آیا طلا مستعد روند نزولی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی کاهش بازده اوراق قرضه، طلا امروز برخی پیشنهادات فروش را در سطح 2315 دلار به خود جلب کرد.

آیا طلا مستعد روند نزولی است؟

به گزارش«اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز دوشنبه اروپا پیشنهادهای فروشی در حوالی سطح 2315 دلار را به خود جلب کرد. علت آن بود که بازده اوراق قرضه آمریکا در بحبوحه‌ی گمانه‌زنی‌های قوی مبنی بر اینکه فدرال رزرو دو کاهش نرخ در سال جاری اعمال خواهد داد، کاهش یافت.

در حال حاضر، انتظارات برای کاهش دوبار نرخ بهره در سال 2024 از سوی فدرال رزرو در بحبوحه‌ی کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده، جان تازه‌ای گرفته و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در روز دوشنبه به نزدیک 4.25 درصد کاهش یافت.

در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده حکایت از کاهش بیش از حد انتظار فشارهای قیمتی در ماه مه داشت. همچنین، گزارش اولیه شاخص مدیران خرید S&P گلوبال (PMI) در ماه ژوئن نشانه‌هایی از کاهش متوسط ​​در رشد هزینه‌ها را به تصویر کشید.

تورم قیمت فروش در ماه ژوئن به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید. با این وجود، نرخ افزایش در بخش خدمات به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید، جایی که این افزایش در میان کمترین ارقام مشاهده شده در چهار سال گذشته و پایین‌ترین میزان در بخش تولید در شش ماه گذشته بوده است.

براساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME حاکی از آن است که بانک مرکزی کمپین کاهش سیاست‌ها را در نشست سپتامبر آغاز کرده و در پی آن، کاهش نرخ‌های بعدی را در نوامبر یا دسامبر ارائه خواهد کرد.

به علاوه، داده‌های آتی صندوق‌های فدرال 30 روزه نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ در سپتامبر 66 درصد است.

در مقابل، بر اساس نمودار نقطه‌ای در پیش‌بینی اقتصادی ژوئن FOMC، سیاست‌گذاران فدرال رزرو انتظار دارند که نرخ‌های بهره در سال جاری تنها یک بار کاهش یابد. مقامات می‌خواهند قبل از تغییر رویکرد به روند عادی‌سازی سیاست‌ها شاهد کاهش تورم برای ماه‌ها باشند.

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا بیش از دو ماه در نوسان است

طلا برای مدت زمانی بیش از دو ماه بین 2277 تا 2450 دلار تثبیت می‌شود. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50-EMA) نزدیک به 2318 دلار همچنان به حمایت از گاوهای نر طلا ادامه می‌دهد. شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در محدوده 40.00-60.00 در نوسان است که از عدم تصمیم‌گیری در میان فعالان بازار خبر می دهد.

اگر قیمت طلا به کمتر از سطح 3 می در حدود 2277 دلار برسد، فلز گرانبها ممکن است تحت فشار قرار گیرد. یک حرکت نزولی می‌تواند بالاترین قیمت 21 مارس را در 2223 دلار نشان دهد. برعکس، اگر قیمت طلا در بالای سقف قیمت 20 می در سطح 2450 دلاری دچار شکست (بریک‌اوت) شود، می‌تواند به یک مسیر نامشخص ورود کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما