل به خرید آن را بالا می‌برد.

دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته بود و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازدهی معیار ۱۰ ساله نیز بالاتر بود.

بارت ملک، رئیس استراتژی های کالا در TD Securities، اعلام کرده: «در این مرحله، بازار ممکن است به خوبی به تقویت دلار آمریکا پاسخ دهد و ما به پیش‌بینی اینکه بعید است فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره در تابستان اقدام کند، ادامه می‌دهیم.»

در این هفته، معامله‌گران منتظر تخمین‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند و گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در روز جمعه برای دریافت نشانه‌های بیشتر در مورد زمان و مقیاس کاهش احتمالی نرخ در سال جاری هستند.

فروش خانه‌های جدید برای یک خانواده در ایالات‌متحده در ماه مه به پایین ترین حد در ۶ ماه گذشته رسیده است زیرا جهش نرخ وام مسکن بر تقاضا تأثیر گذاشته و شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که بهبود بازار مسکن در حال تزلزل است.

طلای جهانی ممکن است همچنان در محدوده ۲۲۷۵ تا ۲۲۸۶ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا روند نزولی ثابتی دارد.

دو سیاستگذار بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه گفتند، اگر تورم مطابق انتظار کاهش یابد، بانک مرکزی اروپا (ECB) می‌تواند به تدریج نرخ بهره را کاهش دهد.

میشل بومن، از اعضای کمیته بازار باز فدرال رزرو، روز سه‌شنبه بر این باور خود تأکید کرد که ثابت نگه داشتن نرخ بهره «برای مدتی» احتمالا برای کنترل تورم کافی خواهد بود، اما همچنین آمادگی خود را برای افزایش هزینه‌های استقراض در صورت نیاز اعلام کرد. نرخ بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری از طلا و نقره بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۸.۷۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۱ دلار و ۶۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۲۲.۹۴ دلار رسید.

فدرال رزرو آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی بازارها را با خبر تنها یک بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی شگفت زده کرد. نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در حال حاضر در بالاترین سطح طی 23 سال گذشته قرار دارد. این در حالیست که بازار آزاد فدرال آمریکا از سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی خبر داده بود.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما