دلیل تغییر رنگ فلز برنج در سرکه چیست ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: آیا فلز برنج در سرکه سیاه میشود.

دلیل تغییر رنگ فلز برنج در سرکه چیست ؟

برنج یا آلیاژ برنج ترکیبی از مس و روی است که به دلیل خاصیت چکش پذیری عالی و شکل پذیری مناسب، توانسته به یکی از فلزات رایج برای ساخت محصولات دکوراتیو و زیورآلات مختلف تبدیل شود. سیاه شدن فلز برنج یکی از اتفاقاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند و برای رفع آن راهی به غیر از تمیز کردن فلز برنج نیست. شاید تا به حال فلز برنج را برای تمیز کردن در سرکه قرار داده باشید، اما متوجه سیاه شدن و تغییر رنگ برنج شدید. این اتفاقات می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و این یعنی اینکه مراقبت از این نوع فلز به عنوان یک فلز ترکیبی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

فلز برنج شامل مخلوطی از مس و روی است که رنگی مشابه با مس دارد. این فلز قابلیت چکش خواری و انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد و می تواند در برابر تغییر شکل مقاومت خوبی داشته باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که تغییر رنگ فلز برنج امکان پذیر نیست؛ اما باید بدانید که این فلز نیز به دلیل داشتن مس می تواند اکسید شود و تغییر رنگ بدهد. تشکیل لایه هایی از اکسید روی فلز برنج باعث می شود تا سطح این فلز سیاه شود و کیفیت آن کاهش پیدا کند.

اگر به درستی از فلز برنج مراقبت نکنید، احتمال آسیب به این فلز وجود دارد. عوامل زیادی می توانند باعث تغییر رنگ فلز برنج شوند که از جمله آن ها می توان به در تماس بودن این فلز با آب شور، عوامل اکسید کننده شیمیایی، کرم ها و لوسیون ها اشاره کرد. اگر از زیورآلات برنجی استفاده کرده باشید، حتما متوجه می شوید که این زیورآلات در تماس با پوست تغییر رنگ می دهند و حتی ممکن است پوست شما را نیز سبز رنگ کنند. از این رو باید توجه کنید که فلز برنج نیز مانند هر فلز دیگری در معرض تغییر رنگ است.

دلیل تغییر رنگ فلز برنج در سرکه

یکی از روش های تمیز کردن فلز برنج و براق کردن آن، استفاده از مواد اسیدی مانند سرکه است. سرکه به عنوان یک عامل برای از بین بردن جرم و تیرگی های روی فلز برنج مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر بسیاری از افراد انتظار ندارند که سیاه شدن فلز برنج در اثر قرار گرفتن در معرض سرکه و مواد شیمیایی اتفاق بیفتد. اما باید بدانید که سیاه شدن فلز برنج حتی در زمانی که در حال تمیز کردن آن هستید، محتمل است و باید آن را مد نظر داشته باشید.

دلیل تغییر رنگ فلز برنج در سرکه، واکنش این فلز با سرکه نیست. بلکه در واقع ممکن است فلز برنج با اکسیژن هوا واکنش نشان دهد و یک سری لایه های اکسید روی سطح فلز ایجاد شود. وقتی برنج با سرکه در تماس است، اکسیژن هوا با فلز برنج واکنش نشان می دهد و اسیدهای مختلفی از جمله اکسید مس و اکسید کوپریک تشکیل می شوند. این اکسیدهای تشکیل شده می توانند چگالی بالایی داشته باشند و رنگ تیره ای را روی فلز برنج ایجاد کنند. از این رو باعث سیاه شدن سطح فلز برنج خواهند شد.

بنابراین، سیاه شدن فلز برنج در اثر قرار گرفتن در معرض اسید به دلیل خود اسید نیست، بلکه ممکن است اکسیدهایی روی فلز برنج ایجاد شوند که این موضوع را به دنبال داشته باشند. بهتر است که تا جای ممکن فلز برنج را در معرض رطوبت قرار ندهید و از روش های مطمئن برای تمیز کردن زیورآلات برنجی استفاده کنید.

با وجود اینکه سیاه شدن فلز برنج امکان پذیر است، اما می توانید از روش های مختلف برای تمیز کردن و رفع تیرگی این فلز کمک بگیرید. دقت کنید که فلزات برنجی که دارای کیفیت پایین هستند و یک سری افزودنی های خاص به آن ها اضافه شده است، بیشتر در معرض سیاهی و تغییر رنگ هستند. پس حتما زیورآلات و سایر محصولات ساخته شده با فلز برنج را از مجموعه های معتبر مانند زودیکا سفارش دهید.

همچنین، می توانید از روش های رفع سیاهی و تیرگی فلز برنج کمک بگیرید. سرکه می تواند اکسیداسیون در فلز برنج ایجاد کند و باعث براق شدن آن شود. سرکه حاوی مواد اسیدی است که می تواند سطح فلز را براق و جذاب کند. سرکه می تواند میزان اکسیداسیون روی سطح برنج را کاهش دهد و باعث کاهش آلودگی های سطح فلز برنج شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما در انتخابات جمعه 8تیر ، نهایتا چند نامزد با هم رقابت خواهند کرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما