چشم‌انداز بلندمدت طلا صعودی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در روز چهارشنبه پس از افت بیش از نیم درصدی روز قبل، با کاهش اندکی همراه بود.

چشم‌انداز بلندمدت طلا صعودی است؟

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه با کاهش به سطح 2310 دلار رسید.

سرمایه‌گذاران نظرات مقامات فدرال رزرو را تحت بررسی می‌گیرند که به نظر می‌رسد در بحبوحه‌ی تورم شدید، تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارند.

گفتنی است از آنجا که انتظار بالا ماندن نرخ بهره، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را بالا نگه می‌دارد، حامل خبر خوبی برای طلا نیست.

رویدادهای کلیدی پیرامون طلا

طلا در روز چهارشنبه پس از افت بیش از نیم درصدی روز قبل، با کاهش اندکی همراه بود. برخی مقامات فدرال رزرو در جایگاه سخنرانان اظهار داشتند که هنوز برای کاهش نرخ بهره زود است.

لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو با اشاره به اینکه کاهش نرخ‌ها در برخی مواقع مناسب خواهد بود، حفظ رویکرد فعلی را برای پاسخگویی به چشم‌انداز اقتصادی، استراتژی درستی برشمرد.

اما میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه کاهش نرخ بهره را نامناسب دانست و کاهش تدریجی نرخ سیاستی را مستلزم مشاهده‌ی داده‌های تورمی باثبات‌تری عنوان کرد که به سمت هدف 2.0 درصدی فدرال رزرو پیش برود. در عین حال، وی با تأکید بر اینکه فدرال رزرو برای مدتی سیاست را همانطور که هست حفظ می‌کند، خاطرنشان کرد که برآوردهای پایه حاکی از آن است که تورم تا زمانی که به سمت هدف پیش می‌رود، در مسیر کاهش خواهد بود. 

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز دوشنبه اظهار داشت که اعتقادی بر این موضوع ندارد که فدرال رزرو باید قبل از اطمینان بیشتر از حرکت تورم به سمت 2.0 درصدی، نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال، وی نسبت به تمرکز قوی بر تورم به ضرر بازار کار هشدار داد. به گزارش رویترز، چنانچه نرخ بیکاری به افزایش خود ادامه دهد، ممکن است فدرال رزرو مجبور شود برای حمایت از مشاغل و حفظ اشتغال، به کاهش نرخ بهره اقدام کند.

بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME که از قیمت‌های آتی صندوق‌های فدرال رزرو برای محاسبه‌ی احتمال استفاده می‌کنند، احتمال کاهش نرخ بهره مبتنی بر بازار در نشست سپتامبر یا پیش از آن، از 67 درصد به 66 درصد کاهش یافته است. چنین کاهشی یک رویداد صعودی برای طلا تلقی می‌شود.

در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) که در روز جمعه منتشر می‌شود، و معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو است، در کانون توجه معامله‌گران طلا خواهد بود. ناگفته نماند چنانچه آمار و ارقام این گزارش کمتر از انتظارات باشد، احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو و در نتیجه، حمایت از بهای طلا را افزایش می‌دهد. در غیر این صورت، یعنی در شرایطی که داده‌ها حکایت از افزایش تورم داشته باشند، برعکس این روند صادق است. 

جفت XAU/USD در سه ماه گذشته الگوی نزولی سر و شانه (H&S) را تشکیل داده است. با این حال، شکست صعودی در 20 ژوئن اعتبار این الگو را زیر سوال برده است. با این حال، یک الگوی پیچیده‌تر که ممکن است همچنان نزولی باشد، امکان‌پذیر است.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، شکستن زیر یقه الگو در 2279 دلار، کاهش قیمت با هدف محافظه‌کارانه‌ی 2171 دلار و هدف دوم در 2105 دلار را تأیید می‌کند.

در عین حال، همچنان این امکان وجود دارد که طلا بتواند ردپای خود را پیدا کند و روند خود را به سمت بالا ادامه دهد. شکست اولیه طلا بالاتر از خط روند و SMA 50 روزه قرار بود در اواسط 2380 دلار (بالاترین قیمت 7 ژوئن) به یک هدف اولیه و محافظه‌کارانه برسد. از این رو، با وجود عقب‌نشینی همچنان ممکن است به آن هدف برسد.

با این حال، برای تأیید حرکت به بالاترین سطح 7 ژوئن، به استراحتی بالای 2350 دلار نیاز است. شکست بیشتر بالاتر از آن ممکن است نشان‌دهنده‌ی تداوم حرکت تا بالاترین قیمت 2450 دلاری ماه مه و اوج تاریخی باشد. غیر از آن، شکست بالاتر، از سرگیری روند صعودی گسترده‌تر را نیز تأیید می‌کند.

با تمام این‌ها، خطر اینکه این روند هم‌اکنون در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به انحراف رود، وجود دارد. با این حال، طلا در بلندمدت، همچنان در یک روند صعودی قرار دارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما