چگونه بفهمیم که به جواهرات آلرژی داریم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: وقتی می خواهید بفهمید که آیا به جواهرات آلرژی دارید یا خیر، باید قسمت هایی از بدن خود را که جواهرات در آن تماس دارند را مشاهده کنید. این بهترین گزینه برای مشاهده علائم آلرژی خواهد بود زیرا پوست شما شروع به خارش و قرمزی می کند و گاهی اوقات راش ایجاد می کند.

چگونه بفهمیم که به جواهرات آلرژی داریم؟

علائم رایج حساسیت به جواهرات عبارتند از:

1. راش روی گردن

2-خارش لاله گوش

3. علامت های قرمز جایی که جواهرات لمس می شود

4. تورم

5. تاول

علت حساسیت به جواهرات چیست؟ در اینجا چند نمونه رایج آورده شده است.

نیکل 

جواهرات ساخته شده از نیکل شایع ترین حساسیت به فلز است. یک فلز سفید طبیعی که اغلب با فلزات دیگر برای ایجاد یک آلیاژ مخلوط می شود، اغلب در آلیاژها برای افزایش استحکام و رنگ فلز استفاده می شود، نیکل را می توان در گوشواره ها، جواهرات بدن، جواهرات لباس و بیشتر جواهرات ارزان یافت. نیکل یک فلز سفید است که معمولاً در آلیاژها برای افزودن استحکام و رنگ به فلزات استفاده می شود. تعداد زیادی از مردم (حدود 15٪) به نیکل آلرژی دارند، بنابراین فلزاتی که علامت ضد حساسیت دارند، فاقد نیکل و ایمن هستند.

برنج

آلیاژی از روی و مس، برنج یک فلز پایه با درجه پایین تر است که اغلب باعث واکنش های آلرژیک می شود. اگر به برنج حساسیت دارید، مراقب باشید که از جواهرات برنجی آبکاری شده نیز خودداری کنید.

فلزات با دمای ذوب پایین 

فلزات با دمای ذوب پایین مانند روی، قلع و سرب از فلزات رایجی هستند که در جواهرات کم هزینه استفاده می شوند. این مواد ارزان قیمت که اغلب در جواهرات لباس یا مد یافت می شوند، به راحتی می توانند باعث واکنش پوست شوند.

طلای سفید

در مقایسه با سایر آلیاژها، طلای سفید درصد نیکل بیشتری دارد. حتی اگر روکش رودیوم دوام و درخشندگی را به نمای بیرونی می‌افزاید، این امر می‌تواند فرسوده شود و آلیاژ زیر را در معرض دید قرار دهد و به طور بالقوه منجر به واکنش آلرژیک شود.

نقره آلمان

این اصلا نقره نیست این فقط یک آلیاژ نیکل با نامی فانتزی است. نقره آلمانی که گاهی به آن نقره نیکل نیز می گویند، به این دلیل نامیده می شود که شبیه نقره است، نه به این دلیل که اصلاً حاوی نقره است. بنابراین اگر به نیکل حساس هستید، به هر قیمتی از این کار اجتناب کنید.

برنج

برنج فلزی جواهراتی بدون حساسیت نیست. در عوض، مخلوطی از مس و روی است. آلیاژها باعث علائم آلرژی می شوند و اگر به درستی آبکاری نشوند اپیدرم را سبز می کنند. متأسفانه، با محو شدن این آبکاری، ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد شود. برای جلوگیری از تحریک، فلز برنج باید هر چند سال یکبار آبکاری شود. اگر دوباره آبکاری نشود، ممکن است در طول زمان علائمی را تجربه کنید زیرا آلیاژها با عناصر اسیدی بدن شما مانند عرق واکنش می دهند.

اگرچه نادر است، برخی از افراد ممکن است واکنش نامطلوب به مس را نیز تجربه کنند. توجه به این نکته ضروری است که تغییر رنگ سبز ناشی از مس نشانه حساسیت یا واکنش آلرژیک نیست. در عوض، تغییر رنگ در اثر واکنش فلزات در برابر رطوبت یا تعریق روی پوست ایجاد می شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما